|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
15.01.2009, 10:06 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
|
Podpięcie woltomierza - RD 07
ellou,
korzystając z zimy i ogólnie paskudnej pogody wziąłem się za psucie (usprawnianie) motocykla jestem właśnie na etapie podpinania woltomierza (auto gauge indiglo), a że elektryka jest moja średnio mocna stroną, chcę posiłkować się Waszymi doświadczeniami. A mianowicie: - podświetlenie podepnę pod światła przednie - to nie problem - w którym miejscu najlepiej podpiąć kable pomiarowe woltomierza - pod włącznik zapłonu? W którym miejscu? gdzie indziej? Teoretycznie moze byc to dowolne miejsce gdzie po włączeniu zapłonu jest napięcie - może zatem pod np. wskaźnik temperatury...? Jakby ktoś jeszcze znal kolor kabla pod który trza się wpiąć............ z góry dzieki ps. piwo za pomoc wysyłam pocztą polską. ps2. szukalem na w archiwum ale opisu podpięcia nie znalazlem (może źle szukalem...) Ostatnio edytowane przez hans : 15.01.2009 o 10:17 |
15.01.2009, 10:23 | #2 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
rozsądnym niejscem jest przewód zasilający wentylator, ma zabezpieczenie bezpiecznikiem i nie jest obciążony innymi odbiornikami. jak coś popsujesz to bezpiecznik nie pozbawi motocykla jakiejś funkcji życiowej np brak świateł w ciemnej dupie w przypadku kombinacji z przewodami od świateł
|
15.01.2009, 10:42 | #3 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
|
czyli generalnie - kazde miejsce gdzie po wlaczeniu stacyjki jest prad, dobrze mysle?
|
15.01.2009, 10:42 | #4 | |
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: ZAMOSC
Posty: 65
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 dni 10 godz 47 min 54 s
|
Cytat:
Ostatnio edytowane przez AWOBIALY : 15.01.2009 o 10:48 |
|
15.01.2009, 10:45 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Ja sie wpiąłem po stacyjce bezpośrednio za skrzynką bezpieczników. + wlutowany w czerwono czarny kabel, skrajny prawy o ile pamiętam. Masa do ramy. Oświetlenie woltomerza do ktoryś kabli oswietleniowych tripmastera.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
15.01.2009, 10:52 | #6 | |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
|
Cytat:
jesli dobrze mysle... |
|
15.01.2009, 11:07 | #7 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Stacyjka jest przełacznikiem on/off i w dodatku zabezpieczona bezpiecznikami oryginalnymi.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
15.01.2009, 12:03 | #8 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
E, to ja sie nie znam.
Ala mnie z obrazka wynika ze w linii są bezpieczniki zarówno na czerwonym jak i na czarno-czerwonym. Oba idą do stacyjki. Ale ja laik jestem. skrzynka bezpieczników.JPG
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
15.01.2009, 11:35 | #9 | |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
generalna zasada: od akumulatora ręce precz! niczego nie podłącza się bezpośrednio do akumulatora! dlaczego? pomyślcie sami albo... nie podłączajcie i już!
miejsce na wpięcia bezpieczne: kostka przy styczniku (stale mieszka tam prąd), kostka pod bakiem (skrajna prawa) - tu mamy wybór pomiędzy obwodem włączanym przez stacyjkę lub przewodem ze stałym zasilaniem. skrzynka na bezpieczniki jest dobrym rozwiązaniem jeżeli chcemy coś podpiąć bez dodatkowego bezpiecznika z zastrzeżeniem mojego wcześniejszego postu. Każde insze podłączenie tylko przez bezpiecznik po dokładnym przestudiowaniu schematu co i jak aby potem nie było beczenia że się zesrało. Cytat:
czytać schematy!!!! Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2013 o 09:55 |
|
15.01.2009, 12:46 | #10 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
E - jest to przewód bezpośredni zasilający tripmajstra (stałe podtrzymanie napięcia), jest on wcześniej rozdzielony do stacyjki właśnie i z niej idzie w kierunku bezpieczników -
skrajny z lewej przewód włączany stacyjką i zasila bezpieczniki obok niebieski A to przewód włączany stacyjką zasilający wentylator chłodnicy (do niego można się podpiąć w skrzynce bezpieczników jak i w kostce pod bakiem) sama zaś stacyjka nie jest zabezpieczona bezpiecznikami. jak wspominałem, tylko przy wyłączonym silniku, jeżeli korzystamy z prądu akumulatora instalacja jest zasilana poprzez 30A bezpiecznik przy styczniku. w przypadku zasilania podczas jazdy ten bezpiecznik nie chroni instalacji! wszelkie podłączenia najlepiej puszczać przez bezpieczniki - nie zaszkodzi na pewno a zawsze pomoże! |