|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
09.03.2015, 18:06 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
kłopot z amortyzatorem.
wczoraj miałem przygodę. jazda 50km/h asfaltem.
ostro przyhamowalem, może nawet troche awaryjnie. motocykl mi sie zakołysał, straciłem panowanie i poleciałem. podnosze motocykl, oceniam straty własne i w sprzęcie. nie jest źle. gmole się obroniły, jedno biodro mam okrągłe jak u ładnej dziewuszki, i pare dziur w kurcie i spodniach. Wsiadam w emocjach i chce uruchomić pojazd, a motocykl podejrzanie niski się zrobił. Z trudem stoi - leci z bocznej podstawki/nóżki. Trochę kolebie się na boki. Patrze, za mną na asfalcie, leżą 2 pół-podkładki od amortyzatora. tutaj jest rysunek techniczny mocowania dolnego amortyzatora. częśc nr 1, obie połówki wypadły. to była przyczyna mojego 'się zakołysania'. dolne mocowanie amortyzatora, to przez co przewleka się sworzeń, 'wsuneło sie' w część nr 2. skutkiem tego, motocykl 'klapnął' niżej; ten "kielich" przylegający do sprężyny (część nr 2) przykrył mocowanie amortyzatora. tak się to prezentuje znalazłem na afripedii taką fotografię, i myślałem ze mam pęknięty na pół pierścień. przynajmniej dla mnie tutaj wygląda jak pierścień/podkładka http://faq.africatwin.com.pl/index.p...DOLU_AMORA.JPG ale połówki były podejrzanie równe, bez śladów przełomu. myslalem, ze poprostu mi to pękło, pierscien/podkładka. ale patrze na rysuneczku, to 2 połówki. 1. co trzyma te 2 podkładki na swoim miejscu? czy one są poprostu wepchnięte w rowek elementu nr 2, a dociska je cały czas sprężyna? 2. dlaczego to mogło się rozsypać? zużycie którejś części? jeszcze tego nie podemontowałem. wtedy dopiero, pewnie bedzie dało sie cos powiedzieć. ale moze ktoś z Was juz przerabiał podobna historyjkę. nie dawno, jakies moze 250km temu, motocykl był trochę obniżony przez przesunięcie górnego pierścienia amortyzatora, tego z wielowypustem, koroną czy jak się to fachowo nazywa (części nr 4 i 5). Pierścienie powędrowały w górę amortyzatora. Sprężyna jest mniej ściśnieta, zawieszenie w końcu zaczęło pracować pod moimi kilogramami, i kanapa trochę sie obniżyła. Taka operacja ma wpływ na napięcie sprężyny. Jest bardziej odprężona. jeśli tylko napięta sprężyna trzymała części nr1 w części nr2, to może ta regulacja amortyzatora przyniosła taki przykry efekt? Zmniejszyła się siła trzymająca wszystko w kupie, i przy ostrym dociążeniu przedniego koła a odciążeniu tylnego, podkładki wyskoczyły? Jeśli ktoś z Was przerabiał podobny klopot, bede wdzięczny za każda podpowiedz lub hipotezę jakub |
09.03.2015, 18:19 | #2 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
No wygląda na to, że za bardzo zmniejszyłeś SAG i sprężyna po prostu latała luźno. Wyciągnij amor, złóż to do kupy z powrotem i ustaw tak sprężynę żeby nie miała luzów i była lekko ściśnięta.
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
09.03.2015, 19:08 | #3 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 7 godz 49 min 24 s
|
@gerard rozsypala sie, pekla podkladka dokladnie w pol. Wymien na taka w calosci. ''Trzyma" ona sprezyne na dole. Dla przykladu fotka. Co prawda jest to amor od NTV ale budowa i zasada ta sama.
|
09.03.2015, 19:17 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
bicio
mogłbys proszę rozwinąć skrót SAG? ''lekko ściśnięta'' była. możliwe, że za lekko. tego niestety nie potrafię ocenić. z 10-15mm od górnej granicy gwintu był pierścień 'koronowy'. nie był odkręcony do końca. troche dziwnie, że regulacja pozwala na tak mocne poluzowanie - zeby kurcze wypadło aż. gdyby była podkładka a nie 2 półpodkladki, to całość nie moglaby wypaść. to jest jakas koncepcja. jakie jest ''słowo klucz'' dla tego elementu? chciałbym wymienić te 2 półpodkładki, na 1 podkładkę. nawet gdyby byla za luzno - nie wypadłaby, i amortyzator by tak nie wpadł.. uważacie ze to zasadne? magicl, no właśnie, nie wiem czy się rozsypała. z Twojego zdjęcia - wygląda że to jednolity pierścień. z rysunku który załączyłem, to ewidentnie 2 podkładki. moze to sie zmieniało w trakcie produkcji rocznik 1993, taka 'zielono-dresowa'. o taka http://www.bike-urious.com/wp-conten...Twin-Front.jpg Ostatnio edytowane przez gerard36856 : 09.03.2015 o 19:47 |
09.03.2015, 20:00 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 7 godz 49 min 24 s
|
Mialem w rekach kilka amorow od afryk i innych, i wszystkie mialy podkladki jednoczesciowe. Byc moze we wczesniejszej wersji byla ona dzielona. Bedac na twoim miejscu zalozylbym jednoczesciowa co uchroni cie w przyszlosci od podobnej sytuacji i zapewni spokojna glowe
|
09.03.2015, 20:09 | #6 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
pewnie tak zrobię. i mocniej ścisne sprężyne. za duże dali pole do regulacji, chyba
''na oko'' wyglądało dobrze. wszystko było ciasno, sprężyna napięta. mógłbym poprosić o pomoc w wyszukaniu stosownej części? szukam sobie pod hasłem ''podkładka amortyzatora'' ale idzie mi nie szczególnie. mam kilometr do salonu HONDA, jutro się do nich pofatyguje. moze bedzie to w sprzedazy. chociaz boje sie, ze nie. dorabiania wolę uniknąć. eksperymenty na zawieszeniu nie są dobre, przynajmniej na własnym motocyklu w warunkach drogowych sprawy typu twardość/udarność/odpornosc na zmeczenie. materiał (ew obróbka cieplna?) tej podkładki.. ten element znosi dziesiątki tysiecy ciosów na dziurach i wybojach. chcialbym kupić fabryczny pomożecie? chociaż słowo klucz. |
09.03.2015, 20:14 | #7 |
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Kerry :-)) Ireland
Posty: 487
Motocykl: RD07a
Przebieg: 61.000
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 7 godz 49 min 24 s
|
Dalbym tobie moja ale koszty wysylki z IRE sa wysokie.
|
09.03.2015, 20:15 | #8 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Są dwie połówki w tym roczniku, mam ten sam. Nigdy nic się tam nie działo, ale napięcie wstępne czyli inaczej SAG miałem ustawione tak gdzieś w połowie regulacji.
Sorki za trywialne pytanie, ale masz w ogóle olej jeszcze w tym amorze? Działa regulacja dobicia?
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
09.03.2015, 20:20 | #9 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
świetna okazja żeby sprawdzić...
wycieków nie widziałem żadnych. ale to nie znaczy, że jest olej. hm. niestety ta czesc za bardzo nie figuruje nawet w tym katalogu http://www.lingshondaparts.com/honda...&block_03=7329 jutro/pojutrze pojde do salonu. i ich przepytam. ale nie mam duzych nadziei. Ostatnio edytowane przez gerard36856 : 09.03.2015 o 22:11 |
13.03.2015, 15:24 | #10 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
z jakiego materiału powinien być dorobiony taki pierścień/podkładka?
takie elementy są w jakiś sposób ulepszane cieplnie? |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kłopot z prądami - regler, przerywacz kierunków czy też coś innego ?? | slafo | Układ elektryczny i zapłonowy | 13 | 28.05.2013 21:40 |
Problem z tylnym amortyzatorem ;/ | Kuba | Rama, zawieszenia, napęd | 4 | 30.05.2008 18:36 |