|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
19.02.2009, 22:47 | #1 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Co sprawdzić przy zdemontowanym silniku?
Witam szanowne grono.
Wkońcu rozebrałem AT. Powodem rozebrania jest nadmierny apetyt na olej i kopcenie przy rozgrzanym silniku. Moja Afryczka nie wydawała jakiś niepokojących dzwięków, nie zuważyłem spadku mocy itd. Napewno ściągne głowice w celu sprawdzenia powodu braku osiowości trzonka i konia i wymiany uszczelniaczy trzonków i sprawdzenia gładzi cylindrów. Mam pytanie (nie jestem mechanikiem) co koniecznie sprawdzić pzy okazji wyjęcia silnika na stół? Nie chciałbym się zagonić w niepotrzebne koszta ale też nie chciałbym ominąć jakiś ważnych oględzin. i jeszcze pytanko: Dlaczego firmy zajmujące się regeneracją głowic samochodowych kręcą nosem jeżeli pytam o sprawdzenie głowicy z AT? Czy wielkość głowicy uniemożliwia zapięcie w jakieś urządzenia pomiarowe ? |
20.02.2009, 12:01 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
No to w wypadku kiedy brała Ci olej.. oprócz uszczelniaczy, prowadnic i stanu gładzi cylindrów.. to luz na zamkach pierścieni, pierścienie zgarniające, sprawdź jaki luz ma tłok w cylindrze... stan tłoków... czy nie owalne za mocno.. no i wiadomo... stan łożysk , panewek... simmeringi przy okazji można powymieniać... dobrze jest obadać pompę oleju, naftą i spręzonym powietrzem poczyścić kanały olejowe...
|
20.02.2009, 12:15 | #3 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Ok. zanotowano! Właśnie o takie rady mi chodzi.
Mam jeszcze pytanie: jaki może być efekt przegrzania silnika? np po jeździe na niskim poziomie płynu w chłodnicach etc.? |
20.02.2009, 15:46 | #4 | |
Cytat:
|
||
20.02.2009, 16:37 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
japoński silnik przegrzać cieżko, to nie cinkłoczento
|
20.02.2009, 23:44 | #6 | ||
Cytat:
Cytat:
Głowice motocyklowe są dziwacznych kształtów co stwarza pewien problem zamontowania takiej głowicy na stół frezarki lub innej maszyny do obróbki np. gniazd zaworowych stąd te kręcenie nosami Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.04.2013 o 09:05 |
|||
21.02.2009, 20:24 | #7 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Cytat:
|
|
20.02.2009, 22:16 | #8 |
Administrator
|
jak zabraknie plynu to wszystko da się przegrzać, pozostaje tylko kwestia skutków
__________________
AT03 |
21.02.2009, 23:15 | #9 |
U mnie na wiosce jest magik od głowic min. i nie marudził jak mu zaniosłem głowice od CX 500 - moim zdaniem zrobił przyzwoicie docieranie gniazd i zaworów z wymianą uszczelniaczy a w dodatku za normalną kasę
|
|
22.02.2009, 19:23 | #10 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
A czy według Was może się okazać że trzeba planować głowice? Czy przy takiej powierzchni przylegania raczej krzywizn nie powinno być?
(nie mam wiedzy w tym temacie, wole wypytać niż coś zniszczyć) pozdro! Voy |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jak sprawdzić czy korbowód prosty? | lolo | Inne - dyskusja ogólna | 24 | 03.02.2013 17:23 |
Cóż to takiego i jak sprawdzić czy sprawne. | baloo | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 01.02.2010 23:43 |