|
17.03.2016, 22:36 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Honda Civic - nietypowy problem z układem chłodzenia
Problem pojawiał się od kupna samochodu w maju 2015.
Civic 1.6 1999r Aerodeck 250 000km. Podczas wolniejszej jazdy, szczególnie gdy poprzedzała ją szybsza jazda, wskazówka temperatury potrafiła w ciągu killkunastu sekund powędrować prawie do końca skali, by potem jeszcze szybciej opaść i wrócić na swoje miejsce. Zmieniłem termostat. Bez zmian Zmieniłem czujnik temp. Bez zmian Zmieniłem korek chłodnicy. Bez zmian. Jak silnik jest nagrzany już do normalnej pracy, i podkręcimy mu wysoko obroty, to od 5000 RPM zaczyna przepływać chłodziwo z chłodnicy do wyrównawczego. Po serii szybszych wyprzedzeń na trasie, po zatrzymaniu auta, widać że w wyrównawczym czasem jest prawie pełno. W nocy po ostygnięciu jednak układ zaciąga z powrotem płyn i poziom w wyrównawczym przed jazdą jest znowu w normie. Choć doszło raz d sytuacji że układ był tak zapowietrzony że nagrzewnica przestała grzać, ale jakoś bez pomocy, samo wróciło wszystko po kolejnej nocy do normy. Płynu nie brakuje moim zdaniem. Na wysokich obrotach czuć że wąż do i z chłodnicy robi się twardszy ale dalej da się go ścisnać. Robiłem test na zawartość CO2 w płynie w chłodnicy ale test wykazał że płyn jest OK. Wystarczy dmuchnąć ustami dwa razy w płyn w testerze i pokazuje od razu że jest dwutlenek węgla. Czyli niby nie uszczelka pod głowicą... No to co. Nie drożność chłodnicy? Pompa..? Pomóżcie koledzy |
17.03.2016, 22:42 | #2 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: domem jest mój cały świat
Posty: 298
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 4 dni 4 godz 45 min 56 s
|
Stawiam na pompe
|
17.03.2016, 23:35 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Tak właśnie też dumam, że albo 17 letnia chłodnica jest zakamieniona, albo coś z pompą.
Z drugiej strony na ciepłym silniku za dużo ciśnienie pompuje chłodziwa do wyrównawczego, to by znowu nakierowywało na spaliny wydostając się z pod głowicy a nie pompę. |
18.03.2016, 02:08 | #4 |
Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Inowrocław
Posty: 136
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 9 godz 59 min 51 s
|
Podłącz pod komputer i sprawdź jak mają się wskazania na zegarze do tych na kompie. Jeśli nie zegary to sprawdź czy chłodnica jest wszędzie równo ciepła, jeśli by była zapchana to gdzieś będzie chlodniejsza, a płyn chłodniczy będzie brudny. Jak chcesz sprawdzić pompę, to odkrec korek na wyrównawczym i dodawaj lekko gazu. Tuż po odpuszczeniu gazu musi wlać trochę płynu do zbiorniczka.
Wentylator się włącza jak skoczy temperatura? wysłano z Nokia 3310 |
18.03.2016, 07:36 | #5 |
honda sie nie psuje !!!
__________________
dakar noir |
|
18.03.2016, 08:47 | #6 |
Zarejestrowany: May 2010
Posty: 134
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: .......
Online: 4 tygodni 8 godz 44 min 20 s
|
miałem podobnie
okazało się, że cały układ chłodzenia jest zasyfiony. Gruntowne czyszczenie łącznie z kanalikami w bloku silnika rozwiązało problem całkowicie. |
18.03.2016, 08:53 | #7 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Obstawiam kamień na chłodnicy i w silniku może w połączeniu z pompą. Chłodnica czysta?
|
18.03.2016, 09:15 | #8 |
Identyczny przypadek miałem w zaprzyjaźnionym V40. Co było winne? Brud w chłodnicy. Wymiana lub porządne czyszczenie. Zacznij od rzeczy prostych i tanich.
__________________
Wolniej ale dalej Cierpliwości |
|
18.03.2016, 10:29 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Czy klarowny i czysty płyn chłodzący kłóci się z teorią zasyfionego układu chłodzenia..?
W poniedziałek zrobię czyszczenie chemiczne układu chłodzenia. Zobaczymy co wyleje wtedy, bo tak to płyn jest jak nowy A jak sprawdzić pompę? Wymienić ją po prostu profilaktycznie czy jak..? |
18.03.2016, 11:03 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Inowrocław
Posty: 136
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 9 godz 59 min 51 s
|
Układ zasyfia się przede wszystkim od wlanej wody, ale może akurat tam są jakieś malutkie kanaliki.. Masz równo ciepłą chłodnicę?
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zasilanie paliwem - problem raczej nietypowy | zimny | Uklad paliwowy i wydechowy | 11 | 27.07.2013 09:54 |