|
Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki Montaż i demontaż elementów jak: panele boczne, czacha, owiewki, szyby, kanapy, deflektory, lusterka, osłony goleni, błotniki, naklejki, zegary i linki– tylko oryginalne rozwiązania! |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
10.03.2009, 02:32 | #1 |
lamer miesiąca
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
Naprawa urwanego lusterka
Witajcie,
Chcąc jakoś uszczknąć z łask elitarnej Starej Gwardi postanowiłem wnieść niewielki, może nawet zerowy wkład w forum i idąc za przykładem tejże spreparowałem poniższa instrukcję 'regeneracji' urwanego lusterka. Zdaję sobie sprawę, że przez niektórych uznana może być ona za kpinę, innym przyda się psu na budę, ale znam takich którzy być może z niej skorzystają. 1. Urwane lusterko. DSC00095.jpg DSC00097.jpg 2. Sztyca lusterka rozłożona na elementy. DSC00099.jpg 3. Lusterko właściwe gotujemy na wolnym ogniu przez około 10 minut, nie doprowadzając do wrzenia. Lusterko gotować od początku, nie wkładać do gorącej wody! DSC00101.jpg 4. Wyjęcie uszczelki. Rozgrzana uszczelka dość łatwo daje się wyjąć przy użyciu małego wkrętaka. Operację przeprowadzić ostrożnie, dobrze wypić przynajmniej jednego browara przed. Stłuczenie lusterka, wiadomo... DSC00102.jpg 5. W tym miejscu najwygodniej jest na nowo uformować 'gniazdo' lusterka, podjąć karkołomna próbę przywrócenia jego fabrycznego kształtu, i złożyć je w kolejności jak na zdjęciu z pkt. 2. Pamiętać, że element nr 5 idzie na zewnątrz, reszta do środka. Dokręcić dziesiątką z oporem umożliwiającym niezbyt łatwa regulację położenia lusterka. Najsensowniej przyłożyć lusterko do motocykla i ustawić je mniej więcej tak jak ma zostać. Późniejsza regulacja możliwa jest raczej w małym zakresie. DSC00104.jpg 6. Grzejemy uszczelkę żeby ją uplastycznić na nowo. DSC00103.jpg 7. Wkrętakiem wkładamy ostrożnie szkło razem z uszczelką we właściwe miejsce. Tu z kolei należy uważać czy w międzyczasie nie przesadziliśmy z browarem. DSC00105.jpg 8. Cieszymy się, 'prawie' fabrycznym lusterkiem. DSC00106.jpg Zdaję sobie sprawę, że jest to prowizorka, partyzantka itd, mimo to zdaje egzamin (przynajmniej w moim przypadku), regulacja jest, lusterko trzyma się stabilne i nie wylata nie licząc poważniejszej gleby, wówczas procedurę należy powtórzyć. Przepraszam za telefoniczną jakość zdjęć. Ostatnio edytowane przez Zazigi : 10.03.2009 o 11:35 |
10.03.2009, 02:45 | #2 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Zazigi - piękne
Doczepiam link do konkursu
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
10.03.2009, 08:32 | #3 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Dobry patent z tym podgrzewaniem Próbowałem bez tego i niestety lustro poszło się je...ć ...
__________________
Hubert |
10.03.2009, 11:25 | #4 |
|
|
10.03.2009, 14:09 | #6 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Niestety płaskie lustro to już nie to samo ....
__________________
Hubert |
10.03.2009, 12:57 | #7 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
u mnie 2:1 dla lusterek ;( bez podgrzewania. Brawo!
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
10.03.2009, 13:54 | #8 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Właśnie to wytestowałem i miodzio , mam nowe lusterko z pełną regulacją, dodam tylko , że przy wyciąganiu szkła po rozgrzaniu najlepiej je wdusic do srodka , a nie podwazać, chyba że tylko mi tak sie udało, DZIĘKI ZAZIGI !!!
OJ!! |
10.03.2009, 15:41 | #9 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Niech ktos poda mi średnicę dokładną lustra w AT.
Może dobiore coś z włoskich luster, a one przewaznie asferyczne są
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
10.03.2009, 17:02 | #10 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
średnica lusterka - 110mm od uszczelki do uszczelki, a ile sie chowa to nie wiem, nie chce mi sie znowu go gotować , ale jakies 3 mm dolicz
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Lusterka z 04 do 07-pasuja? | betu | Wszystko dla Afryki | 27 | 26.02.2013 10:12 |
Skladane lusterka | Boski-Kolasek | Wszystko dla Afryki | 4 | 30.01.2013 13:01 |