![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
...już nie taki świeży
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]()
Czy ktos z bardziej doświadczonych może mnie oświecić... Jak wiadomo na rotorze są oznaczenia FT i RT - do czego są pomocne - raczej wiadomo.
Ale co one dokładnie oznaczają, w sensie położenia tłoka względem wałka rozrządu. Są jeszcze inne - kto wie, co oznaczają dwie pionowe kreski i oznaczenie F bezpośrednio poprzedzające znaczniki FT i RT? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,492
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 10 godz 52 min 11 s
|
![]()
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33 a intuicyjnie to FT-Front Top RT - Rear Top ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
F= Fire
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
![]() Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
|
![]()
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
...już nie taki świeży
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Złocieniec
Posty: 322
Motocykl: 2xRD07
![]() Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s
|
![]()
Na kole rozrządu też są znaki góra ma grać z dołem i jest OK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
...już nie taki świeży
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]() Cytat:
Mi raczej chodzi o wskazówki do sprawdzwnia prawidłowego ustawienia rozrządu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
...już nie taki świeży
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
![]()
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie. Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,492
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 10 godz 52 min 11 s
|
![]()
Obawiam się, że na tak zadanie pytanie nie jestem w stanie Ci pomóc
![]() Chcesz zmienić rozrząd, ustawiasz na pierwszej kresce od |FT i |FR a u góry na kołach punkt TDC na górze i dwa pionowe znaki poziomo, równolegle do krawędzi cylindra. I nie ma tu żadnej tolerancji 1 czy 2 zębów. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() |
![]() Cytat:
Mam ładny rysunek poglądowy i ew opis, ale Rambo to mi zabrał do niewidzialnego działu "GPS + dzwonki polifoniczne" ![]() |
|
![]() |
![]() |