|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
07.06.2017, 09:22 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Wymiana łożysk wahacza i prolinka
Chciałbym się upewnić, że planuję kupić dobre części. Posiadam fiszki o nazwie XRV750S, a motor to RD07 1993. Kilka razy widziałem, że ktoś pisał o jakimś błędnym zdjęciu czy rysunku w fiszkach a nie mam rozebranego wahacza do końca i nie mam jak zweryfikować.
Do pełnego serwisu wahacza RD07 1993 potrzebuję: tulejki: 10 52105-KM4-000 COLLAR B, RR. FORK PIVOT 1 szt 11 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK 1 szt 12 52143-MY1-000 COLLAR, L. PIVOT 1 szt uszczelniacze: 28 91212-KM1-005 OIL SEAL, 22X32X5 1 szt 29 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 3 szt pierścień mocujący: 31 94520-32000- CIRCLIP, INTERNAL, 32MM 1 szt łożyska: 27 91071-KS6-004 BEARING, SWINGARM PIVOT (NTN) 3 szt 33 96100-6002010 BEARING, RADIAL BALL, 6002 2 szt Do pełnego serwisu prolinka RD07 1993 potrzebuję: tulejki: 3 52463-MY1-000 COLLAR A, CUSHION ARM 1 szt 4 52464-MY1-000 COLLAR B, CUSHION ARM 1 szt 5 52465-MY1-000 COLLAR C, CUSHION ARM 1 szt 7 52473-MY1-000 COLLAR, CUSHION CONNECTING ROD 1 szt łożyska: 19 91071-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 17X24X17 5 szt 20 91072-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 20X26X20 2 szt uszczelniacze: 21 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 2 szt 22 91262-KV3-831 DUST SEAL, 17X24X5 (ARAI) 6 szt Jeśli to się zgadza to z tego co szukałem jedyny problem jest z tulejką od wahacza (nr. 11) 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK. I chyba jedyna opcja to dorobić u tokarza? |
07.06.2017, 09:36 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Nie lepiej zrobić taki serwis u Bicia?
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
07.06.2017, 10:09 | #3 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Zależy co i jak bardzo jest tam zużyte. Ale regeneracja kiwaczki na poliamidach to 1/4 ceny zrobienia tego na ori częściach.
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
07.06.2017, 10:31 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,406
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 4 godz 59 min 35 s
|
Czy ktoś tu insynuuje wymianę igieł na plasticzne tuleje
Poproszę argumenty za i przeciw.
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. |
07.06.2017, 10:35 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat albo zalinkować do jakiegoś wątku do poczytania? Rozumiem że chodzi o pozbycie się łożysk na rzecz tulejek z tworzywa? Pozostawiamy tulejkę metalową i ona pracuje w tulejce z poliamidu?
Jak liczyłem to za komplet wszystkich łożysk, uszczelniaczy i tulejek (poza tą jedną) do prolinka i wahacza wychodzi ~125Eur +20Eur przesyłka. Więc jakiejś tragedii nie ma. |
07.06.2017, 12:03 | #6 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Ok, to jeśli masz taką cenę (dobrą) i nie jest to dla Ciebie problem to nie ma tematu. Jeśli jeździsz głównie po asfalcie i zaglądasz co roku do kiwaczki żeby ją przesmarować i ogólnie dbasz to łożyska powinny pożyć kilka sezonów.
Zrobienie tego na poliamidach ma dużo większy sens jak moto jest topione w bagnie. Wtedy nie ma opcji żeby nie dostała się tam woda, po prostu honda zjebała system uszczelnienia tego. Miałem już kilka kiwaczek różnych producentów no i te w hondzie się sypią najbardziej. Robilem testy poliamidu u siebie w AT i spokojnie wytrzymało 2 sezony katowania. Jak wymieniałem to był już lekki luz, ale bez tragedii. Tak więc plusy: -cena -odporność na złe traktowanie Minusy: -w testach na zwykłym poliamidzie szybciej zużył się stalowy sworzeń, teraz użyłem samosmaru PA6-G, zobaczymy jak się sprawdzi, testy trwają Jak będę na 100% pewny produktu to zrobię jakąś ofertę dla FAT.
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
07.06.2017, 14:39 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,406
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 4 godz 59 min 35 s
|
Ciekawy temat. średnia cena za zestaw all balls do kiwaczki liścia to 450pln. Prox to już ponoć to samo badziewie tyle, że w cenie 600pln. Oryginały to kwota +-1000zł. Działaj może być kilku chętnych.
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. |
07.06.2017, 20:30 | #8 |
880220111
Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
|
Zanim dorobisz u tokarza zbadaj twardość,ta tulejka to wewnętrzna bieżnia łozyska więc musi być odpowiedniej twardości.
Temat udało sie rozkminić w XR, tulejki są twardości 50hrc a dorobione zostały z stali łozyskowej,zahartowane i szlifowane pod łożysko. Z założenia maja byc lepsze niż ori,co wyjdzie zobaczymy. Koszt wszystkiego 120zł tulejki,uszczelniacze i łozyska. Nie wiem jak by wyszło w XRV cenowo bo to miałem po znajomości robione,ale myśle że koszt 200zł za zestaw jest osiągalny. Jak ktoś ma luzną kiwaczkę do regeneracji mogę sie pobawić,swego czasu regenerowałem kilka ale uzywając tulejek z innych kiwaczek których mam mnogo z używanych moto. Często i gęsto w Hondzie uszczelniacze łozyska czy tulejki sa te same więc można tanim kosztem zregenerować. jak ktoś chętny do regeneracji kiwaczki to na pw. Potrzebował bym do RD 03,RD 04,RD07. Każdy kto by użyczył luznej kiwaczki zapłaci tylko za materiały.
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ |
07.06.2017, 23:21 | #9 |
Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Rzeszów
Posty: 109
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 6 dni 23 min 9 s
|
Masz pierwszego chętnego z RD07 info na .
|
08.06.2017, 01:04 | #10 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
U mnie też już będzie trzeba robić , więc zgłaszam się z rd04.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wymiana łozysk w kołach | chinol | Hamulce, kola, opony | 43 | 01.02.2015 01:27 |
Lejdisowska wymiana łożysk główki ramy | Brunetka | Lejdis | 18 | 27.02.2012 22:08 |