|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
30.03.2009, 21:25 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Przeworsk
Posty: 6
Motocykl: RD03
Online: 23 godz 15 min 23 s
|
Znika Oliwa.
Witam wszystkich jestem świeżym posiadaczem AT i czytałem juz troche na forum o braniu oleju lecz nie do końca jestem pewien jaki zastowsować .Motor ma nawinięte ze 150 tyś napewno a poprzedni urzytkownik mimo to zalał silnik motulem 10W-40 i okazało sie po kupnie jak polatałem troche łyknął jakies 300 setki na 600 km dodam że motor nie dymi na zimno po zapaleniu i pomyślałem ze zaczne od zmiany oleju tylko jaki konkretnie czy inny półsyntetyk czy minerał z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio edytowane przez _Radko_ : 30.03.2009 o 21:29 |
30.03.2009, 21:36 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Najtaniej będzie jak kupisz 4L bańkę oleju mineralnego 20W50 (firmy dowolnej, lecz dobrze znanej na rynku). To powinno zmniejszyć konsumpcję oleju.
ALE: skoro przy takim ubytku oleju jesteś pewien, że nie kopci, to może poszukaj wycieku? Jest to dość znaczna ilość oleju...
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
30.03.2009, 21:41 | #3 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Przeworsk
Posty: 6
Motocykl: RD03
Online: 23 godz 15 min 23 s
|
To że nie dymi to zaobserwowałem na postoju rzecz jasna, motoru nie kręce wiecej jak 5500 obr. silnik jest suchy ale czy przy 120 albo w jeżdzie po lesie nie kopci to do końca nie wiem .
|
30.03.2009, 21:49 | #4 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Niech zgadnę... Jak kilkakrotnie dasz na luzie gazu zwiększając obroty pod czerwone pole (no, powiedzmy tak do 6000), potem puścisz gaz tak, by obroty spadły o jakieś 2000-2500rpm i ponownie dodasz energicznie gazu to pyka niebieskim dymem?
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
30.03.2009, 21:54 | #5 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Przeworsk
Posty: 6
Motocykl: RD03
Online: 23 godz 15 min 23 s
|
Szczerze mówiąc w ten sposób nie spróbowałem rano sie dowiem w takim razie czy w tym tkwi przyczyna .
|
30.03.2009, 22:32 | #6 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Pierscienie i uszczelniacze. Zalej Motula 15W50 półsyntetyk i bedziesz miał spokój, brac olej będzie, ale dużo mniej. Africi z mniejszym przebiegiem wiecej potrafią łykać. Wszystko zalezy od ekspoatacji przez 30-tu poprzednich właścicieli. No i od tego jak ja teraz eksploatujesz.Z jakim prędkosciami jezdzisz i jak go kręcisz. 1989 to nie jest nowe moto i swoje zapewne przezyło
|
30.03.2009, 22:44 | #7 |
Road legal
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
|
... i na pocieszenie dodam- i swoje jeszcze przeżyje, miejmy nadzieję
|
31.03.2009, 18:27 | #8 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Przeworsk
Posty: 6
Motocykl: RD03
Online: 23 godz 15 min 23 s
|
Znika olej
Miałeś rację Wieczny po rozgrzaniu i odkręceniu manetki motor troche puszcza dyma ale raczej czarnego niż niebieskiego
|
31.03.2009, 19:05 | #9 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Czarna to niby za bogato... Najlepiej będzie jak pojedziesz na pomiar kompresji. Ale nie ma cudów - pierścienie i uszczelniacze dają o sobie znać. Powoli nadchodzi czas remontów tych starszych AT. Mojej również.
Ale nie martw się - mimo, że nie ma tu psujących się AT kilka już przeszło remont w postaci wymiany uszczelniaczy i pierścieni . No ale stary... trójeczka warta pieniąchów na remont serca . Jeśli ciśnienie oleju w silniku mieści się w serwisowych limitach to z czasem zrobić górę silnika i latać pięknym japońskim klasykiem.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
31.03.2009, 19:23 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Przeworsk
Posty: 6
Motocykl: RD03
Online: 23 godz 15 min 23 s
|
Uspokoiłeś mnie szczerze mówiąc , pojade na czsie do szpeca od moturów sprawdzi i sie zobaczy a jak narazie zmieniam olej i śmigam w las a tobie Wieczny Wielkie dzięki .
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Znika napięcie w tripmasterze | ToSt | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 19.06.2011 00:06 |