|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,568
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 8 godz 22 min 3 s
|
![]()
ponieważ niektórzy piszą o zbierającym się oleju w wężyku puszki filtra powietrza pomyślałem aby spróbować to powiązać z producentem ew. lepkością oleju silnikowego, dlatego może jeżeli obserwujecie u siebie ( lub nie) takowe zjawisko napiszcie jaki dokładnie olej stosujecie ew. co ile km rurka wymaga oczyszczenia z oleju.
Ostatnio edytowane przez mdxmd : 18.07.2017 o 00:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
10W40 i sucho.
Trzeba było czyścić po tym jak barany w serwisie za dużo oleju nalały nie wiedząc że w NAT 2 korki do spuszczania oleju są. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,568
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 8 godz 22 min 3 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
Ano jest. Większość olejów na papierze wygląda podobnie, ale na jednej firmie (ten sam typ) silnik chodzi cicho, a na innej, jak młockarnia. Na jednej marce skrzynia pracuje płynnie - na innej haczy się i wbijają się miedzybiegi, albo trzeba kopać się ze skrzynią (Honda akurat nie ma z tym problemu). Dlatego mniej ważne, czy syntetyk, czy minerał (który notabene jest wytrzymalszy), tylko producent. Po za tym, dany silnik (a każdy ma przedmuchy do kartera) jeśli pracuje na cięższym oleju o wyższej temp. zapłonu, wydmucha mniej oparów. Podpięcie odmy do airbox-u ma tylko jedną zaletę - mokra obudowa dodatkowo filtruje, wyłapując (do pewnego momentu) kurz. Obecnie używam RoyalPurple 20W50 i w zależności, czy dam w palnik czy kulam się w terenie, obudowa lekko spocona.
Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 19.07.2017 o 01:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: Też
Posty: 66
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: rośnie
![]() Online: 3 dni 5 godz 25 min 45 s
|
![]()
Co to ten wężyk puszki filtra powietrza? Sorki jestem słaby. Słyszałem to i owo o wężykach odpowietrzenia skrzyni korbowej, ale o wężyku puszki filtra .... . Może mi zajeb... w serwisie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]()
10w30 i 10w40 zbiera się. Raz mniej raz więcej. Po glebie więcej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zarejestrowany: May 2017
Miasto: Pszczyna
Posty: 5
Motocykl: CRF1000L
![]() Online: 1 dzień 3 godz 45 min 0
|
![]()
Mam dwie nat, 10w40, przy spokojnej jeździe zbiera się malutko oleju, przy ostrym śmiganiu więcej... olej nalany do prawie max na bagnecie, wymiana co 6tyś km
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Takie same doświadczenia, na mokrym i autostradzie też więcej, ale tylko jedna, w pozostałych dwóch sucho od poczatku, jak mi mówił Madafakinges w ktmie to uchodzi do komory spalania, tu do wężyka, pewnie o ochronę środowiska chodzi.
Najpepiej odpuszczać jak jest mało, wtedy mniejsze szanse na usyfienie silnika,bo rurka za krótka Moul i Castrol |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Zgierz
Posty: 1,372
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: duży :)
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 45 min 51 s
|
![]()
Na Ilosc skroplin w odmie kazdego silnika ( oczywiscie w dobrym stanie technicznym i bez bledow konstrukcyjnych) wplyw ma aura i styl jazdy (tzn gdy zimno i wilgoc i jazda na krotkich dystansach) a nie marka oleju.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
__________________
GS über alles!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Filtr oleju K&N | Daddy | Wszystko dla Afryki | 5 | 12.04.2009 20:52 |
Rozwarstwienie oleju | Reinchardt | Regularne czynności serwisowe | 3 | 12.01.2009 23:31 |