|
15.06.2018, 15:29 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 48
Motocykl: --*--
Online: 1 dzień 20 godz 27 min 11 s
|
CRF 1000 manual - problem ze skrzynią - "fałszywy luz"
Jak w temacie - tzw "fałszywy luz". U mnie występuje od czasu do czasu i raczej nie ma związku z precyzją zmiany biegów. Zawsze między 5 a 6. Na gwarancji zgłaszałem w ASO ale "nie zauważyli nic podejrzanego"
W internetach jest już trochę o tym, np: http://www.africatwinforum.com/forum...e-neutral.html Czy macie podobne doświadczenia? Jakiś patent jak temu zaradzić? |
15.06.2018, 15:44 | #2 |
Tak, mi się zdarza między 4-5 trzeba się przyłożyć do miany biegów. Dużo lepiej biegi chodzą przy zmianie bez sprzęgła, ale wtedy też trzeba się przyłożyć/wyczuć moment.
Zwróc uwagę na dźwignie zmiany biegów będzie chodzić najlepiej kiedy będzie idealnie równolegle do tej krótkiej która jest przymocowana do wałka wychodzącego z silnika. Całkowitym rozwiązaniem problemu jest montaż kłiksziftera.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
15.06.2018, 16:07 | #3 |
Dokładnie, mnie wchodzi luz, jak robie to niechlujnie, od czasu kiedy przed zmianą biegu stosuję ciągły nacisk na dzwignie, wchodzą jak w masełko i bez zgrzytów, to samo jest w dół z międzygazem
|
|
15.06.2018, 16:10 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 48
Motocykl: --*--
Online: 1 dzień 20 godz 27 min 11 s
|
Też to zauważyłem - lekki nacisk przed zmianą w górę (przed wciśnięciem sprzęgła) pomaga, tylko czasami jak się skrzynia "zsynchronizuje" to potrafią wejść i wcześniej, bez sprzęgła
|
15.06.2018, 16:26 | #5 |
No niestety skrzynia w NAT to nie jest jej najmocniejsza strona, trzeba się przyzwyczaić i już.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
15.06.2018, 16:32 | #6 |
HONDZIARZ
Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 368
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
Online: 1 miesiąc 3 dni 20 godz 39 min 45 s
|
leebros: pokombinuj z ustawieniem pedału sprzęgła. Jak dasz go trochę niżej łatwiej jest pamiętać, że trzeba dokładnie. Wyrób sobie nawyk, że najpierw puszczasz sprzęgło a dopiero potem zwalniasz nacisk na pedał.
Jak się przyzwyczaisz to nie będą wpadać fałszywe luzy. |
15.06.2018, 16:43 | #7 |
W mojej ocenie to loteria i z 5ki na "luz" potrafił mi bieg wyskakiwać niezależnie od tego jak się przyłożyłem do zmiany biegu. Częściej te międzybiegi się zdarzały przy delikatnej jeździe. Przy szybkiej zmianie (czyli mocniej zapinany bieg) ze sprzęgłem czy bez, takich akcji nie było...
|
|
15.06.2018, 18:55 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 34 s
|
Też mam z tym problem i nie wiem jak to ugryźć...
Dosyć często zdarza się, że wypada mi piątka przy przyspieszaniu z 4 (wyjazd z zabudowanego, odkręcanie, zmiana na 5 i jeb nie weszło). Tylko w tą stronę 4->5 (nigdy mi nie wypadł inny bieg niż 5). Nie ma znaczenia czy stosuję nacisk na dźwignię, czy szybko zmieniam, precyzyjnie czy od niechcenia, potrafiło mi nawet przy każdej zmianie w trasie 4->5 wybić 5 (a zmieniałem z namaszczeniem wręcz). Potrafiło mi nawet w trakcie wyprzedzania po paru sekundach zgubić 5... Druga opcja to przy zmianie 2->3 czasem mam 'pustą dźwignię', czyli ruch dźwignią nic nie zmienia (nie ma międzyluzu, dalej jest 2). I zaznaczam, że odpuszczam dźwignię do końca i nie przytrzymuję butem po wbiciu 2. Co najlepsze zaczęło się to po zmianie oleju na Iszym przeglądzie (hondowski 10w30). Ostatnio się uspokoiło, ale nie wiem czy przeszło (dawno w trasie nie byłem, a wtedy się to uwidacznia najprędzej). Narazie spróbuję zalać inny, syntetyczny olej i zobaczymy czy się coś zmieni. Problemy są tylko 2->3 i 4->5, reszta działa cacy... Najgorsze jest to, że zapewne jest to nieudowadnialne w ASO, bo się przejadą kawałek i problemu nie zauważą (w mieście sporadycznie się to zdarza, a w trasie b. często)...zapewne będzie hasło nie dokładna zmiana begów, itp... patrz temat ze skrzyniami w civicach type R...
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
15.06.2018, 20:50 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,924
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 39 min 28 s
|
Mialem przyjemnosc sporo pojezdzic manualem i zdarzalo mi sie to bardzo czesto w sumie miedzy wszystkimi biegami.Novy moze wiecej napisac o tej przypadlosci
|
16.06.2018, 10:56 | #10 | |
Moderator
|
Cytat:
Jak byliśmy z Mykiem w Portugalii to dostaliśmy manualne skrzynie. W Afryce, którą jeździłem zdarzało się dość często i zwykle przy wyższych prędkościach, chociaż były przypadki przy niższych biegach (i prędkościach) w terenie. Problemy ze skrzynią powodowały niezłą frustrację, ale doprowadzały do niebezpiecznych sytuacji. W jednym momencie, jadąc szybko długim łukiem, podczas zmiany z 5 na 6 - wskoczył 'międzyluz'. Dodaję gazu, silnik wyje, skrzynia zaczęła na tyle głośno rzęzić, że odruchowo spojrzałem, co się dzieje i w tym momencie wyjechałem na przeciwny pas. Na moje szczęście nic nie jechało z przeciwka. Po tym zajściu (przy niższych prędkościach) biegi zmieniałem bez sprzęgła z wyczuciem, a przy wyższych prędkościach ledwo muskając sprzęgło.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". | MOTOMYSZA | Wszystko dla Afrykańczyka | 7 | 29.10.2012 20:21 |