Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.09.2018, 16:25   #1
czosnek
 
czosnek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
czosnek will become famous soon enough
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 35 min 50 s
Domyślnie Remont Vs Używany silnik

Jak każdy po przekroczeniu pewnego wieku czegoś nie trzyma, tak i mojej 20 letniej afryce puściły zwieracze olejowe.
Jakbym nie jeździł i czego bym nie wlewał, tak co 1000 km muszę dolać 500-700ml oleju.

W związku z powyższym rozważam 2 opcje:
1. Remont z wymianą pierścieni, uszczelniaczy i co tam jeszcze jest wymagane.
2. Kupno używanego silnika

I teraz pytanie. Ile może kosztować remont silnika przywracającego afryce dawną świetność ?
Czy ma to sens?
Używany silnik można kupić w rozsądnych pieniądzach, jednak nie mam żadnej gwarancji, że będzie dużo lepszy od obecnego.

Przebieg mojej afryki to coś pomiędzy 80-90 tys. (długo jeździłem bez ślimaka)

Proszę o porady i polecenie sensownego mechanika, najchętniej z południa.
__________________
Wiesz... taki kuter...

czosnek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 16:33   #2
wojtekk
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Hej,

ceny nie podam.

Nie kupowałbym - to loteria. NIe masz pewności (jak piszesz), że będzie lepszy. A jak zrobisz (nawet jeżeli drożej) to taką pewność masz.

Co do miejsca na południu - ArturS z Riderparts.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 16:39   #3
adoado0


Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
adoado0 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
Domyślnie

Tłok ok 500, sworzen ok 100, pierścienie na tłok ok 300,
Zabezpieczenia sworznia ok 50.
Uszczelniacze zaworowe ok 45 PLN sztuką, których Jest 6. Ceny OEM.

Sens jest jeżeli chcesz trzymać. Tylko musisz dać do kogoś kto się zna na tym.
Ja na przykład robiłem swoją nie dlatego że się opłacało, ale w starej Afryce jest psychiczny komfort jazdy po terenach podwyższonego ryzyka kradziezowego i gdy motocykl się zostawia jak popadnie. Z tego tytułu zdecydowałem się na remont, a NAT opduscilem, by na wyprawach nie myśleć tylko czy mi go podprowadza.
adoado0 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 16:42   #4
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
Domyślnie

Tak naprawdę to koszty remontu można określić dopiero po rozebraniu silnika i weryfikacji części. Sama góra silnika wyjdzie znacznie taniej niż całość ale jakbym miał robić dla siebie to wybrałbym remont.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 17:43   #5
krzyśko


Zarejestrowany: Oct 2012
Miasto: Białystok
Posty: 13
Motocykl: CRF300R
krzyśko jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 14 godz 52 min 40 s
Domyślnie

Miałem ten sam dylemat prawie 2 lata temu, kupno używanego silnika do trampka czy remont. TA 600 brał około 100 ml oleju na 100 km. Wybrałem remont, części kupował i silnik naprawiał polecony mechanik z Nowodworc, koło Białegostoku.
Odnalazłem kartkę z kosztami rozpisanymi przez mechanika:
- tłoki z pierścieniami 1400 zł,
- szlifowanie cylindrów + głowica 400 zł,
- uszczelki pod cylinder 90 zł,
- łańcuszki rozrządu 320 zł,
- uszczelki pod głowicę 130 zł,
- uszczelniacze zaworowe 100 zł,
Łacznie 2440 zł + robocizna - niepamiętam ile, ale około 400 zł.
Trampka oddawałem do remontu wczesną zimą, jadąc padał śnieg, a odebrałem z początkiem wiosny.
Od remontu przejechałem niewiele bo około 7000 km, silnik cyka jak należy i jak dotąd jestem zadowolony z tego, że wybrałem remont. Wiem, że kasy trochę poszło, ale nie rozpatrywałem zmiany moto, stąd taka decyzja. Pozdrawiam
krzyśko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 17:25   #6
czosnek
 
czosnek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
czosnek will become famous soon enough
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 35 min 50 s
Domyślnie

Sam też się skłaniam ku remontowi i oczywiście zdaję sobie sprawę, że pełny koszt wyjdzie w praniu, jednak chciałbym mniej więcej wiedzieć na jaki przedział cenowy mam się przygotować.
Z podanych wyżej cen wychodzi mi plus minus 2500 zł. Tak to wygląda zwykle cenowo?
__________________
Wiesz... taki kuter...

czosnek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 17:32   #7
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Dodaj prowadnice zaworowe do tego, serwis głowic, robociznę...

Możesz robić ale zrobienie tego w pełni profesjonalnie będzie wymagać dużo uwagi. Trzeba przypilnować szlifierzy i składacza.
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 17:49   #8
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 3 min 54 s
Domyślnie

Weź pod uwagę, że to koszty materiałów. Będą takie, jeśli zrobisz większość sam + koszty niezależne np. szlifowania cylindrów pod wymiar tłoka, ew. wymiany prowadnic itp. które trzeba zlecić kwalifikowanemu szlifierzowi.
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 18:36   #9
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,060
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 43 min 15 s
Domyślnie

Czosnek - chcąc to zrobić po Bożemu nie zmieścisz się w piątce nihoohoo.

Podany powyżej koszt robocizny to jakiś śmiech i każdy szanujący swój czas i prowadzący legalna działalność powinien za remont wziąć około 1500-2000pln netto w robociznie. Ja bym nawet nie rozmawiał gdyby ktoś powiedział mi ze to za drogo...
Teraz weź pod uwagę ze remont to nie tylko góra... weryfikacja dołu tez jest konieczna. Rozbiórka skrzyni, ocena stanu wodzikow, panewek, lozysk no i wymiana WSZYSTKICH uszczelnień - samo to ostatnie to lekko 500 strzelam i chyba wiele się nie pomylę.
Do tego oczywiście synchro, regulacja luzów... niby przy okazji ale normalnie to kosztuje prawda Na pewno trzeba poświecić czas.
No i jak już robisz to co... oblejesz panewki w lagach, łożysko główki ramy, lozyska kół... zestawy naprawcze zacisków? Mówimy przecież o remoncie tak

Piątka to tak na rozgrzewkę... wierz mi ze wiem o czym pisze bo przerabiałem i przerabiam to w tym moim małym muzeum ciagle i wciąż a robie sam. Remont kapitalny mojego 200EXC przekroczył 4500PLN gdzie jedyna zlecona czynnością na zewnątrz był nowy Nicasil. Mocno mnie bawią crossy czy duale po kapitalce za 8k...

Jeśli chcesz nią jeździć już zawsze lub choćby kolejne 50-80 tys km to ma to sens jak najbardziej.
Jak sprzedasz zostaje Ci zagadkowa używka czyli może jeszcze większa przygoda. I tak to.

M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa

Ostatnio edytowane przez matjas : 02.09.2018 o 18:43
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.09.2018, 18:57   #10
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,944
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 13 min 10 s
Domyślnie

Może Szynszyl Ci zrobi remont?
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
remont czy uzywany silnik andsoj Silnik, sprzęgło, skrzynia 66 28.12.2012 22:33
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 23:28
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 13:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.