Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.10.2018, 22:01   #1
Maarcin85


Zarejestrowany: Oct 2018
Posty: 10
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Maarcin85 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 39 min 29 s
Domyślnie Jakie pierścienie tłokowe do RD07

Dzień dobry
Panowie posiadam africę twin rd07, w której to robię aktualnie remont silnika. Obecnie jestem w trakcie kompletowania potrzebnych części. Na chwilę obecną stoję przed dylematem jakiego producenta kupić pierścienie tłokowe. Oryginalne niestety sporo kosztują 600zł na oba cylindry. Pytanie do was czy stosował może ktoś pierścienie tłokowe firmy OMP i czy jest sens zawracać sobie nimi głowę.
Za odpowiedź z góry dziękuję.

P.S. Jeżeli napisałem post nie w tym dziale co trzeba to proszę o przeniesienie.
Maarcin85 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2018, 22:08   #2
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,163
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 2 godz 37 min 45 s
Domyślnie

Jak już w nim tam mocno grzebiesz, to weź oryginały.
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2018, 22:12   #3
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 18 min 27 s
Domyślnie

Z OMP daj sobie spokój, poza tym prawdopodobnie nie będą pasowały do oryginalnych tłoków ( o ile takie masz). Poza tym wymiana samych pierścieni to ta taka lekka "partyzantka", mierzyłeś cylindry i tłoki, trzymają fabryczne wymiary czy tylko tak wymieniasz?
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 11:58   #4
Maarcin85


Zarejestrowany: Oct 2018
Posty: 10
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Maarcin85 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 39 min 29 s
Domyślnie

Ogólnie powodem remontu silnika były stuki na styku sworzeń tłokowy - górna główka korbowodów (nadmierny luz). Niestety ale górny sworzeń tłokowy smarowany jest olejem rozbryzgowo a nie ciśnieniowo. Z czasem doszło do wybicia się górnej główki w korbowodzie co skutkowało stukami takimi jakby się panewka na wale obróciła. Ze względu na brak sworzni nadwymiarowych w oryginale, wysłałem korby i tłoki do krasnobrockiej racing w Warszawie, celem dorobienia nowych nadwymiarowych sworzni i prześlifowanie otworów osadczych w tłoku i główkach korbowodów z wymaganym pasowaniem. Tłoki oryginalne a cylindry pomierzone i są ok. Silnik zanim zaczął stukać, nie brał oleju, dlatego pierścienie tłokowe miały pozostać te same. Zresztą pomiary pierścieni w cylindrach potwierdziły ich przydatność do dalszej pracy. Niestety w krasnobrodzkiej posiali mi pierścienie z jednego cylindra i stąd zmuszony jestem je wymienić. Docieranie zaworów i uszczelniacze w głowicach również podlegać będą wymianie. Rozrząd również.
O pierścienie w zamienniku zapytałem bo nie ukrywam, że cena za oryginalne pierścienie jest według mnie grubo przesadzona w serwisie. Z doświadczenia wiem też, że nie zawsze trzeba się bać zamienników. Z produktami firmy OMP nie miałem do tej pory do czynienia i stąd było moje pytanie do osób, które miały z nimi może do czynienia i mogą się wypowiedzieć z praktyki jak się one zachowują.
Maarcin85 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 12:19   #5
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,646
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 36 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maarcin85 Zobacz post
Niestety w krasnobrodzkiej posiali mi pierścienie z jednego cylindra i stąd zmuszony jestem je wymienić.
No chyba żartujesz , zgubili ci pierścienie a ty chcesz na siebie brać koszty następnych
To oni mają ci oddać twoje albo kupić nowe .
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 12:19   #6
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 14 godz 13 min 0
Domyślnie

Sprawdź jeszcze stan pompy oleju.
Sworznie są smarowane/chłodzone przez "zastrzyki" oleju z bloku silnika i jak pompa nie ma już dobrej wydajności to moim zdaniem "strzyknięcia" są za słabe albo ich nie ma. Chłodzenie sworzni jest równie ważne albo nawet ważniejsze od smarowania w tym przypadku.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 12:21   #7
motomax
880220111
 
motomax's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Malawa k/Rzeszowa
Posty: 1,050
Motocykl: XR 250R,XR 650R
motomax jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s
Domyślnie

OMP na rok wystarczą,rik jak coś.. ale nie bawił bym się i wsadził oryginały bo te długo pochodzą.

Przy tak grubym remoncie nie ma sensu zakładanie badziewia.
Możesz pierścienie dobrać ale tylko z firm markowych nie mniej jednak czasem będzie potrzeba rzezbienia..i tu potem mogą choć nie muszą pojawić sie problemy..
__________________
Honda XR-oholik Doświadczalny Warsztat Enduro ADV
https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/
motomax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 13:52   #8
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

Za 2 komplety org. na Cmsnl zapłacisz 100E więc po co szukać jakiś wynalazków jak bardzo chcesz to kupisz NPR lub RIK za ok.120zł ale to się wymienia raz na kilkanaście lat.
Cassini jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.10.2018, 14:21   #9
Maarcin85


Zarejestrowany: Oct 2018
Posty: 10
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Maarcin85 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 39 min 29 s
Domyślnie

Ok Panowie, skoro OMP to badziew to nie będę się w to bawił. W dobieranie pierścieni z gamy uniwersalnych o różnej średnicy też, bo pewnie trzeba by podcinać zamki. O ile delikatne podcięcie zamków by przeszło to w przypadku gdyby trzeba było zdjąć sporo materiału na zamku, to pojawia się wtedy kwestia łapania potem jaja przez taki pierścień, a to jest obarczone dużym ryzykiem brania min. oliwy.
Skoro nie ma nic godnego w zamienniku to będą oryginały. Zet Johny dzięki za radę sprawdzę to oczywiście.
Dzieju niestety zanim się zorientowałem (natłok innych spraw), że zgubili pierścienie to sporo wody w Wiśle upłynęło. Tak więc teraz wyegzekwowanie tego graniczy z cudem. Teraz tylko mogę mieć pretensje do siebie, że od razu tego nie sprawdziłem jak otrzymałem paczkę od nich.
Maarcin85 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.10.2018, 15:08   #10
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,502
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 6 dni 22 godz 30 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Maarcin85 Zobacz post
...
Dzieju niestety zanim się zorientowałem (natłok innych spraw), że zgubili pierścienie to sporo wody w Wiśle upłynęło. Tak więc teraz wyegzekwowanie tego graniczy z cudem. Teraz tylko mogę mieć pretensje do siebie, że od razu tego nie sprawdziłem jak otrzymałem paczkę od nich.
Napisanie maila lub telefon do nich nic nie kosztuje... spróbuj może gdzieś leżą ... warto - chyba, że już kontakt był.
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pierscienie na gazniki RD07 i RD07A szynszyll Uklad paliwowy i wydechowy 22 28.11.2017 15:37
Zegary RD03/04 a RD07- jakie róźnice? Zet Johny Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 6 24.07.2014 13:48


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.