|
Forumowy Mechanik Poradniki ludzi doświadczonych w dziele nie gębie. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
03.03.2019, 14:56 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2019
Posty: 13
Motocykl: KTM 1190 ADV R
Przebieg: 24000
Online: 2 godz 52 min 26 s
|
KTM 1190 adv r dziwny przypadek.
Siemka.
Jak w temacie mam dziwny przypadek z moim sprzętem. Rocznik 2016, 24tyś km przebiegu. Na jesień wjechałem do garażu normalnie i do tego dnia moto sprawowało się bez zarzutu. A że nastał czas na regulacje zaworów zrobiłem to. Jako że udało mi się zdobyć manuala do tego sprzętu poszło łatwo i przyjemnie. Niestety po złożeniu wszystkiego w całość sprzęt odmówił posłuszeństwa. Wyglada to tek jakby przedni cylinder nie pracował na całą moc a tylko trochę. Jest problematyczne odpalanie, zdarza mu się strzelić w gardziel przedniego cylindra, parcuje nie równo na wolnych obrotach, na wysokie wkręca się bez problemu ale od 2 tyś obrotów w dół nie równo pracuje, czasem gaśnie na wolnych obrotach czasem spada do 1000 i powoli stabilizuje się na 1500. Czasem nie chce od razu odpalić zwłaszcza na ciepło muszę długo kręcić rozrusznikiem aż się rozbuja i zacznie chodzić. Rozrząd sprawdziłem ponownie 3 razy za każdym razem znaki wału i wałków pokrywają, się luzy zaworowe są w granicach zakresów. Uznałem więc że rozrząd jest dobrze złożony i nie ma tam błędu. Z objawów to jeszcze wydech za katalizatorem robi się czerwony i spaliny są bardzo gorące, przypuszczam że dopala się paliwo nie spalone w przednim cylindrze. Pomierzyłem fajkocewki wszystkie dają bardzo podobny pomiar. Wszystkie kable wtyczki są połączone. Tylni cylinder pracuje prawidłowo oceniam to po kolorze świecy i dzwięku. Nadmienię że świece w tym silniku fabrycznie są dwie irydowe i dwie zwykłe. Irydowe podmieniałem w cylindrach nic to nie pomogło. Wtyczek od cewek nie pomyliłem podłączyłem zgodnie z instrukcją białe na zewnątrz czarne wewnątrz. Czekam teraz na świece bo zamówiłem wszystkie 4 irydowe, to chyba ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy którą mogę zrobić w własnym zakresie. Powiem tylko że w silnikach i nie tylko siedzę od małego chłopca i mimio że nie jest to moim zawodem ale hobby, zawsze swoje motocykle i samochody robię sam, a i innym pomagam więc całkiem laikiem nie jestem, aczkolwiek jeszcze nikt nie urodził się taki co by wiedział wszystko, więc byłbym wdzięczny za ewentualne sugestie i porady. |
03.03.2019, 15:20 | #2 |
Mi to wygląda na lewy luft w przednim cylindrze.
Jakaś uszczelka albo cuś.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
03.03.2019, 15:32 | #3 |
Zakonserwowany
|
Sprawdź jeszcze raz luzy, zanim zaczniesz rwać włosy z głowy i bebeszyć w poszukiwaniu przyczyny. Jeśli masz gorący kolektor na jednym cylindrze, przyczyną mogą być świece, sprawdź czy iskra jest dobra. Czasem po zimowym przestoju świece zdychają, nawet irydowe.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
03.03.2019, 15:42 | #4 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,748
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 4 godz 57 s
|
Gdybanie.
Skoro siedzisz jak piszesz w silnikach od małego to raczej nikt nie oświeci cię tutaj strumieniem wiedzy. Rozrząd zrobiony dobrze mówisz... Skoro mieszanka odpala się poza komora to może być ze powyższe niekoniecznie jest prawdą. Świece zamień miejscami wszystko będzie wiadomo w dwie minuty. Świece zdychają po zimie z reguły jak się bez sensu odpala przy piwku moto w połowie stycznia. Nie miałem jeszcze takiego przypadku - w paru sprzętach miałem świece dluuuuuuugo poza resurs przeglądowy i NIGDY nie miałem kłopotu. Jeśli wszystkie czujniki wpięte są prawidłowo to Kolego coś nie domyka się wtedy kiedy trzeba. Zamiast przypuszczać po prostu się zastanów. M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
03.03.2019, 16:22 | #5 | |
Zarejestrowany: Feb 2019
Posty: 13
Motocykl: KTM 1190 ADV R
Przebieg: 24000
Online: 2 godz 52 min 26 s
|
Cytat:
A to że zawory źle wyregulowałem to była pierwsza myśl i to sprawdziłem, miałem nadzieję że się pomyliłem bo teraz już było by dobrze ale niestety nie pomyliłem się ech......... Walczę z tym już drugi tydzień.
__________________
Zabawa aczyna się tam gdzie kończy ekonomia |
|
03.03.2019, 16:14 | #6 |
Zarejestrowany: Feb 2019
Posty: 13
Motocykl: KTM 1190 ADV R
Przebieg: 24000
Online: 2 godz 52 min 26 s
|
Wszystko to możliwe co piszecie. Luzy zaworowe są ok według danych z manuala, zakresy w tym silniku nie odbiegają od innych maszyn ssące 0.10.....0.15 , wydechowe 0.25......0.30.
w przednim cylindrze regulacji wymagał jeden zwór ssący jeden wydech więc w razie pomyłki szybko bym wyłapał że ssące się różnią między sobą tak samo wydechy. Dodatkowo przy robieraniu rozrządu zrobiłem swoje dodatkowe znaki więc tu pomyłki nie ma na 100 procent. Swice zamieniałem przedni z tylnym cylindrem to nie dało rezultatu. W tygodniu wstawię nowe świece wszystkie cztery.
__________________
Zabawa aczyna się tam gdzie kończy ekonomia |
03.03.2019, 18:26 | #7 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,748
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 4 godz 57 s
|
Wacha dopala się w katalizatorze czyli albo jest jej za dużo albo się nie spala. Kiepskie odpalanie.
Przyczyny? Czujnik położenia wału, tps, cewki, ROZRZĄD, świece jeśli są dwie to zawsze któraś tyrnie ale to nie to przecież. Sonda lambda? Musisz po prostu odtworzyć to co robiłeś. Współczuje poszukiwania takiego chochlika.... Mm
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
03.03.2019, 18:33 | #8 |
Zarejestrowany: Feb 2019
Posty: 13
Motocykl: KTM 1190 ADV R
Przebieg: 24000
Online: 2 godz 52 min 26 s
|
Sonde lambda wymieniłem na inną, czujnika położenia wału jako takiego nie ma, jest tylko czujnik hala ale jest jeden i jesli tylny cylinder działa dobrze to raczej jest dobry i daje dobry sygnał, do tego nie wywala błedu. Dzięki z wszelkie sugestie. Jak tylko do czegoś dojdę to się oczywiscie podzielę moze komuś się przyda to moje doświadczenie w walce z wiatrakami hihihihi.
__________________
Zabawa aczyna się tam gdzie kończy ekonomia |
03.03.2019, 18:53 | #9 |
Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 967
Motocykl: RD03
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 5 godz 19 min 40 s
|
A rozrządu nie przestawiłeś ?
|
03.03.2019, 18:58 | #10 |
Zarejestrowany: Feb 2019
Posty: 13
Motocykl: KTM 1190 ADV R
Przebieg: 24000
Online: 2 godz 52 min 26 s
|
Niestety nie i wbrew pozorom nie jest to takie proste przestawić rozrząd.
Też w pierwszej chwili o tym pomyślałem i jeszcze że może wałki zamieniłem i inne cuda wianki.
__________________
Zabawa aczyna się tam gdzie kończy ekonomia |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nowy KTM Adventure 1190 | Blazimir | KTM | 46 | 25.11.2012 11:37 |
Dziwny przypadek z pompą paliwa.. | zimny | Uklad paliwowy i wydechowy | 15 | 24.06.2012 10:55 |
wypadek-przypadek Czechy | anax | Inne tematy | 13 | 01.11.2011 12:47 |
Dziwny przypadek :( | rumpel | Inne tematy | 37 | 08.05.2011 21:22 |