|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
29.06.2009, 16:13 | #1 |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Różnice okołosilnikowej elektryki 07 i 07a
Hejka. Poszukuje informacji czy coś się zmieniło między tymi wersjami jeśli chodzi o elektrykę wychodzącą z silnika. Knuję przekładkę silnika 07a do 07, a jeśli kupię ten silnik to będę musiał zamianę zrobić 'w locie' czując na plecach wzrok mojej kochanej Inkwizycji i nie chciałbym żeby operacja się przedłużyła bo mnie jakiś kabelek zaskoczy TIA pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
29.06.2009, 16:48 | #2 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Różnice w elektryce silnika: inne koło magnesowe, różnice w cewkach impulsatora (w jednym dwa w drugim jedna cewka). To wszystko. Co się stało w starym silniku?
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
14.07.2009, 10:04 | #3 |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Te różnice to pewna sprawa ? Bo ja za cholerę nie mogę znaleźć różnic w kole magnesowym.
http://picasaweb.google.pl/n3wrom/Temp#
__________________
RD07 & DRZ |
23.06.2010, 20:27 | #4 | |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
Cytat:
Odgrzejemy kotleta. Ma ktoś zdjęcie tego kółka magnesowego? Bo u mnie trwa próba adaptacji updejtu pomyłkowego zapłonu w TA. Przejscie z dwumodułowych starych modułów na moduł CDI czy jak go zwą. Czujnik wału zostaje strary. Ale trzeba zmienic to koło magnesowe. TPS można oszukać. Pytanie czy cztery cewki bedą działac zamiast nowszych cewek dwucewkowych.
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
|
23.06.2010, 20:57 | #5 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Centrum Sterowania Kosmosem
Posty: 524
Motocykl: RD07
Przebieg: słuszny
Online: 1 tydzień 5 godz 24 min 13 s
|
Ja mam...
|
23.06.2010, 21:01 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Centrum Sterowania Kosmosem
Posty: 524
Motocykl: RD07
Przebieg: słuszny
Online: 1 tydzień 5 godz 24 min 13 s
|
I ściągacz...
znaczy szpilka od 30dziechy |
23.06.2010, 21:49 | #7 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
No to pomylilismy kółka magnesowe czy jak je zwał.
Mi chodziło o to coś magnesowe co lata i wzbudza sygnał na czujnikach zapłonu. Czyli pomyliłem nazewnictwo. Ale dziekuje za zdjęcie. Może kolega spowrotem poskładać silnik Z tego co sie zaglębiam. Na zdjęciu wyzej bedzie taki okrągły bajer.
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
29.06.2009, 19:10 | #8 |
heu ?
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
Hmm, koło magnesowe nie powinno mieć wpływu na kabelki, ale dwie cewki na impulsatorze chyba tak. Czy się mylę i wymiana silnika nie spowoduje konieczności prucia instalacji i szukania modułu od 07a?
Z silnikiem się stało że zębatka lata 'jak Żyd po pustym sklepie', skończył się czujnik luzu i silnik przejechał X00*tyś km. Krótka kalkulacja i mi wychodzi że koszty zakupu lub remontu silnika będą porównywalne o ile nie wyskoczy mi jakieś uszkodzenie o którym teraz nie mam pojęcia (jak np oglądany na forum wał z ukruszonym zębem). No i ciągle będzie to silnik z przebiegiem X00tyś. Dzięki za info i proszę o jeszcze * - za X podstaw sobei dowolną cyfre >= 1 pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
29.06.2009, 19:16 | #10 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Koło magnesowe jest inne - impulsy inaczej podawane. Trzeba przełożyć ze starego silnika - potrzebny ściągacz (do dorobienia przez tokarza).
Jakaś plaga remontów/wymian silnika nastała
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
speca od elektryki z Trójmiasta poszukuję | mucha_dub | Układ elektryczny i zapłonowy | 7 | 04.06.2014 14:03 |
schemat elektryki do KTM 640 LC4 SM 2007r potrzebny | tropas | Układ elektryczny i zapłonowy | 2 | 12.12.2012 13:30 |
Bezinwazyjny (dla elektryki) alarm. | janeksok | Wszystko dla Afryki | 8 | 05.06.2012 12:03 |
RD04 59 KM i 50 KM różnice | diverek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 2 | 06.03.2010 07:54 |