![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Kościan
Posty: 19
Motocykl: CRF1100D4L
![]() Online: 1 dzień 2 godz 31 min 39 s
|
![]()
Witam,
mam pytanie związane z ustawieniami zawieszenia przy jeździe z kuframi i centralką. Posiadam zestaw TRAX ADV od SW-Motech i po założeniu kufra centralnego odczuwam wibracje (podobne do shimmy) na kierownicy w zakresie 70-80 km/h. Po założeniu samych bocznych bez centralki wibracje są dużo mniejsze. Bez wszystkich kufrów oraz stelaży efekt nie występuje. Czy można zmniejszyć ten efekt regulując zawieszenie lub zmieniając ciśnienie w oponach? Jeśli tak to jak wyregulować? Posiadam zawieszenie Showa EERA i ustawień jest od groma. Nie oczekuję konkretnych wartości tylko wskazówek typu "mniejsze ciśnienie z przodu większe z tył" lub "tłumienie zaw. więcej z przodu mniej tył". Już myślałem, czy problemem może są turbulencje powietrza, a nie waga ładunku... Będę starał się zastosować do wszystkich wskazówek. Z góry dziękuję JK |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Jedyne czym bym kręcił przy zmianie obciążenia to tylko napięciem wstępnym , nie mając doświadczenia to jedyne czym kręć
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,398
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 35 min 8 s
|
![]()
Radio, w zawieszeniu, które ma kolega raczej nie ma czym kręcić - tam jest mnóstwo guzikowych ustawień
![]()
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Kościan
Posty: 19
Motocykl: CRF1100D4L
![]() Online: 1 dzień 2 godz 31 min 39 s
|
![]()
Tak, dokładnie. Oprócz predefiniowanych ustawień mam dwa ustawienia użytkownika. Mam plan je wykorzystać.
Rozmyślam również o dodatkowym obciążeniu kierownicy by zwiększyć bezwładność. Nie wiem czy to dobry kierunek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,398
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 35 min 8 s
|
![]()
Pamiętaj, że do centralnego kufra pakujemy najlepiej powietrze
![]() W każdym motocyklu, którym miałem przyjemność jeździć z centralnym kufrem była shimma. Pakuj się najlepiej w dwa boczne (i ewentualnie rolkę na miejscu pasażera), jeśli sam jeździsz, bo z centralnym i shimmy możesz oczekiwać i wzrostu zużycia paliwa.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,398
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 35 min 8 s
|
![]()
Też tak jeżdżę. Mówię, co zaobserwowałem.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Africa on the Road
![]() Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Warszawa
Posty: 253
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 400
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 22 godz 36 min 44 s
|
![]()
Jacek, czy Ty przypadkiem nie masz takiej malutkiej szybki u siebie? Nie jestem ekspertem, ale może masz trochę takiego naked'a i robią się turbulencje na tym całkiem dużym kufrze? Te shimmy to masz na pustym kufrze czy na obciążonym? Sprawdź proszę i jedno i drugie. Jak jest to samo to zawiecha nie ma nic do tego.
Cytat:
![]()
__________________
Pozdrawiam, Łukasz | https://www.facebook.com/africaonroad Ostatnio edytowane przez StrzeLuk : 13.05.2020 o 13:42 Powód: Scalenie postów |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Kościan
Posty: 19
Motocykl: CRF1100D4L
![]() Online: 1 dzień 2 godz 31 min 39 s
|
![]()
Wibracje kierownicy zwiększają się wraz ze wzrostem wagi ładunku. Delikatne wibracje czuć nawet z samą płytą montażową.
Po zdemontowaniu płyty i kufra nie dzieje się nic. Chciałem traktować centralny jako bagaż podstawowy na wyjazd np na jedną nockę. Boczne kufry miały być na dłuższe wypady, ponieważ bardzo poszerzają moto, ale rzeczywiście, z samymi bocznym kuframi bez centralki wibracje są ledwie wyczuwalne. Mam szybę regulowaną. Używam jej w pozycji 1 najniższej lub 2. Spróbuję ustawić pozycję najwyższą 5. Dam znać. Możliwe, że akcesoryjna - szersza szyba da jakiś efekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zarejestrowany: May 2019
Miasto: Kościan
Posty: 19
Motocykl: CRF1100D4L
![]() Online: 1 dzień 2 godz 31 min 39 s
|
![]()
Tak, CRF1100D4L
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Ustawienia zawieszenia | Dentka | Rama, zawieszenia, napęd | 16 | 17.06.2023 23:08 |
Zabezpieczanie miękkiego bagażu na motocyklu | Vee | Wszystko dla Afryki | 48 | 25.02.2017 00:27 |
mocowanie worków i bagażu do siedzenia | esemes | Przygotowania do wyjazdów | 13 | 02.04.2014 10:23 |
Różnica wagi i rozmiarów silników | Stachu | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 19 | 26.08.2010 15:21 |