|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
21.07.2020, 15:32 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Garwolin
Posty: 66
Motocykl: NAT
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 15 godz 31 min 45 s
|
Czy napompowana opona zejdzie z felgi na zakręcie ?
Słuchajcie, taka sytuacja, na wyjsciu z zakrętu straciłem powietrze w tylnym kole, ścięty wentyl. AW Zakręt niezbyt ostry prędkości ok 100 złożenie może ok 20 stopni nawierzchnia gładka. Było dosyć ciepło 30 stopni. 2 osoby+bagaż czyli ok 200kg. Ciśnienie sprawdzałem 2 dni i 1500km wcześniej, wiec nie wiem jakie było bezpośrednio przed samym zdarzeniem.
Czy spowodowane mogło być uszkodzeniem stopki opony? rozwarstwiona guma i odsłonięta ale nie przerwana na kilku centymetrach drutowka. Rozwarstwienie jest tylko od strony przylegającej do rantu felgi Ale to uszkodzenie mogło powstać podczas hamowania i jazdy bez powietrza. Niestety nie zrobiłem zdjecia, wymieniłem dętkę i pojechałem dalej. Co myślicie? Pozdrowienia z Sinemorca. Robson
__________________
RD Ostatnio edytowane przez florentino : 21.07.2020 o 15:40 |
21.07.2020, 16:43 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,643
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 miesiące 1 tydzień 5 dni 13 godz 38 min 50 s
|
Ciekaw jestem, jaką miałeś dętkę. Coraz częściej zdarzają się wentyle, które wymagają dociśnięcia podkładką z nakrętką i dopiero włożenia w felgę i z zewnątrz dokręcenia nakrętką. Inaczej wentyl jest luźny.
Wentyl wyrwało "z mięsem", czy tak jakby wysunął się? Talkowanie dętki też pomaga. Przy grubszym bieżniku opona przegrzewa się i "klei" z dętką, co przy dużym przeciążeniu mogło zadziałać. Dobrze, że sobie poradziłeś.W terenie przy tej temperaturze,to nie to samo, co w garażu |
21.07.2020, 17:54 | #3 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 963
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: rośnie
Online: 2 miesiące 6 dni 22 godz 47 min 45 s
|
Czy na dętce była łatka? Czy czymie?
U mnie była kolejność odwrotna. Najpierw puściła łatka, a zanim się zorientowałem zeszło całkiem powietrze i ścięło wentyl. Tak tylko dodam, że dotyczyło przedniej opony, na ałtobanie, przy ok 100 km/h z plecaczkiem i ładunkiem. Wiele bym dał by zobaczyć tą walkę, bo oba pasy były moje. |
22.07.2020, 15:40 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Garwolin
Posty: 66
Motocykl: NAT
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 15 godz 31 min 45 s
|
Dętka była nowa, bez łatek MICHELIN AIRSTOP 18MG, talkowana przy zakładaniu.Opona MITAS e07 na pewno w czasie jazdy była gorąca.
Swoją walkę mogłem obejrzeć, kamera była włączona. Utrzymanie się na swoim pasie wymagało sporo wysiłku, opona odeszła od felgi tylko po lewej stronie i ściągało na lewo.
__________________
RD |
22.07.2020, 15:42 | #5 |
To chyba mega gruba dętka , na czarnym widać nie daje rady
|
|
22.07.2020, 15:46 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2015
Miasto: Garwolin
Posty: 66
Motocykl: NAT
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 15 godz 31 min 45 s
|
Nie jest gruba to zwykła cienka, wagowo taka sama jak fabrycznie zakładana.
A, i wentyl przykręcony był na sztywno.
__________________
RD |
22.07.2020, 15:58 | #7 |
Ajde Jano
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,229
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 5 dni 23 godz 38 min 14 s
|
Jednak opona bezdętkowe robi lepszą robotę. Miałem dwa przypadki zejścia powietrza, pierwszy był w Jordanii podczas jazdy znad morza martwego w górę po fajnie zakręconej drodze, na którym z kolejnym zakrętów poczułem że motocykl dziwnie się zachował i kolejny zakręt brałem powoli i na kwadratowo aby dojechać na parking i sprawdzić co się stało. Wina była po moje stronie nakrętka na wentyl była niedokręcona i podczas wcześniej szybkiej jazdy powietrze sukcesywnie schodziło. Opona była gorąca po zatrzymaniu ale wystarczyło tylko ją napompować do właściwego ciśnienia i dało się jechać dalej
Druga sytuacja na krakowskiej obwodnicy gdy przy 140 poczułem dziwne zachowanie, rzut oka na ciśnienie w oponach pokazał że w tylnym nie mam ciśnienia . Winą była rozwulkanizowana metalowa część wentyla, okazało się że kropelka może uratować sytuację.
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
22.07.2020, 16:15 | #8 | |
Cytat:
|
||
22.07.2020, 16:30 | #9 |
Ajde Jano
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,229
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 5 dni 23 godz 38 min 14 s
|
Tak mnie uczyli. Z tego powodu stosuje się (chyba wszędzie) takie kapturki z gumowym oringiem(uszczelką w środku). Trafia do mnie tłumaczenie że podczas jazdy na mechanizm wentylka działa siła odśrodkowa i może od podczas jazdy się cofnąć, co gdyby kapturek nie miał owej gumki mogłoby powodować ucieczkę powietrza. Podczas takiej jazdy im mniej powietrza tym bardzie grzeje się guma która, to nie podlega raczej dyskusji, będzie podnosić ciśnienie w oponie niejako przyspieszając ucieczkę nawet tych resztek co nam jeszcze w oponie zostały. Gdy w Jordanii sprawdziłem ciśnienie w przednim kole było tam tylko 0,5 atm. Dodatkowo miałem założone garminowskie TPMS i on wymaga dokręcenia, bo niedokręcony będzie upuszczał powietrze sam z siebie.
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
22.07.2020, 16:14 | #10 |
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Utlenianie się felgi DID | Łysy82 | Hamulce, kola, opony | 120 | 18.06.2018 13:18 |
Felgi PILNE! | Smoku1990 | Wszystko dla Afryki | 14 | 20.07.2016 15:29 |
Szerokość felgi a RD 03 | Cibor klv | Hamulce, kola, opony | 6 | 27.05.2010 23:25 |
Lekko buja tył w zakręcie | zombi | Rama, zawieszenia, napęd | 20 | 08.04.2009 11:51 |