Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.12.2020, 01:31   #1
Kaju
 
Kaju's Avatar


Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Wa-Wa
Posty: 55
Motocykl: RD07
Przebieg: 88+
Kaju jest na dystyngowanej drodze
Online: 19 godz 7 min 58 s
Domyślnie Dioda w pompie paliwa.

Hej

Od pewnego czasu miałem problemy z pracą silnika.
Dzisiaj ładna pogoda więc postanowiłem się przejechać.
Niestety w pewnym momencie silnik zgasł jak by zabrakło paliwa co już kilka razy mi się przytrafiło ;p.
Po szybkiej diagnozie zauważyłem że to wina pompy paliwa.
Do domu nie było daleko i jakoś dojechałem co chwilę musząc postukać w mechanizm pompy.
W domu miałem zestaw naprawczy więc ja naprawiłem.
Ale w środku poza standardowym połączeniem była Dioda BA 159. Zdjęcie w załączniku. Niestety przy wymianie się ona ułamała lecz bez niej też pompa pracuje.

Pytanie po co ona była i czy mam ją dokupić i dolutować?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg PXL_20201205_140256968~2.jpg (542.8 KB, 55 wyświetleń)
Kaju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 01:35   #2
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Dioda zmniejsza iskrzenie na stykach, dzięki czemu pompa dłużej pracuje.

Warto dodać.

Warto też zrobić włacznik pompy na guziczku aby po długim postoju (albo glebie) napompować gaźniki manualnie, a nie męczyć rozrusznik 10 sekund (pompa działa tylko na obracającym się silniku)

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 08:41   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,646
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 59 min 23 s
Domyślnie

Nowy mechanizm powinien ci podziałać ok 80tyskm .
Sam zdecyduj czy ci dioda potrzebna która może wydłuży działanie styków a może nie , nikt nie zrobił porównań w laboratorium.

Co do włącznika to i owszem to powinien mieć każdy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 10:41   #4
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,367
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 9 godz 24 min 12 s
Domyślnie

Kaju jaki masz obecnie przebieg
BTW to jest Afra ode mnie
Ja wsadziłem diodę własnie BA159 do pompy jak miała ok. 80tys.

P.S. na 80tys. to wystarczają oryginalne styki pompy...jak te z Tourmaxa starcza na 40tys. To bedzie dobrze.

Kaju jak chcesz diode to wpadnij do mnie to Ci dam.
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.01.2021, 10:09   #5
Kaju
 
Kaju's Avatar


Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Wa-Wa
Posty: 55
Motocykl: RD07
Przebieg: 88+
Kaju jest na dystyngowanej drodze
Online: 19 godz 7 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ArtiZet Zobacz post
Kaju jaki masz obecnie przebieg
BTW to jest Afra ode mnie
Ja wsadziłem diodę własnie BA159 do pompy jak miała ok. 80tys.

P.S. na 80tys. to wystarczają oryginalne styki pompy...jak te z Tourmaxa starcza na 40tys. To bedzie dobrze.

Kaju jak chcesz diode to wpadnij do mnie to Ci dam.
mam krótką pamieć ale raczej to twoja afra
to na wiosne :P
Kaju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.01.2021, 21:04   #6
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,367
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 3 dni 9 godz 24 min 12 s
Domyślnie

Styki OEM pompy z RD03 po ok. 80tys.
Bedzie wstawiana dioda
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20210130_200021.jpg (570.7 KB, 28 wyświetleń)
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 10:38   #7
ATomek
 
ATomek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,664
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
ATomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 2 tygodni 2 godz 41 min 13 s
Domyślnie

Moje pompa po odiskrzeniu jest ze mną 150kkm i styki są w niej jak nowe (wizualnie, niestety bez labolatorium; przecież widać- za przeproszeniem-gołym narządem). Jak wyglądały styki w starej pompie po 50tys pamiętam i śnią mi się co trzecią noc.
Wiem, zawsze można wymienić, ale od pamiętnego 23.09 2008 zaglądałem tam może ze 3razy.
Zaraz po wyrzuceniu słynnej kostki i zlutowaniu upalających się trzech kabelków, odiskrzenie pompy jest dla mnie na drugim miejscu przydatnych ingerencji w motura.
ATomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 11:18   #8
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,646
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 59 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ATomek Zobacz post
Moje pompa po odiskrzeniu jest ze mną 150kkm i styki są w niej jak nowe (wizualnie, niestety bez labolatorium; przecież widać- za przeproszeniem-gołym narządem). Jak wyglądały styki w starej pompie po 50tys pamiętam i śnią mi się co trzecią noc.
O i to jest informacja praktyczna a nie teoretyczna.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 11:47   #9
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,381
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 6 dni 14 godz 16 min 40 s
Domyślnie

Kiedyś dawno temu w takim pytaniu pisało się że ta dioda odbiera takt pompy z iskry przy obrotach powyżej 5500 i jej brak powoduje nadpalenia zaworów i świec. Tak długo to się działo aż pytający poczuł dziwne pieczenie ....
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2020, 12:13   #10
ATomek
 
ATomek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,664
Motocykl: RD07A
Galeria: Zdjęcia
ATomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 2 tygodni 2 godz 41 min 13 s
Domyślnie

Coś w tym jest. Ale, kto tu jeździ powyżej 5500 obrotów.
Ważniejsza jest kwestia bezpieczeństwa:

W silniku-gdzie są grube, żelazne ścianki i maleńka dawka paliwa, iskra powoduje wybuch i pracę silnika! W pompie jest przecież dużo tego paliwa, ścianki cieniutkie i plastikowy dekielek, gumowe przewody! I jest taka sama iskra!!!
Resztę dopowiedzcie sobie sami.

Znaczy u niektórych jeszcze jest. Ja odiskrzyłem magiczną płytką od R2D2, która połyka iskrę wyzwalając impuls elektryczny wysyłany przekaźnikiem do akumulatora doładowując go. Wizualnie miga wtedy niebieska lampka led w woltomierzu. Po tym wiem, że pompa działa.
ATomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak napięcia na pompie paliwa janeksok Układ elektryczny i zapłonowy 2 30.12.2011 22:11
zmiana styków w pompie + montaż płytki sebol Uklad paliwowy i wydechowy 11 13.05.2010 14:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.