Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.12.2021, 21:26   #1
irekafrica
 
irekafrica's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Dębica
Posty: 250
Motocykl: Triumph Tiger 800 XCA
Przebieg: Rośnie
irekafrica jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 6 min 35 s
Domyślnie Triumph Tiger 800 XCX

Drodzy użytkownicy, właściciele i znawcy takiego sprzętu jak Triumph Tiger 800 XCX (nie X C) Od dawna chodzi mi po głowie, przeczytałem ile znalazłem i oglądałem o nim prawie wszystko. Ma bardzo dobre opinie i parametry a dalej u nas mało popularny-nie będę pisał osiągów itp. Bardziej zależy mi na jeździe w terenie i bezdrożach . Czy warto wydać 25-30 tyś .
irekafrica jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 09:55   #2
Kuba_74
 
Kuba_74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 203
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba_74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 16 godz 52 min 56 s
Domyślnie

Z perspektywy użytkownika Tigera 800XC oraz Yamahy WR250R muszę napisać, że Tiger do jazdy w terenie nie nadaje się zupełnie. Moim zdaniem szkoda kasy oraz ładnego i porządnego motocykla.
XCX i XC różnią w zasadzie elektroniką sterowania silnikiem i ABS-em. Seryjne przednie zawieszenie Tigera jest zbyt twarde nawet do jazdy po wyboistych szutrach. Komfort jest tylko na równych drogach.
Pozdrawiam
Kuba_74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 10:47   #3
JaTomek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 641
Motocykl: ...............
JaTomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 5 dni 8 godz 35 min 6 s
Domyślnie

Tak się nadaje do jazdy po bezdrożach jak każdy ciężki motocykl. Zawieszenie można poprawić ale dalej to klockiem pozostanie. Nie wiem w jak ciężkim terenie chcesz śmigać. Kilka razy władujesz się w błoto albo położysz sprzęt to sam ocenisz czy Ci się podoba.
Mój kolega Triumfem co prawda XC przejechał i Tukana i Touratech'a i dał radę.
JaTomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 11:40   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,854
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 dni 1 min 11 s
Domyślnie

Mocno swego czasu rozważałem Tigera 800, tego z początku produkcji. Ale doszedłęm do wniosku że na nic mi własności terenowe bo ja z jazdy po terenie ciężkim klockiem wyleczyłem się dawno temu. Na asfalt to zapewne ciekawe i mocne moto.

A z ciekawości skoro mamy użytkownika 800tki - jak wygląda spalanie? Naczytałem się że wciąga od 6 do 8L czyli sporo.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 13:02   #5
JaTomek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Posty: 641
Motocykl: ...............
JaTomek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 5 dni 8 godz 35 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Mocno swego czasu rozważałem Tigera 800, tego z początku produkcji. Ale doszedłęm do wniosku że na nic mi własności terenowe bo ja z jazdy po terenie ciężkim klockiem wyleczyłem się dawno temu. Na asfalt to zapewne ciekawe i mocne moto.

A z ciekawości skoro mamy użytkownika 800tki - jak wygląda spalanie? Naczytałem się że wciąga od 6 do 8L czyli sporo.

Pozdrawiam
zimny
Bardzo miły sprzęt do jazdy. Mocy wystarczająco. Dźwięk szlifierki. Przednie koło 21".
Ja zazwyczaj jeżdżę w komputerze na opcji "zasięg" ale nigdy nie widziałem średniego spalania poniżej 6,5l/100km. Pewnie do 8l/100km się zamknie Naprawdę jest czym jechać.
JaTomek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 14:55   #6
irekafrica
 
irekafrica's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Dębica
Posty: 250
Motocykl: Triumph Tiger 800 XCA
Przebieg: Rośnie
irekafrica jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 6 min 35 s
Domyślnie

Dzięki za odzew. Wygląda to u mnie tak że obecną Afryką xrv mam czwarty sezon i poprzednią xrv też miałem cztery lata. Bardzo mi leży do dziś,nawinołem trochę kilometrów i nie unikam Ukraińskich połonin czy ciężkiego terenu-wręcz go szukam. Poprostu chcę sobie odmienić motocykl. Tylko jednego się boję - żeby Tiger nie był gorszy od Afryki 🤔
irekafrica jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 12:20   #7
Kuba_74
 
Kuba_74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 203
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba_74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 16 godz 52 min 56 s
Domyślnie

Dokładnie spalania nigdy nie liczyłem. W tej chwili wskaźnik na kokpicie pokazuje 5.2 l/100km, nie przypominam sobie aby pokazywał więcej niż 6 l/100 km ani mniej niż 5 l/100km.
Byłem na dłuższej wycieczce razem z F850R - spalanie było bardzo podobne. Mam świadomość, że wprawny kierownik będzie w stanie znacznie podwyższyć spalanie.

Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez Kuba_74 : 29.12.2021 o 12:20 Powód: poprawki
Kuba_74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 14:38   #8
fotogregor
 
fotogregor's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: Sieraków
Posty: 51
Motocykl: CRF1100
Przebieg: rosnący
fotogregor jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 6 godz 20 min 55 s
Domyślnie

Bardzo fajny, mocny i elastyczny sprzęt, ujeżdżam 800XC. Moto średnio-słabe w teren, ale pewnie i goldasem sprawny kierownik poradzi.
Spalanie najwięcej mi wyszło 6,8 l (ale z kuframi i powyżej 140 km/h), normalnie w granicach 6 litrów się mieści, wir w zbiorniku powyżej 140 km/h.
Ładnie gada z LeoVincem na oryginalnym tłumiku - porażka, jak skuter.
800 XCX za 30 tysi to godnego nie dostaniesz.
__________________
W życiu piękne są tylko chwile !
fotogregor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.12.2021, 19:46   #9
kudlacz
 
kudlacz's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 677
Motocykl: Black Man Wheel 800 gs
kudlacz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 4 min 42 s
Domyślnie

A ja kupiłem gs 800 i jestem zadowolony. Jak zawsze po sezonie sprzedawałem moto bo coś nie pasowało,- tak gs 800 zostaje (pewnie do momentu kupna crf 1000). Tigera 800 xc kupił w zeszłym tygodniu kumpel ale nie testowałem.
Wydaje mi się że 3 cylindry nie robią "taś taś" w terenie jak stara AT z niskich obrotów. Zresztą gs też nie, ale zrywanie trakcji na razie ograniczyłem dużą zębatką na tył.
GS wyższy od XC, a XC=CRF tak z odczuć siedząc na wszystkich.
__________________
dakar noir
kudlacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.12.2021, 10:42   #10
white


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Biała Podlaska
Posty: 34
Motocykl: NAT
white jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 15 godz 47 min 39 s
Domyślnie

Zajebisty motocykl!!! Mam spore doświadczenia w turystycznych enduro, ciężko byłoby mi zliczyć wszystkie moje motocykle, miałem kilka Triumphów w tym także 800 XC i 800 XCX. Różnica między nimi jest dość spora i nie chodzi tylko o elektronikę jak ktoś wcześniej napisał, te motocykle mają przede wszystkim inne zawieszenie. Czy da się tym jeździć w terenie, oczywiście, tak jak innymi podobnie wagowo motocyklami z 21 calowym kołem z przodu.
Porównując ze sobą motocykle, którymi jeździłem najwięcej, tzn. KTM 1290 SA, Triumph Tiger 1200, BMW R1200GS k51, NAT, i Tigera 800 XCX... na wyprawę dookoła świata wybrałbym XCX.



white jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Triumph Tiger 900 JarekO Inne - dyskusja ogólna 33 31.05.2020 17:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.