Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.02.2022, 23:54   #1
fracz


Zarejestrowany: Sep 2021
Posty: 25
Motocykl: CRF1000
fracz jest na dystyngowanej drodze
Online: 14 godz 34 min 33 s
Domyślnie Niewracające tłoczki hamulców / niepokojące działanie ABS

Mam niepokojące objawy układu hamulcowego i nie wiem gdzie szukać przyczyny lub rozwiązania. NAT kupiona we wrześniu 2021, jestem drugim właścicielem. Przebieg 47kkm, rocznik 2018.

Po pierwsze, tłoki z przodu nie wracają na tyle ile powinny, i cały czas minimalnie trą o tarcze, co objawia się nawet podczas jazdy, gdy przy zwracaniu piszczą. Na centralce, kręcąc koło w powietrzu, nie chodzi luźno. Tarcze proste, klocki oryginalne, mają prebiegu ok 20kkm, jeszcze ich trochę jest. Próbowaliśmy czyścić tloki. Upuscilismy też odrobinę płynu z układu - brak bąbelków, śladów zapowietrzenia.

Po drugie, gdy hamuję testowo awaryjnie, abs się włącza, puszczam klamkę i przez chwilę wtedy jest tak twarda że nie da się wcisnąć ponownie. Dopiero gdy ABS się uspokoi to klamka robi się z powrotem normalnie miękka. Czy tak powinno być?

Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny tych problemów?
fracz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.02.2022, 23:48   #2
Galar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 201
Motocykl: SD06
Galar jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 15 godz 19 min 38 s
Domyślnie

Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy?
Co rozumiesz przez "próbowanie czyszczenia tłoków?
Galar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 07:16   #3
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,742
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 3 godz 29 min 17 s
Domyślnie

Jeszcze jeden temat. Sprawdź jakie masz klocki. Ja kupiłem dwa lata temu dedykowane do CRF Maklandy chyba 204-ki by mieć w zapasie. Kilka dni temu montowałem je i niestety trzeba było je doszlifowywać. Mówię o części metalowej.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 07:57   #4
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,946
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 21 godz 29 min 33 s
Domyślnie

Może masz nieoryginalna klamkę która cały czas lekko naciska na tłok pompy hamulcowej i robi takie psikusy. Nie masz przypadkiem chińskich klamek nielamek?
Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Jeszcze jeden temat. Sprawdź jakie masz klocki. Ja kupiłem dwa lata temu dedykowane do CRF Maklandy chyba 204-ki by mieć w zapasie. Kilka dni temu montowałem je i niestety trzeba było je doszlifowywać. Mówię o części metalowej.
wywal te maklandy skuteczność hamowania na nich spada o 50% do tego po pierwszym mocnym zgrzaniu klocków całkiem przestają hamować...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 09:48   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

albo zapowietrzony układ hamulcowy,
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 10:07   #6
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,742
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 3 godz 29 min 17 s
Domyślnie

Dzięki Mada. Co zatem wg Ciebie wrzucić?
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 10:23   #7
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,990
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 40 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Dzięki Mada. Co zatem wg Ciebie wrzucić?
Ja w viadrze miałem złote TRW i te polecam, sprzedał mi je kolo w serwisie.
Hamowały i tarcz nie wp...ły.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 10:38   #8
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,946
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 21 godz 29 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Dzięki Mada. Co zatem wg Ciebie wrzucić?
W 1000 miałem zamienniki nissina.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 10:25   #9
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,063
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 18 godz 10 min 28 s
Domyślnie

Przeciez napisał ze klocki ori. Cokolwiek to znaczy

Minimalnym ocieraniem bym się nie martwił. Pytanie o resztę.
Jeśli masz powietrze w układzie to nie bierz się za to sam - odpowietrzanie układu z ABS to nie jest patrzenie czy ‚idą Babelki’.

Zacząłbym kolejno od rozebrania przednich zacisków bo przy 50k na bank nie sa to ori klocki i pewnie przy wymianie jak to robią wszystkie paprockie serwisy po prostu wcisnęli brudne tłoki z powrotem w korpus. Potem wymiana płynu i oczywiście odpowietrzenie.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.02.2022, 11:28   #10
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,338
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 2 godz 8 min 23 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
Minimalnym ocieraniem bym się nie martwił.

Zacząłbym kolejno od rozebrania przednich zacisków bo przy 50k na bank nie sa to ori klocki i pewnie przy wymianie jak to robią wszystkie paprockie serwisy po prostu wcisnęli brudne tłoki z powrotem w korpus. Potem wymiana płynu i oczywiście odpowietrzenie.
U mnie też piszczało lekko przy pełnym skręcie i w 1000 i 1100, może to normalne.
A co do ABS, to on chyba tak ma, że utrzymuje wyższe ciśnienie przez chwilę. Mam tak jak dochodzi do włączenia ABSu na szutrach, kiedy zawias jest ugięty, odpuszczam hamowanie, chce docisnąć spowrotem i klamka twarda.

Co do 50000 km i klocków to Majtasie, mogę polemizować :-), ale mi koledzy mówią, kto hamuje ten przegrywa i może dlatego klocki ori mam powyżej 50000 km :-)

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
__________________
Pozdrawiam, łajza na Crf110

Ostatnio edytowane przez Novy : 17.02.2022 o 13:16 Powód: Poprawiłem cytowanie
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czujnik paliwa - działanie kontrolek (wydzielone z działu kupię ) Cassini Uklad paliwowy i wydechowy 17 04.03.2022 18:57
Klamki hamulców DCT TOMADYNA Gadżety / wyposażenie 14 16.12.2021 21:37
Odpowietrzanie hamulców 7Greg Hamulce, kola, opony 7 14.03.2010 14:55


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.