Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.06.2022, 22:39   #1
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 427
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 2 godz 20 min 47 s
Domyślnie Jaki jest interwał wymiany oleju w Trampku 2008.

Cześć. Taka prośba o potwierdzenie.
Internet pisze ze 12tys...prawda to ?
Ma ktos może książkę serwisową ?

Kolega nabył i nie ma pewności.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.06.2022, 23:06   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,852
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 22 godz 26 min 19 s
Domyślnie

Półsyntetyk co 6-8 a jak syntetyk to można pociągnąć 10 tyś. albo i nawet te 12.

A książkowo to i Afryka i trampki chyba wszystkie miały pisane co 12. Ale połówka po 12 tys to jak w aucie zmiana co 25.

Pozdrawiam
Zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.06.2022, 23:20   #3
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,032
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 14 godz 29 min 7 s
Domyślnie

Synchro Jebnij te 12 k w sezonie i opowiedz czy olej faktycznie był czarny.
Czekamy na zdjęcia
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.06.2022, 10:06   #4
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,852
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 22 godz 26 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
Synchro Jebnij te 12 k w sezonie i opowiedz czy olej faktycznie był czarny.
Czekamy na zdjęcia
Czarny nie będzie. Ale taki np motul 5100 10w40 przez pierwsze 4 tys nic nie ubywa, potem troche a jak ma 6-8 tysi to znacznie. To nie dizel żeby olej był zaraz czarny.

Zresztą, co to jest ta stówka na bańke oleju raz na kilka tys km. Dziś to tyle co 13 litrów beny czyli jakieś 200-300km
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.06.2022, 11:02   #5
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,670
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 21 godz 5 min 22 s
Domyślnie

Marcin wszystko zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania. Haynes podaje, że normalny interwał wymiany w silnikach xl600/650 oraz xrv650 /750 to 12 tyś km. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że to nie wymysł dzisiejszego marketingu Hondy, tylko dane z lat '90-tych, to można spokojnie taki interwał utrzymać, tym bardziej, że dziś oleje są dużo bardziej zaawansowane niż te 30 lat wstecz.
Ale pamiętajmy, że przy jeździe off, typowo miejskiej lub autostradowej trzeba oliwę zmieniać częściej i wtedy te 12 to już jakieś ryzyko.
Lupus pojechał do Afryki Xtz660 na Motorexie. Objechał 25 tyś km z tylko jedną wymianą a motor lekko nie miał bo temperatura ponad 40 stopni. Fabryka podaje wymianę co 6 tyś km. Silnik był potem rozebrany do weryfikacji i nie było żadnych niepokojących śladów.
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.06.2022, 14:27   #6
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,852
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 22 godz 26 min 19 s
Domyślnie

Ja wiem Marcinie, że nic nie wybuchnie. To nie bmw czy ktm

Każdy ma jakieś przekonania. Ja wymieniając w trampkach półsyntetyk co około 8 tys po prostu lepiej się z tym czułem. A i tak jak pisałem od 6 tys ewidentnie połówka się już lekko przepracowywała i więcej jej ubywało niż na początku. Inna sprawa że od paru lat to nawet 5 tys w sezonie nie robię.

Serwisowka o ile wiem mówi 12 tys, pewnie i po 20 nic nie wybuchnie. Jednak przy 4 zmianach co 20 silnik mobly zgłaszać jakieś "ale"

Więc podsumowując, można co 12, można częściej, można rzadziej
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.06.2022, 15:03   #7
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,240
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 14 min 12 s
Domyślnie

jak kolega da mejla to mu trochę pdf wyśle
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2022, 11:57   #8
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 427
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 2 godz 20 min 47 s
Domyślnie

Dzięki za info.... z kolegą jeździmy raczej w trasy które nie są mordercze dla moto
Pałeł przesyłam mail na prv.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2022, 12:45   #9
Artek
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,735
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 7 godz 27 min 11 s
Domyślnie

Olej co 8 tyś. to w sam raz dla trampkoafryk, jak pisze Zimny.

Książka też zaleca świece co 18 tyś., ALE przy synchro gaźników i kontroli zaworów ( cili co 12 tyś.) też to warto zrobić, jak moto rozbebeszone. Można te interwały przeciągnąć i nic nie wybuchnie.

Zachęcam kolegę do uczestniczenia w życiu transalpclub.pl. Trampek lubi być grzebany i warto to robić popierając się doświadczeniem trampkarzy.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2022, 12:58   #10
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 427
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 2 godz 20 min 47 s
Domyślnie

Dzięki Artek ... ja nie mam Trampka.
Trampka ma mój dobry kolega z którym jeździmy razem na wycieczki.... pytałem w jego imieniu.

Dam znać koledze niech się rejestruje.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki jest najlepszy olej do AT 1000 Hankiss007 Regularne czynności serwisowe 7 04.05.2022 00:32
Jaki dokładnie jest gwint na szprychach AT?? JarekAT Hamulce, kola, opony 1 04.09.2013 11:49
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 yarecky2000 Regularne czynności serwisowe 10 06.02.2010 20:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.