![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Poznań
Posty: 21
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 54 min 0
|
![]()
Cześć,
RD07 1993 r. Niedawno wymieniałem uszczelki komór pływaków i po zamontowaniu gaźnika na miejscu zgodnie z zaleceniami forumowymi i książkowymi przystąpiłem do synchronizacji gaźników. Problem w tym, że moje gaźniki wg wskazań zegarów osiągają stan zsynchronizowania w momencie kiedy śruba od synchronizacji wkręcona jest dość głęboko... ![]() Z początku myślałem, że to linki i próbowałem wymusić naciągiem "bardziej zdecydowany" powrót manetki aby kółko oparło się na śrubie, jednak to nie jest to. Przeczytałem kilka wątków na forum i nie znalazłem tego co mnie interesuje. Please help! ![]() Ostatnio edytowane przez Wasyl91 : 12.07.2022 o 22:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,017
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
![]() Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 godz 2 min 58 s
|
![]()
Możesz mieć nieszczelności w dolocie, mógł ktoś rozdzielać gaźniki i są trochę przekręcone względem siebie, może się któraś przepustnica blokować bo przy całkowicie wykręconej śrubie regulacji ( u Ciebie nie wraca do tej śruby) nie powinien motor chodzić.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Przed wymianą uszczelek nie było takich problemów?
Rozumiem, że zaczynasz z wolnych obrotów, synchronizacja je podnosi i nie potrafisz zejść z powrotem? ps. Nie wiem jak w XRV, ale w XTZ jest tak, że jedną przepustnicę ustawiasz na wolne obroty, a drugą (bodaj prawą) doregulowujesz śrubą synchronizacji. Jeśli w XRV jest podobnie (co do zasady) to problem może być w gaźniku, który jest nadążny... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
W jednocylindrowej XT/XTZ jest tak jak piszesz - gaźnik nazwijmy to główny i wspomagający. W Afryce jest dużo prościej. Każdy cylinder ma swój pojedynczy gaźnik. To jest dużo, dużo, dużo łatwiejsze do ustawienia niż w YDIS. Jedyny problem to żeby te dwa osobne gaźniki miały identyczne obroty na wolnych - do tego służy cięgno mechaniczne między nimi - dyszel mały który otwiera przepsutnice i trzeba go tak ustawić żeby podciśnienia były jak najbardziej równe. Wg. mnie cięzko stwierdzić co tu jest nie tak. Trzeba sprawdzić wszytsko co ma wpływ na podcisnienia: - krućce dolotowe do gaźnika i ich szczelność i prawidłowość montażu, - krućce do silnika i ich szczelność i prawidłowość montażu, - sam gaźnik czy wszytsko OK - membrany całe? itd..itp... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 17 godz 59 min 52 s
|
![]() Cytat:
Jechałem kiedyś z "podkarpacia" do Krakowa. A4 jeszcze nie była wybudowana. W pewnym momencie zegarek z kokpitu odpadł i zgubiłem go. W Krakowie na Grzegórzeckim moto zaczną kichać i dusić się. Nie mając wyboru zatrzymałem się i rozebrałem paść prawie przy głównej ulicy. zacząłem sprawdzać wszystko, świece, regulacja etc kręcenie wszystkim możliwymi regulacjami. Okazało się że zegarek wpadł pomiędzy dźwigienki łączące reakcję drugiej przepustnicy. ![]() Radość x2 zegarek się znalazł i silnik znowu zaczną ładnie pracować. Wasyl91 Zrób jeszcze test na "plaka". Odpal moto i popsikaj w okolicach gaźnika i zwróć uwagę na obroty.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,925
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
![]() Online: 4 miesiące 5 dni 29 min 18 s
|
![]()
Ten test z plakiem może być mylący, bo w końcu wlot do airboksa jest z dołu puchy nag gaznikami
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 17 godz 59 min 52 s
|
![]()
Możliwe i trzeba to wziąć pod uwagę, nie zapoznałem się dolotem w XRV
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 319
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 41 min 2 s
|
![]()
Można filtr ściągnąć i powietrze będzie brał z góry
__________________
Keep Calm and Call 0118 999 881 999 119 725 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 556
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 2 dni 17 godz 59 min 52 s
|
![]()
Można jeszcze tak:
1. Stara szkoła mówi: wkręć śrubę regulacji składu mieszanki do oporu i wykręć 2.5 obrotu. 2. Sprawdź pływak. Zacięty lub działający w nieodpowiednim zakresie utrzymuje zbyt wysoki stan paliwa w komorze pływakowej.
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2022
Miasto: Poznań
Posty: 21
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 54 min 0
|
![]() Cytat:
![]() Edit: Sprawdziłem i rzeczywiście od dołu, już nie będę żył w niewiedzy... ![]() Problem rozwiązany po 4 dniach spędzonych na kolanach w garażu. Okazało się, że miałem zbyt mocno wykręcone śruby od mieszanki (pilot screw) dzisiaj przed przystąpieniem do synchronizacji przydusiłem go zubażając mieszankę dość mocno, obroty spadły. Dopiero wtedy ustawiłem wolne obroty (idle speed) na 1250 i zabrałem się za synchronizację. Dzięki temu stan zsynchronizowania osiągnąłem przy trochę innym poziomie otwarcia przepustnic. I finalnie położenie śruby od synchronizacji wcale nie okazało się być na mocno wkręconej tak jak wcześniej (dla stanu zsynchronizowania). Wielkie podziękowania za wasze odpowiedzi i dla Mallory'ego, który wsparł mnie telefonicznie!! Mam nadzieję, że ten temat komuś pomoże. Teraz tylko dopieścić mieszankę i w piątek w góry na cały weekend! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
niskie obroty maxymalne | Mallory | Uklad paliwowy i wydechowy | 12 | 15.10.2016 19:01 |
Niskie obroty na ssaniu | jez | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 12.10.2015 19:07 |
Wkręcane krućce do synchronizacji | Vooytas | Regularne czynności serwisowe | 41 | 04.05.2014 14:26 |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 22:18 |
wysokie obroty po dluzszym postoju | kkk | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 09.06.2009 07:40 |