|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
15.05.2011, 00:20 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
coś mi ściąga na lewo
Sorki, że tak długo ale sam już nie wiem co z tym zrobić wiec podaje co wiem.
Zauważyłem w zeszłym sezonie, że mi moto ciągnie w lewo z puszczoną kierownicą. W lewym zakręcie ma tendencję do kładzenia się do środka zakrętu (muszę go "prostować" - przeciwskręt w drugą stronę, aby utrzymać w torze jazdy). Trzy lata temu leżałem w rowie, cały przód do wymiany razem z półkami. Robiłem pomiar ramy na boki jest prosta, wyciągnięta do przodu ("wymiar A" 4,9 mm (co daje 1,9 mm ponad dopuszczalną normę), kont główki ramy w normie. Kolo mówi, że widział takie odkształcenia przy moto jeżdżących dużo na kole lub ciągniętych (od biedy mogło by się zgodzić bo mi moto wbiło się w błoto przednim kołem i przełamało fikołkiem w przód, ale też nie jestem pierwszym właścicielem). Na pierwszy ogień wymieniłem łożyska główki ramy (miałem duże shimmy). Cieszyłem się jak głupi bo wszytko było OK (krótki test na drodze), ale źle dobiłem łożyska i jak się poluzowały poprawiłem i problem powrócił, zauważyłem do w drodze na Podlasie Brakuje mi pomysłów, ki ...uj wodę mąci. Teraz chcę wymienić łożyska kół i wahacza (nie ma wyczuwalnych luzów), koło przednie centrowałem po wypadku. Może jakieś propozycje co mogę jeszcze sprawdzić. Wypierdolić szkoda, ale jeździć też jakoś głupio, chociaż moto jest stabilne w zakręcie i niema problemów z wejściem nawet z większą prędkością - pomijając, że w lewym zakręcie mogę odmachać lewą ręką bo prawa trzyma zakręt. |
15.05.2011, 03:30 | #2 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
A jak się zachowuje w prawym zakręcie? Jeśli rama jest prosta to szukaj przyczyn w przednim zawiasie, jeśli krzywa to przyzwyczaj się...
|
15.05.2011, 09:11 | #3 |
El Mariachi
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
|
Sprawdź czy poskładałeś dobrze
-lagi w pólkach -stabilizator pomiędzy lagami (chyba że nie posiada ) -wspomniane przez ciebie łożyska
__________________
Niech moc będzie z wami ........... |
15.05.2011, 10:09 | #4 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
A nie masz za mocno skręconego łożyska główki ramy? To są typowe objawy właśnie tego.
__________________
Wichura |
09.12.2011, 04:03 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
Mierzyłem ramę, wymieniałem łożyska, chciałem zepchnąć do rzeki.
Uratowało mnie Biesowisko! Gdzie mocno nadruszony tamtejszymi trunkami Szparag wymamrotał "wymień sobie ośkę w przednim kole" - I brawo ten Pan to było to PS. ale jestem cipa (i kilku mechaników przy okazji), że o oście nie pomyśleliśmy. Niby przez moment taki pomysł się pojawił "ale taka mocna ośka - niemożliwe" Dzięki Szparag |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przy ostrych skrętach ściąga do środka | jurczak | Hamulce, kola, opony | 12 | 28.05.2014 23:06 |