Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.06.2011, 09:44   #1
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie Ratujmy MODUŁ CDI...czyli jak uniknąć uszkodzenia??

Jak w tytule, moduł mam sprawny,gra i tańczy, ale zastanawia mnie jedna sprawa!! Jak go można uszkodzić, chciałbym to wiedzieć aby w porę zaradzić wydaniu 2000zł Napiszcie jak u was wygląda dbanie o tego chyba najdroższego elektrycznego duperela w Afryce, gdzie dostać jak nawali, oraz przyczyny uszkodzenia modułu CDI.

Pozdrawiam!!
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 10:18   #2
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom/Rzeszów
Posty: 1,479
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 5 dni 6 godz 44 min 32 s
Domyślnie

Nie stresuj się kolego
Uszkodzenie modułu jest pochodną uszkodzenia reglera, jak masz voltomierz i "widzisz" prądy że jest ok. to wszystko gra. Możesz mieć moduł w zapasie i wozić go. Ja już przeżyłem z 5 reglerów, jeden to nawet pierdyknął ogniem że nadtopił lewy boczek, a moduł się nie zepsuł
Możesz kupić lub pożyczyć z banku części AT.
Tylko nie gap się bez przerwy w ten voltomierz, patrz na drogę...
pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 11:55   #3
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

No woltomierz mam założony i czasem kukam, prądy na światłach między 13.8 - 14.1 zależy od obrotów więc są dobre. Regler od RAFWRO sprawuje się bardzo dobrze. Myślę już na przyszłość bo afrę mam w dość opłakanym stanie jeśli chodzi o instalacje, nie raz pewnie pływała zresztą Holender. Wszystkie styki kostki etc, wyczyszczone i popsikane kontaktem. W zimę planuję remont ramy tzn.piaskowanie malowanie itp. do tego wymiana pierdołek, wężyki paliwa, kabelki, stopki na ocynk inne elementy na proszek, reflektory do regeneracji a w tym pewnie wyjdzie oczyszczanie chłodnicy i dodatkowe 2tyś dodatkowych kosztów.
Ale za to będę miał moto jak ta lala ;P
pozdro!!
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 13:12   #4
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Jeszcze jeżeli chodzisz w wadze ciężkiej warto (w rd 04) dać płaskownik który zabezpiecza kostki modułu przed połamaniem.

(zrobić taką poprzeczkę z płaskownika opartą na rurkach ramy, wtedy siedzenie pod ciężkim kierowcą nie naciska na wtyczki).
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 20:14   #5
Andrzej_Gdynia
 
Andrzej_Gdynia's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 787
Motocykl: RD03
Andrzej_Gdynia jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s
Domyślnie

Spoko, moduł to problem wieku dziecięcego w Afrykach. W zasadze dotyczy tylko RD03. Chyba się nie mylę? Koledzy, czy komuś w RD07 padł moduł? Czas skończyć z tymi legendami na temat psucia się Afryki...
Andrzej_Gdynia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 22:33   #6
Ronin
 
Ronin's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Ronin jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Andrzej_Gdynia Zobacz post
Spoko, moduł to problem wieku dziecięcego w Afrykach. W zasadze dotyczy tylko RD03. Chyba się nie mylę? Koledzy, czy komuś w RD07 padł moduł? Czas skończyć z tymi legendami na temat psucia się Afryki...
Mi padł moduł w RD04.
Ronin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 22:38   #7
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,877
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 16 godz 15 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ronin Zobacz post
Mi padł moduł w RD04.
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły i ich przyczyną uszkodzenia jest prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu. RD07 ma moduł w innym miejscu .
RD03 i 04 wystarczy dać płaskownik - tak jak kiedyś opisywał Kazmir i już po problemie
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.06.2011, 23:04   #8
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły
nie są wymienne.
Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu
zgadza się
Ale "elektryczną" przyczyną rozwalania modułów jest za duże napięcie puszczane przez regulator- rozwala kondensatory.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2011, 00:17   #9
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,877
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 16 godz 15 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
nie są wymienne.
zgadza się
Ale "elektryczną" przyczyną rozwalania modułów jest za duże napięcie puszczane przez regulator- rozwala kondensatory.
A to sorki za błąd - wydawało mi się że są takie same - na pewno RD03 i stary Trampek mają takie same moduły i ten sam problem z wtyczakmi

A z drugiej strony która elektronika jest odporna na za wysokie napięcia
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.06.2011, 10:53   #10
Ronin
 
Ronin's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Ronin jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły i ich przyczyną uszkodzenia jest prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu. RD07 ma moduł w innym miejscu .
RD03 i 04 wystarczy dać płaskownik - tak jak kiedyś opisywał Kazmir i już po problemie

Problemem uszkodzenia modułu nie było uszkodzenie wtyczek.
Po prostu odmówił posługi po 19 latach - był trochę nadtopiony od awarii reglera. Taką Afri kupiłem, jeździłem, dopiero po 2 latach od kupna moduł zaczął przerywać i działać jak kierunkowskaz.
Mistrz R2D2 okrzykując to badziewiem totalnym poradził wyrzucić do śmieci.

@Dzieju - wtyczki są identyczne.
Ronin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
moduł - AT 07 Kupek Układ elektryczny i zapłonowy 3 09.07.2013 09:37
Moduł RD 03 szymon25 Układ elektryczny i zapłonowy 6 27.08.2012 22:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.