|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
13.06.2011, 09:44 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
Ratujmy MODUŁ CDI...czyli jak uniknąć uszkodzenia??
Jak w tytule, moduł mam sprawny,gra i tańczy, ale zastanawia mnie jedna sprawa!! Jak go można uszkodzić, chciałbym to wiedzieć aby w porę zaradzić wydaniu 2000zł Napiszcie jak u was wygląda dbanie o tego chyba najdroższego elektrycznego duperela w Afryce, gdzie dostać jak nawali, oraz przyczyny uszkodzenia modułu CDI.
Pozdrawiam!! |
13.06.2011, 10:18 | #2 |
księgowy...
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom/Rzeszów
Posty: 1,479
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
Online: 4 miesiące 3 tygodni 5 dni 6 godz 44 min 32 s
|
Nie stresuj się kolego
Uszkodzenie modułu jest pochodną uszkodzenia reglera, jak masz voltomierz i "widzisz" prądy że jest ok. to wszystko gra. Możesz mieć moduł w zapasie i wozić go. Ja już przeżyłem z 5 reglerów, jeden to nawet pierdyknął ogniem że nadtopił lewy boczek, a moduł się nie zepsuł Możesz kupić lub pożyczyć z banku części AT. Tylko nie gap się bez przerwy w ten voltomierz, patrz na drogę... pozdr. |
13.06.2011, 11:55 | #3 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
No woltomierz mam założony i czasem kukam, prądy na światłach między 13.8 - 14.1 zależy od obrotów więc są dobre. Regler od RAFWRO sprawuje się bardzo dobrze. Myślę już na przyszłość bo afrę mam w dość opłakanym stanie jeśli chodzi o instalacje, nie raz pewnie pływała zresztą Holender. Wszystkie styki kostki etc, wyczyszczone i popsikane kontaktem. W zimę planuję remont ramy tzn.piaskowanie malowanie itp. do tego wymiana pierdołek, wężyki paliwa, kabelki, stopki na ocynk inne elementy na proszek, reflektory do regeneracji a w tym pewnie wyjdzie oczyszczanie chłodnicy i dodatkowe 2tyś dodatkowych kosztów.
Ale za to będę miał moto jak ta lala ;P pozdro!! |
13.06.2011, 13:12 | #4 |
status-TAK stan cywilny-TAK....
Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
|
Jeszcze jeżeli chodzisz w wadze ciężkiej warto (w rd 04) dać płaskownik który zabezpiecza kostki modułu przed połamaniem.
(zrobić taką poprzeczkę z płaskownika opartą na rurkach ramy, wtedy siedzenie pod ciężkim kierowcą nie naciska na wtyczki). |
13.06.2011, 20:14 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 787
Motocykl: RD03
Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s
|
Spoko, moduł to problem wieku dziecięcego w Afrykach. W zasadze dotyczy tylko RD03. Chyba się nie mylę? Koledzy, czy komuś w RD07 padł moduł? Czas skończyć z tymi legendami na temat psucia się Afryki...
|
13.06.2011, 22:38 | #7 |
Bo RD 03 i RD 04 mają take same moduły i ich przyczyną uszkodzenia jest prawie zawsze ucisk kanapy na wtyczki i w rezultacie powstanie tzw zimnych lutów na wtyczce modułu. RD07 ma moduł w innym miejscu .
RD03 i 04 wystarczy dać płaskownik - tak jak kiedyś opisywał Kazmir i już po problemie |
|
13.06.2011, 23:04 | #8 | |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
nie są wymienne.
Cytat:
Ale "elektryczną" przyczyną rozwalania modułów jest za duże napięcie puszczane przez regulator- rozwala kondensatory.
__________________
Enduro i ADV |
|
14.06.2011, 00:17 | #9 | |
Cytat:
A z drugiej strony która elektronika jest odporna na za wysokie napięcia |
||
14.06.2011, 10:53 | #10 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 713
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 1 dzień 22 godz 47 min 16 s
|
Cytat:
Problemem uszkodzenia modułu nie było uszkodzenie wtyczek. Po prostu odmówił posługi po 19 latach - był trochę nadtopiony od awarii reglera. Taką Afri kupiłem, jeździłem, dopiero po 2 latach od kupna moduł zaczął przerywać i działać jak kierunkowskaz. Mistrz R2D2 okrzykując to badziewiem totalnym poradził wyrzucić do śmieci. @Dzieju - wtyczki są identyczne. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
moduł - AT 07 | Kupek | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 09.07.2013 09:37 |
Moduł RD 03 | szymon25 | Układ elektryczny i zapłonowy | 6 | 27.08.2012 22:54 |