![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Płock/Tralee
Posty: 162
Motocykl: RD03
![]() Online: 4 dni 4 godz 53 s
|
![]()
Zdaje się że mam twardą klamką, tzn przy wciskaniu chyba powinna chodzić lżej. W BMW R100GS jest 2-3 razy lżej.
Podciągnąłem linkę ale jest jeszcze twardsze (tak mi się wydaje) Po za tym na uruchomionym silniku jak wrzucam jedynkę bardzo powoli, tzn lekko (na sprzęgle) popycham dźwignie zmiany biegów na dół słyszę jak zębatki w skrzyni "grzechoczą" do czasu aż jedynka nie "wejdzie". W momencie jak zdecydowanie wrzucam pierwszy bieg, słychać że wszedł. Nie ma jak w samochodzie płynnie i cicho tylko po prostu słychać że bieg już wskoczył co objawia się lekkim szarpnięciem. Wygląda to jakby sprzęgło nie było wciśnięte do końca. Przejrzałem forum i z tego co wyczytałem to tarcze powinny wytrzymać ok 100k (mam 60k) więc może sprężyny do wymiany ![]() Mam zamiar wymienić olej w silniku niedługo, więc może warto tam zajrzeć? Jak można stwierdzić że to sprężyny są do dupy ? A może macie jakieś inne pomysły co może powodować takie objawy ? Dodam że linkę już wyczyściłem i nasmarowałem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]() Cytat:
Kolego, RD03 to motór, a motóry, szczególnie z mokrym sprzęgłem tak mają - wszystko jest w porządku ![]() ![]()
__________________
RideNow! Ostatnio edytowane przez bliźniak : 10.07.2011 o 11:15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Głogówek
Posty: 37
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 16 godz 58 min 35 s
|
![]()
Linkę sprawdź. Może gdzieś się zatarła albo popękała.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Czy te twarde sprzęgło masz od początku czy zrobiło się w trakcie ? czy kiedyś było wymieniane ? czy słychać łożysko oporowe? linkę smarowałeś ale czy chodzi lekko i bez oporów? Biegi w motocyklu się wrzuca a nie z nimi pieści to tak na przyszłość w kwestii sposobu. Sprężyny które mają już dość miękną. Zanim posypią się posty z gdybaniem , odpowiedz na pytania. Nie porównuj sprzęgieł zupełnie innych motocykli to tak jak byś porównywał hydraulikę do linki.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 10.07.2011 o 08:57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,595
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 1 godz 13 min 57 s
|
![]() Cytat:
![]() Cytat:
Cytat:
Jakbyś jeszcze narzekał na hamulce i brakowało by trochę mocy... Afryczkę trzeba kochać jaka jest.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Płock/Tralee
Posty: 162
Motocykl: RD03
![]() Online: 4 dni 4 godz 53 s
|
![]()
Linka jest OK
Twarde było od początku, nic się nie ślizga. Raczej sprzęgło nie hałasuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Na 99% masz zmienione spręźyny sprzegła na akcesoryjne (twardsze) dlatego klamka chodzi ciężej.
Pozdro |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
![]() |
![]()
Jak zmieniałem kiedyś tarcze sprzęgła wsadziłem nowe sprężyny , było tak twardo że w końcu baryłka linki nie wytrzymała o bolącej dłoni po jeździe miejskiej nie wspomnę.....normalnie porażka.
Rozebrałem i wróciłem do starych oryginalnych sprężyn.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,712
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 1 dzień 10 godz 54 min 55 s
|
![]()
To ja trochę odgrzeję wątek.
Niedługo będę zaglądał do sprzęgła i ciekawy jestem jak wygląda kwestia sprężyn. Wymieniać czy nie wymieniać? Znalazł ktoś sprężyny, które po wymianie dają radę i chodzą dosyć lekko? Dzieju, te które zostawiłeś trzymały wymiar z manuala? Mam jeszcze pytanie odnośnie tarcz. Jakie wybrać? Było kilka wątków ale każdy pisze coś innego. Ma ktoś przetestowany zestaw (sprężyny i tarcze) który spisuje się w RD03? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 26 s
|
![]()
Też będę zmieniał sprzęgło za jakiś czas i z tego co wiem i poczytałem to jeśli chodzi o tarcze na pewno nie EBC, będę szukał Versach bądź Lukas/ TRW. Te ostatnie miałem w TA i było ok.
Sprężyn nie będę zmieniał, zamienniki są za twarde, w TA zrobiłem ten błąd i było słabo.
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Czy klamka hamulcowa od RD07a podejdzie do PD10? | zimny | Hamulce, kola, opony | 2 | 09.03.2014 12:22 |
Twardsza klamka hamulca po wymianie opon | elaiden | Hamulce, kola, opony | 8 | 23.05.2013 23:32 |
Latająca klamka | Artuditu | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 19 | 10.04.2013 11:57 |