|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
30.04.2010, 13:09 | #11 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 85
Motocykl: RD07a
Przebieg: 50 000
Online: 3 tygodni 1 dzień 2 godz 50 min 15 s
|
|
30.04.2010, 13:41 | #12 |
El Mariachi
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
|
Człowieku mam zał MICRON-a i powiem Ci, że mam teraz założony orginał.
Dlaczego z prostej przyczyny do polatania dookoła komina jest bomba ale jechać tak gdzieś dalej to w połowie drogi okazuje się, że nikt nie chce za toba jechać. A i tobie we łbie dudni jak podczas startu jumbojet-a. Przemyśl czy masz ochotę na takie działanie. Jak mogę podpowiedzieć to zanabądź jakiś z drugiej ręki i miej 2. Jak latasz na miejscu to rozpierdziel a jak lecisz dalej to zmieniasz. Na alledrogo kupisz wolny po wypadku za 100 czy 200 peelenów Np. http://moto.allegro.pl/item100512120..._scorpion.html
__________________
Niech moc będzie z wami ........... Ostatnio edytowane przez BLOB : 30.04.2010 o 13:49 |
08.05.2010, 03:32 | #13 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 230
Motocykl: RD03
Przebieg: Cofany
Online: 4 dni 21 godz 4 min 25 s
|
Ja już prawie kupiłem oryginał nie wiercony i będę zamieniał ze swoim wybebeszanym. Fajnie, że mnie słychać, ale strzela w tłumik (nie wiem na ile jest to wina wybebeszenia ale z tego co czytałem to w przelotówce jest podciśnienie i stąd strzały). Zgadzam się też z przedmówcą, że po godzinie czuję się jakbym leciał na skrzydle jumbojeta. Dudni w czaszce.
__________________
Piszę poprawnie po polsku. |
06.08.2010, 22:33 | #14 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Gliwice
Posty: 51
Motocykl: RD07a
Przebieg: 34t
Online: 2 dni 8 godz 13 min 44 s
|
Higashi w AT
Witam
Dzisiaj zamontowałem tłumik Higashi. Model do Afri. No i jest tak: Z wkładką bas piękny i trochę głośniej strzelanko minimalne przy redukcji i jest homologacja podobno. Za pomocą imbusika ściągam wkładeczkę i się zaczyna wojna. Bas mocniejsz i głośno a strzały jak z pepechy. Myślę, że rozwiązanie idealne na miasto robię larmo coby mnie puszki słuszały lepiej a na trasę jak chcę spokoju to zakładam wkładkę (5sek.) i jest cicho. Niewiem tylko jak z mocą oczywiście czy jest spadek bo kumpel wsadził wybebeszonego orginała i moto straciło większość mocy. pozdrawiam |
06.08.2010, 23:46 | #15 |
Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
|
Z tego, co ja kojarzę, w takim wypadku masz źle ustawiony skład mieszanki. Z resztą zależy o jakie strzały chodzi.
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda! |
07.08.2010, 11:39 | #16 |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
Albo lapie powietrze na laczeniu...
|
08.08.2010, 22:14 | #17 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Gliwice
Posty: 51
Motocykl: RD07a
Przebieg: 34t
Online: 2 dni 8 godz 13 min 44 s
|
Strzały to może nie raczej raczej jak jakieś bulgotaniue. A strzał w wydech miewam jak np jadę sobie na wysokich obrotach i zamknę przepustnicę wtedy się zdarza jednak rzadko. Narazie wrażenia z jazdy na Higashi git.
|
08.08.2010, 22:49 | #18 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Już o tym kiedyś pisałem, przelotowy wydech zubaża mieszankę zwłaszcza w Africzkach z nowszych roczników gdyż w nich z uwagi na normy czystosci spalin z biegiem lat zakładano mniejsze dysze główne, co za tym idzie już fabrycznie skład mieszanki był ustawiony dość ubogo. Współczynnik AFR (Air Fuel Ratio) najlepiej sprawdzić na analizatorze spalin, ale też wystarczy po ostrzejszym pałowaniu sprawdzić kolor świec, białe zabarwienie elektrod to znak że moto lata za ubogo, także osiągi spadają, a czasem (tak jak w moim byłym Transalpie rok 98) po szybkim odkręceniu czkniecie. Sama regulacja śrubą skladu mieszanki daje nie wiele bo tylko zakres małych obrotów, za zakres średnich odpowiada poziom iglicy (żeby wzbogacić trzeba podnieść iglicę) wysoki zakres obrotów to dysza glówna (zapodać o kilka oczek większą dyszę). Jak ktoś lubi eksperymenty to można sie pobawić. W starszych motocyklach ten problem aż tak nie występuje bo kiedyś normy czystości spalin nie były aż tak restrykcyjne i motocykle fabrycznie latały na bogatszych mieszankach, zatem wymiana wydechu na przelot nie jest tak odczuwalna ( moja Afra RD 03 przynajmniej nic nie straciła jeżdżąc na przelocie). Ale w niektórych przypadkach przelotowy wydech przyczynia sie też do większego zużycia oleju.
|
09.08.2010, 01:00 | #19 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Co do powstawania podciśnienia w wydechu to chyba ktoś się pomylił, bo tam jest zawsze ciśnienie. Większe lub mniejsze. Strzały w wydech przy odpuszczaniu manetki to skład mieszanki lub synchro do zrobienia z tego co niektórzy mówią.
Nie rozumiem natomiast kilku spraw i mam nadzieje, że ktoś mi to logicznie wyjaśni. To, że wydech jest przelot powoduje, że jest lepsza wentylacja cylindrów, bo nie ma takiego ciśnienia i spalinom łatwiej jest wydostać się z cylindrów. Ale jaki to ma wpływ na moc silnika i dlaczego ujemny a nie dodatni? Lepsza wentylacja cylindrów to więcej mieszanki czyli moc powinna wzrosnąć. A ubożenie mieszanki też nie jest dla mnie zrozumiałe. Skoro gaźniki regulują ilość powietrza w stosunku do paliwa to jeżeli cylinder napełnia się większą ilością mieszanki, bo jest lepsza wentylacja to mieszanka ma taki sam skład i wszystko powinno być ok. Druga sprawa: jakim cudem wzrasta zużycie oleju? Przecież uszczelniaczy zaworowych, ani pierścieni wydech nie dotyka. Może to pytania laika i kiedyś zostałem wprowadzony w błąd przez co moje myślenie jest niepoprawne. Wszak forum jest od dyskusji i uczenia się To jak to w końcu jest panowie? |
09.08.2010, 11:08 | #20 |
El Mariachi
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
|
Teoretycznie jest tak szybszy wylot spalin z tłumka szybsze wypalanie zaworów wylotowych. T chyba wszystko wyjaśnia.
Dajesz wolny wylot a dolot? czyli powietrze co? Nawet jak masz wylot i dolot (filtr np sport) to co z paliwem które jest doprowadzane na standardzie i w zakresie do aufsbufa orginalnego. Wtedy pewnie go brakuje i pasiło by dać jakieś dynojeby. To jednak praktyczno-teoretyczny bełkot a zdań tyle co motonogów.
__________________
Niech moc będzie z wami ........... |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przeróbka Tripa !!! | motomysz | Wszystko dla Afryki | 18 | 22.04.2014 00:28 |
Jak rozpoznać oryginalnego KTMa? Pytanie o owiewki | jackhammer | Inne - dyskusja ogólna | 42 | 16.01.2014 00:26 |
co zamiast oryginalnego licznika.... | Vooytas | Układ elektryczny i zapłonowy | 7 | 24.06.2008 02:08 |