Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.09.2010, 11:48   #21
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał paku Zobacz post
rambo: ale tu właśnie się mylisz - bo oleje te niby syntetyczne /hydrockraking/ są sprzedawane w lepkościach 50 i już nawet 60 - tak tego nie da się rozróżnić. Szczególnie jeśli lepka 50 to też może być 60 (wg normy).

To już szybciej mozna to rozpoznać po pierwszym oznaczeniu jak jest 0W to na pewno syntetyk
A jednak Rambo się nie myli. Rambo nie napisał o górnym indeksie (50 lub 60) tylko o rozpiętości (górny index minus dolny). Właśnie ta rozpiętość jest niedostępna dla olei mineralnych.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2010, 12:01   #22
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Edytowałem, dodałem kilka olejów i grupy.
Odrywasz mnie od pracy swoimi wymaganiami


Ogólnie szwajcarskie oleje Panolin są ogromnie ciekawe.
Nie mam danych np. kanadyjskiego Petro-Kanady, włoskiej Selenii czy amerykańskiego Quaqer State (podobno znakomity).
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere

Ostatnio edytowane przez LukaSS : 08.09.2010 o 12:10
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2010, 12:24   #23
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał LukaSS Zobacz post
Edytowałem, dodałem kilka olejów i grupy.

Odrywasz mnie od pracy swoimi wymaganiami
Może wreszcie bedzie dobry artykuł

Tak z ciekawosci - poiterpretujcie parametry Shell Rimula (do diesli ciezarowych) Chlopaki to leją do KTM990 w stanach. I jest caly watek o tym na adv rider. Taka Ciekawosta.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2010, 12:47   #24
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał LukaSS Zobacz post
Edytowałem, dodałem kilka olejów i grupy.
Odrywasz mnie od pracy swoimi wymaganiami
Ale cóż za wielki wkład dla wiedzy ogółu

te PAO najbardziej by mi pasowały no i estry (ale to tylko dlatego ze Motula moja afra nie bierze nic)

A w kwestii brania oleju to opowiem taką ciekawostkę.

Swego czasu amerykańskie ciężarówki wojskowe zostały określone jako super łatwo serwisowalne na polu walki bo np. NIE TRZEBA WYMIENIAĆ OLEJU.

Jak to chłopaki zrobili .. proste ... brały tyle że tylko się dolewało. Ale jakie skuteczne/proste - jak dla wojska

Ostatnio edytowane przez paku : 08.09.2010 o 15:23
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2010, 22:39   #25
BLOB
El Mariachi
 
BLOB's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BLOB jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
Domyślnie

Tak czy siak nikt nie jest w stanie powiezieć czytaj zalecić np.
Do Honda Africa Twin 750 z roku 1990 z przebiegiem 50 tysi lejemy taki śmaki lub inny.
Taki Lajf z mojej strony nigdy nie naleje nigdzie Motula -bo się robi błoto i skrzynia chodzi jak w C330 lub Wladimircu.
Teraz jadę na Repsolu od Puntka i skrzynia o wiele lepiej bangla a i silnik ciszej pracuje a mam do tego ucho jak J.U..n
Pozdrawiam
__________________
Niech moc będzie z wami ...........
BLOB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2010, 23:01   #26
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,684
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 3 godz 13 min 0
Domyślnie

Też zalałem Repsol od Puntka i jest duża różnica w pracy skrzyni. Biegi wchodzą nieporównywalnie lepiej i ciszej.
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 10:06   #27
Henryk-Knox
 
Henryk-Knox's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Siemiatycze
Posty: 209
Motocykl: RD07
Przebieg: 40 000
Galeria: Zdjęcia
Henryk-Knox jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
liquy moly 10w50. aktualnie wskoczyłem na agipa 10w60 polecanego nawet do gs1200 które chleją olej od nowości a tego ponoć chleją najmniej.
a ten agip rambo to w polsce rozlewany ? jestem jakos sceptyczn.y do tych produktów które sa w polsce pakowane ze sa chrzszczone , jakie sa twoje odczucia wzgledem pracy silnika ?
Henryk-Knox jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 10:31   #28
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Dla rozluźnienia tematu w kwestii oleju chciałem przedstawić mój najnowszy pomysł, szybka konserwacja kondona, kamery i kilku innych mniejszych gratów
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg DSC01209 - Kopia.JPG (110.9 KB, 528 wyświetleń)
Typ pliku: jpg DSC01212 - Kopia.JPG (52.6 KB, 523 wyświetleń)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 11:17   #29
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Henryk-Knox Zobacz post
a ten agip rambo to w polsce rozlewany ? jestem jakos sceptyczn.y do tych produktów które sa w polsce pakowane ze sa chrzszczone , jakie sa twoje odczucia wzgledem pracy silnika ?
No ja im tam na rece nie patrze, ale po zlaniu motula 15w50 po 5000km i zalaniu świeżego 10w60 agipa z kija, motocykl złapał 1atm kompresji i wogóle ciszej i lepiej chodzi silnik. Ja przy nim zostaje. to w końcu tylko 2,5 litra po 40zł za litr z kija.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 19:31   #30
Henryk-Knox
 
Henryk-Knox's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Siemiatycze
Posty: 209
Motocykl: RD07
Przebieg: 40 000
Galeria: Zdjęcia
Henryk-Knox jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
No ja im tam na rece nie patrze, ale po zlaniu motula 15w50 po 5000km i zalaniu świeżego 10w60 agipa z kija, motocykl złapał 1atm kompresji i wogóle ciszej i lepiej chodzi silnik. Ja przy nim zostaje. to w końcu tylko 2,5 litra po 40zł za litr z kija.
A silnika za bardzo nie wypłukał ten nowy olej , bo ja pyram na motulu semi i bede zmieniał , mam obawy ze jak zaleje ful syntetyk to rozszczelni i bedzie brał olej takze daj mi namiar na dobre żródło cenowe.
Henryk-Knox jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.