Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.09.2010, 22:25   #41
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Nie chcę tu nikogo dotknąć i zaznaczam, że nie piszę tego do Dzieja.
Często mam wrażenie, że siła tłumienia dobicia jest często mylona z pracą sprężyny. Za "miękki" zawias obwiniana właśnie jest sprężyna, a radą na to inny olej. To się kupy nie trzyma.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 22:39   #42
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Lepi , przecież sprężyny z wiekiem i km tracą swoją sprężystość, stają się bardziej miękkie i podatniejsze na dobicie biorąc pod uwage taki sam olej przy nowej i już zmęczonej.
Jej praca będzie zupełnie inna.
Dlatego też praca sprężyny i siła tłumienia są od siebie zależne.
Nie chcąc ich wymieniać można podreperować się gęstszym olejem który przy np dobiciu spowolni nurkowanie co też nie znaczy że w 100% zapobiegnie.
Mocniejszy olej nie spowoduje natomiast utrzymania motocykla na takiej wysokości jak przy nowych sprężynach.
Także i sprężyna i olej muszą ze soba współpracować.
No a do tego indywidualne preferencje i potrzeby takie jak teren czy asfalt, solo na pusto czy max załadowana itd....
Naprawdę jest wiele opcji.
Jak wspomniałem mam progresy+ 7.5 i jest wystarczająco twardo tak że musiałbym zaliczyć spory dołek żeby dobiło.
Co za tym idzie wysokość i moc sprężyny nie pozwala dobić a olej reguluje prędkość pracy lag zwanego tłumieniem.
Olej 7.5 w tej sytuacji optymalnie spowalnia ruchy koła dając przyczepność.
Na koniec dodam że siadając na 03 na zwykłych sprężynach + 7.5 mam wrażenie że siadłem na ponton ( i tu można by się pokusić o olej 8-9).
W czasie jazdy za to przyjemniej zawieszenie wybiera nierówności których czuć o wiele mniej niż przy progresach.
Z tego powodu każdy sam powinien sobie zestroić zawieszenie co by mu pasowało.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.09.2010 o 22:52
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.09.2010, 23:22   #43
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Temat rzeka i na pewno go tu nie wyczerpiemy. Czy sprężyna robi się miększa to nie wiem. Może się po prostu skraca ("ubija") a może jedno i drugie.

Masz rację, że przy zbyt słabej sprężynie a więc mniejszym skoku zawieszenia (jest już skompresowane statycznie) można się podratować gęstszym olejem. Tylko czy to dobre rozwiązanie? Może lepiej zwiększyć napięcie wstępne?

Często też pomaga sama wymiana oleju, który traci swoje właściwości.
Ważne jest, żeby sprawdzać ugięcie sprężyn po wgramoleniu się na moto. A z dobijaniem to też jeszcze zależy czy dobija na pojedynczej przeszkodzie czy na serii, co może oznaczać zbyt mocne tłumienie odbicia.

Temat rzeka. Dziwi mnie natomiast, czemu producenci wkładają tak miękkie zawiasy. To nie jest przecież kwestia ceny.Taka czy taka sprężyna, taki czy inny zaworek to ta sama cena. Ja akurat zazwyczaj muszę zmniejszać tłumienie ale ja mały i lekki jestem, pozostało lepiej się odżywiać
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2010, 09:32   #44
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

no i jeszcze gęstszy olej to wolniejsze odbicie - wiec zageszczanie oleju to nie jest dobra droga... A my sobie nie poregulujemy praktycznie nic.
7.5 wydaje sie być dobrym kompromisem (przynajmniej na moje jezdzenie)
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2010, 10:44   #45
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

No ze wstawieniem regulacji tłumienia to może być kłopot (cenowy). Ale jakby tak rozebrać zawias i zmienić tłumienie na stałe? Ktoś coś takiego kombinował?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2010, 14:21   #46
MISIEK
 
MISIEK's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 125
Motocykl: VFR 750 rc36
MISIEK jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 13 godz 22 min 51 s
Domyślnie

Swego czasu we Wrocławiu jeden koleś próbował handlować zawiasami K-Tech i gdy zamawiałem u niego progresy (jeszcze do Supertenery - fuj!) coś mi tam bąkał o tym, ze mając wagę jeźdźca i informacje o sprzęcie i preferowanym stylu jazdy jest w stanie takie właśnie zawieszenie K-Tech dostrajać indywidualnie wymieniając w lagach dziurkowane płytki przez które przepływa oleum. Niestety, zwinął biznes i kontakt się urwał, więc go nie zapytam
MISIEK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2010, 16:48   #47
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Dziwi mnie natomiast, czemu producenci wkładają tak miękkie zawiasy. To nie jest przecież kwestia ceny.Taka czy taka sprężyna, taki czy inny zaworek to ta sama cena.
Nic w sumie dziwnego.
AT została zestrojona optymalnie zgodnie z przewidzianą eksploatacją.
Przecież Honda nie mogła przewidzieć że Afrykę ktoś będzie chciał używać jako crosówek ,albo ktoś inny będzie miał jakieś swoje prywatne preferencje.
AT miała być uniwersalna, dalekiego zasięgu , prosta w obsłudze i nie wymagająca , wracająca z niemal każdej trasy, itp itd przecież o tym każdy wie.
Moim zadaniem Hondzie Afryka się bardzo udała taka jaka jest.
A jak ktoś ma niedosyt to sobie kombinuje pod siebie i już.
Dlatego nie masz co narzekać że niby za miękki zawias wsadzili.

Zagęszczanie oleju to tylko jedna z możliwości kombinacji.
Padniętej sprężyny nie uratuje olej, a jedynie zmieni sposób pracy zawieszenia.
Zwiększenie napięcia wstępnego jedynie przesunie zakres ugięcia ale sama sprężyna jeśli jest to i będzie nadal padnięta.

Zmiana tłumienia na stałe jest porównywalna ze zmianą lepkości oleju z tym że łatwiej zmienić olej niż kombinować z przepływem oleju.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2010, 18:40   #48
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Nic w sumie dziwnego.
AT została zestrojona optymalnie zgodnie z przewidzianą eksploatacją.
Przecież Honda nie mogła przewidzieć że Afrykę ktoś będzie chciał używać jako crosówek ,albo ktoś inny będzie miał jakieś swoje prywatne preferencje
Chyba mimo to troszkę za miękka.
Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Zwiększenie napięcia wstępnego jedynie przesunie zakres ugięcia ale sama sprężyna jeśli jest to i będzie nadal padnięta.
Zgadza się, napięcie wstępne nie zmieni twardości sprężyny liniowej. Zmniejszy natomiast negatywy skok, co zmniejsza szanse na dobicie amora.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Zmiana tłumienia na stałe jest porównywalna ze zmianą lepkości oleju z tym że łatwiej zmienić olej niż kombinować z przepływem oleju.
Znów się zgadza, wpływa jednak jednocześnie na dobicie i odbicie.

pzdr
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2010, 10:42   #49
Rychu72
 
Rychu72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,551
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 13 min 4 s
Domyślnie

Właśnie zmieniam olej i potrzebuję rady. Jest jakaś lepsza lub gorsza firma np. Motul, Castrol, Repsol? Która Wam się sprawdziła.
Dodam, że sprężynki liniowe o długościach fabrycznych. Myślę o oleju syntetycznym 10W.
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.11.2010, 11:03   #50
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Tak sobie myślę, że te motule castrole, to pewnie z jednego źródła olej biorą, i no się etykieta zmienia. Może by pojść na całość i kupić olej SHOWA
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do singla na długą wyprawę? Lupus Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 05.10.2017 23:46
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 13:49
Jaki olej wybrać na dolewkę??? JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 25.10.2012 19:32
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 10.07.2011 00:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.