Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.09.2010, 11:22   #31
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Henryk-Knox Zobacz post
A silnika za bardzo nie wypłukał ten nowy olej , bo ja pyram na motulu semi i bede zmieniał , mam obawy ze jak zaleje ful syntetyk to rozszczelni i bedzie brał olej takze daj mi namiar na dobre żródło cenowe.
Jeździłem 5 lat na full synt 10w50, to co miał wypłukać 10w60..?
to nie jest volksvagen czy ford tylko japoński silnik.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.09.2010, 20:27   #32
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wieczny Zobacz post
I jak to zużycie Paku? Bo trzeba tu w tym temacie ogarnąć trochę.
Dużo nie przybyło bo z 150 km ale oleju nie ubyło nic.

Co w porównaniu z 400ml na 300km możne oznaczać ze na przeglądzie jednak nie dolane było ....

Ale bedę dalej obserwował, oczywista.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2010, 02:07   #33
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Ja z takim krótkim pytaniem. Co mi powiedzą Ci co sprawdzili na własnej skórze o właściwościach oleju 5W30 i własnych spostrzeżeniach dotyczących pracy silnika, również w wysokich temperaturach. Bo prowadze eksperyment i potrzebna mi ta wiedza. I jeszcze proszę o informacje, po jakim czasie (po ilu kilometrach) od zmiany oleju zaczynało się niektórym ślizgać sprzęgło (przypadki szczególne )
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2010, 02:32   #34
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

No ja tylko powiem że takiego olejum używam do disla w moim mondeo :d i sprawuje się wyśmienicie
Pozdro
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2010, 02:47   #35
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

No, bo ja właśnie wlałem olej od diesela i to ciężarowego I jest w fazie testów. Po 23km sprzęgło trzyma idealnie, praca silnika zmieniła nieznacznie dźwięk, ale silnik jakby chętniej wkręca się na obroty i po 15 sekundach chodzi na wolnych bez ssania, a wcześniej w takich samych warunkach potrzebował 2-3 minut grzania. Wcześniej był Castrol GPS 10W40. Chyba lipny jest, bo po przebiegu 3tys zaczęło go ubywać nad wyraz szybko...
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.11.2010, 13:04   #36
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Ja z takim krótkim pytaniem. Co mi powiedzą Ci co sprawdzili na własnej skórze o właściwościach oleju 5W30 i własnych spostrzeżeniach dotyczących pracy silnika, również w wysokich temperaturach. Bo prowadze eksperyment i potrzebna mi ta wiedza. I jeszcze proszę o informacje, po jakim czasie (po ilu kilometrach) od zmiany oleju zaczynało się niektórym ślizgać sprzęgło (przypadki szczególne )
5W30 to jest używany z tego co pamiętam podczas wyscigów superbike celem zmniejszenia oporów tarcia.
Mi ani razu nie ślizgało się, choć kiedyś zalałem kolesiowi olej samochodowy - chciał zaoszczędzić, i już po kilkuset km sprzegło zaczęło się slizgać (ale nie w sensie, że bezpośrednią przyczyna był olej, a przyczyną było skończone sprzęgło). Innemu ze zdrowymi okładzinami i spręzynami nic sie nie ślizgało.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2011, 22:46   #37
Kobra
 
Kobra's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: TYCHY
Posty: 428
Motocykl: SD02
Przebieg: 000000
Kobra jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 10 godz 24 min 47 s
Domyślnie

Tak czytam temat i mam małe . Jako że nie jestem pewny przebiegu silnika , sprzęt z 1993r.( wg naklejki pod siedzeniem w 2002 r. miał olej wlany przy 40 kkm ale jaki to już nie pisze ) jaki olej będzie bezpieczny dla silnika-mineralny czy syntetyczny? Silnik jest dosyć brudny ale nie z oleju więc szczelny.
Kobra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2011, 03:03   #38
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Na pewno nie lej minerala. Syntetyk o specyfikacji 10W50 będzie ok. W dzisiejszych czasach półsynktetyki mają tyle samo dodatków myjących co syntetyki, więc nie ma się co obawiać, że syntetyk coś rozpuści lub rozszczelni.
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2011, 22:26   #39
rubin
Afryka zawsze w sercu i na tatuażu :)
 
rubin's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Bytom
Posty: 631
Motocykl: BMW F800GS
Przebieg: 29167 M
rubin jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 12 godz 28 min 31 s
Domyślnie

tak sobie to wszystko czytam i się zastanawiam:
-jeżdziłem 1,5 sezonu na półsyntetyku Motula 10w40
-ostatnio na sezon wlałem minaralny 20w50

powiedzcie kochanieńcy czy moge wrócić na półsyntetyka? i to jeszcze innego niż Motul?
Pewnie wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że nie....
__________________
Jazda na dwóch kółkach jest jak chodzenie po bagnach - bardzo wciąga.
rubin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2011, 23:06   #40
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,657
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 57 min 47 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rub1n Zobacz post
tak sobie to wszystko czytam i się zastanawiam:
-jeżdziłem 1,5 sezonu na półsyntetyku Motula 10w40
-ostatnio na sezon wlałem minaralny 20w50

powiedzcie kochanieńcy czy moge wrócić na półsyntetyka? i to jeszcze innego niż Motul?
Pewnie wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że nie....
A jakie widzisz przeciwskzania?
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.