|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
19.11.2010, 11:11 | #51 |
Na razie to sobie potestuje, czy gęstość będzie ok, więc nie będę szalał zbytnio.
Rozumiem, że zbytniej róznicy nie będzie. Dopakuje też zaworki do korków więc będzie jeszcze możliwość pokombinowania z luftem. |
|
23.11.2010, 22:54 | #52 | ||
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
Wedle faktury, olej w lagach Honda w serwisie leje 7,5W. Moze by sie kto przelamal i do nich zadzwonil? Ja nie chce
No wiec () dla mnie jest za twarda. Wolalbym, zeby (zwlaszcza przod) mial wiekszy skok, ale tez byl miekszy i szybszy w reakcjach (to ostatnie akurat zmiana oleju powinno dac sie poprawic) Cytat:
Z doswiadczenia ze sprezynami w Toyocie (Showa abo Kayaba, nie pamietam) zmeczone sprezyny "udeptuja sie", tj. traca na wysokosci / rosnie sag / obniza sie przeswit / maleje skok zawieszenia. Oprocz tego traca tez sprezystosc, tepieja. Tylkiem odczuwa sie to jakby... stwardnialy. Przy zmuszeniu amortyzatora, proprzez zmiane oleju na gestszy, do przejecia obciazen za sprezyne, nie wrozylbym mu dlugiego zycia. Na czterech kolach niedobrana para sprezyna-amortyzator oznacza najczesciej szybki koniec tego drugiego. Czy to poprzez tzw. ugotowanie, czy przez upierniczenie zamocowan. Cytat:
|
||
20.04.2012, 14:41 | #53 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
|
Pozwoliłem sobie troszkę odkopać temat.
Czy do zawiechy stosuje się jakiś inny olej niż syntetyk? Szczerze mówiąc nie spotkałem się z minerałem. Pytam z ciekawości ale może ktoś jeździ na czymś takim i może się wypowiedzieć jaki jest efekt. W starych silnikach często przechodzimy na półsyntetyk lub minerał i zastanawiam się czy przy zawieszeniu są podobne tendencje. Drugie pytanie mam odnośnie ciśnienia w lagach. Pompujemy czy wyrównujemy z atmosferycznym? Jeśli pompujemy to ile? Dodam, że mam wyeksploatowaną trójkę "bez udziwnień, my jesteśmy normalni" Z góry dzięki za info. Joł. |
20.04.2012, 14:55 | #54 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Teoretycznie chodzi o to żeby spuścić nabite ciśnienie/wyrównać ciśnienia w obu lagach. Podobno można trochę dobić, żeby utwardzić zawias, ale nie za dużo, bo może wysmarkać uszczelniacze. Rambo kiedyś pisał o ciśnieniu w lagach. Ja zawsze spuszczałem nadmiar ciśnienia, szczególnie po dobrym offie (w ktm jest to nawet zalecane).
Co do oleju to nie kojarzę minerała do lag. Olej ma zapewniać płynną pracę/tłumienie zawiasu, to trochę inaczej działa niż w silniku.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
20.04.2012, 16:43 | #56 |
Administrator
|
Jeśli potrzebuję ciut twardziej to stawiam na centralkę ( lagi oczywiście się rozciągają) i wyrównuję ciśnienie wciskając zaworki.
Jak chcę bardziej miękko to stawiam na kołach siadam ( lagi lekko się kurczą) i wtedy wyrównuję ciśnienie. Nie jest to duża różnica ale wyczuwalna. Mam progresy i olej 7.5-8. Jeżdżąc lagi mają tendencje do samopompowania i raczej pod obciążeniem co jakiś czas spuszczam a nie utwardzam.
__________________
AT03 |
20.04.2012, 18:37 | #57 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
|
Dzieju, chyba pisałeś kiedyś, że masz progresy?
Myślisz, że jak zaleję 10 W do wysłużonego standardowego zawieszenia od trójki to będzie ok? Patent z pompowaniem przetestuję. |
20.04.2012, 18:53 | #58 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Zalał minimum 12,5W albo i 15W
|
20.04.2012, 19:24 | #59 |
nie wiem czy ktoś o tym pisał wcześniej a nie chcę szukać w tym wątku od początku stworzenie ale czytając kilka ostatnich wpisów muszę przestrzec przed dolewaniem zbyt gęstego oleju do lag celem ich 'utwardzenia'.
to co odczujemy jako utwardzenie' wpłynie również /negatywnie/ na prędkość odbicia. w sytuacji podbramkowej może to skutkować utratą kontaktu koła z podłożem a tego jak mniemam nikt nie chce. pozdrawiam matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
21.04.2012, 09:10 | #60 | |
Administrator
|
Cytat:
Gęstość przekłada się na prędkość przepływu oleju i gęsty spowoduje opóźnienie pracy w obie strony. Jeśli , jak piszesz, masz wysłużone sprężyny czyli są już za miękkie co powoduje np dobicia to 10 spowolni ten proces. Możesz też spróbować wstawić nad sprężynę np 3cm dystans który spowoduje podniesienie zawieszenia i przesunięcie zakresu pracy nieco wyżej. Na pytanie czy po zalaniu 10W będzie ok trudno powiedzieć , każdy oczekuje czegoś innego , musisz spróbować. Sprawdź jak będzie z dystansem a potem popróbuj z olejem ..... albo poszukaj progresów.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.04.2012 o 09:14 |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaki olej do singla na długą wyprawę? | Lupus | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 05.10.2017 23:46 |
Olej do scottoiler'a - jaki? | hans | Wszystko dla Afryki | 20 | 19.11.2012 13:49 |
Jaki olej wybrać na dolewkę??? | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 25.10.2012 19:32 |
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? | Babel | Regularne czynności serwisowe | 55 | 10.07.2011 00:20 |