|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
08.12.2010, 20:03 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Tychy
Posty: 68
Motocykl: RD04
Przebieg: 112kkm
Online: 20 godz 19 min 24 s
|
kolejność przewodów z alternatora
Cześć. Sytuacja wygląda, można powiedzieć tak, że mam wyciętą kostkę na przewodach między alternatorem a reglerem. Muszę to teraz jakoś polutować. Coś mi się kojarzy że kolejność tych przewodów nie ma znaczenia ale nie mam pewności. wie ktoś jak to z tym jest?
__________________
http://picasaweb.google.pl/Baal750/MojeMotocykle# -krok po kroku |
08.12.2010, 20:14 | #2 |
Zarejestrowany: Jun 2010
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 151
Motocykl: RD00
Przebieg: 66666
Online: 4 tygodni 1 dzień 9 godz 17 min 33 s
|
Kolejność nie ma znaczenia. Radzę polutować bardzo dokładnie a nie jakoś
Na temat reglera z info na forum można książkę napisać, wystarczy poszukać. |
08.12.2010, 21:21 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
o toto toooo
|
08.12.2010, 23:25 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Tychy
Posty: 68
Motocykl: RD04
Przebieg: 112kkm
Online: 20 godz 19 min 24 s
|
Dzięki ale pociągnę temat dalej bo po trzech latach udanego pożycia Afryka ma mnie chyba dość
Zaczęło się od tego że urwała mi sie blaszka zabezpieczająca przewody przy alternatorze. Ucięła jeden przewód a dwa uszkodziła. Wszystko na postoju wiec większej demolki nie było. zdjąłem koło magnesowe żeby ją wyjąć (zablokowała się miedzy dużym kołem zębatym (sprzęgło rozrusznika) a karterem). polutowałem kabelki i zabezpieczyłem termokurczami. Wyskoczyłem parę razy wokół komina i wydawało mi sie że jest ok. Pojechałem w wakacje na Krym i się zaczęło Najpierw były problemy z odpalaniem na światłach ale po przekroczeniu granicy i tak ich już nie używałem wiec było git. Przynajmniej dopuki nie złapała nas noc w Jałcie. Odpaliłem elektrownie i po półgodzinie był zgon akumulatora. Okazało się że termokurcze się rozpadły pod wpływem oleju, jeden przewód znów został uszkodzony. polutowałem, dorobiłem blaszkę(wczesniej zapomniałem), zabezpieczyłem czym innym, naładowałem akumulator i do domu jakos wróciłem. i teraz najlepsze, po pomiarach wyszło mi że alternator daje miedzy poszczególnymi przewodami jakies 4-5v zmiennego napięcia. kupiłem nowy, wszystko przed chwilą poskładałem do kupy i kupa, znowu 4-5v Możliwe żeby od tego wszystkiego szlag trafił koło magnesowe? bo innych pomysłów juz nie mam.
__________________
http://picasaweb.google.pl/Baal750/MojeMotocykle# -krok po kroku |
08.12.2010, 23:28 | #5 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
4-5V prądu zmiennego?
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
09.12.2010, 00:21 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Tychy
Posty: 68
Motocykl: RD04
Przebieg: 112kkm
Online: 20 godz 19 min 24 s
|
tak. na tych trzech żółtych przewodach
__________________
http://picasaweb.google.pl/Baal750/MojeMotocykle# -krok po kroku |
09.12.2010, 00:25 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Zobacz czy miernik ustawiłeś dobrze. Trudno mi sobie wyobrazić, że padły wszystkie fazy a na dodatek tak samo...a tak wynika z Twojego opisu - "wyszło mi że alternator daje miedzy poszczególnymi przewodami jakies 4-5v zmiennego napięcia". Magnes - raczej nie, nigdy nie słyszałem aby padł - wiem że z czasem delikatnie słabnie..
|
09.12.2010, 14:33 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Tychy
Posty: 68
Motocykl: RD04
Przebieg: 112kkm
Online: 20 godz 19 min 24 s
|
alternator jednak w porządku. przewody fazowe mam chwilowo założone na kostce "takiej od żyrandola" i mierzyłem wczoraj bez wypinania reglera. dzisiaj po wypięciu przy 4tys obrotów ok 70v. Ładowanie bez odbiorników 13,8v po włączeniu świateł 12,5v. Czyli chyba to co u wszystkich, regler do wymiany:|
__________________
http://picasaweb.google.pl/Baal750/MojeMotocykle# -krok po kroku |
09.12.2010, 15:03 | #9 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
ano, padła pewnie jedna dioda z 3 i nie ma pełnego ładowania. Ja mam teraz po wymianie kabli fazowych 14,2V na obu H4
|
09.12.2010, 17:01 | #10 | |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Cytat:
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana przewodów hamulcowych | A.Twin | Hamulce, kola, opony | 37 | 04.01.2018 04:24 |
Wymiana przewodów WN | wieczny | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 17.06.2016 00:08 |