Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.01.2011, 22:00   #21
majo
 
majo's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: 816 Dorohusk
Posty: 4,507
Motocykl: XRV 650:)
majo jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 4 dni 19 godz 2 min 13 s
Domyślnie

Majo również to wyjął położyłem Afrę na lewym boku wcześniej demontując wahacz, amor, kiwaczkę....łącznik i tulejką opuściłem max do dołu (jest tam luz który umożliwi ucięcie śruby tarczą)....po przecięciu śruby położyłem Afrę na drugim boku ucinając łeb śruby od strony łańcucha. Użyłem łyżki do opon od strony wydechu aby za pomocą dźwigni odsunąć łącznik od ramy ....i wyszło Po podgrzaniu tulei na palniku (ok 5 min) i kilkakrotnym użyciu młotka śruba skapitulowała Tuleja wraz ze śrubą była lekko skorodowana...ale z uwagi na bardzo dobre dopasowanie(brak luzów) nawet drobny nalot korozji powoduje iż za hugona nie dało rady wybić młotkiem..także nie uderzajcie w tą w tą śrubę z ułańską fantazją, bo jak pisali poprzednicy to marny pomysł i nie przynosi pożądanych efektów
Reasumując: śruba do wymiany, uszczelniacze w nienagannym stanie tak jak i łożyska
smaru na łożyskach był koloru żółto-rdzawego i pachniał ryżem...może jeszcze łorginalny hondy
majo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.01.2011, 14:17   #22
Łysy
 
Łysy's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Łódź
Posty: 184
Motocykl: RD04
Przebieg: 110 kkm
Łysy jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 6 godz 32 min 54 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał majo Zobacz post
Majo również to wyjął położyłem Afrę na lewym boku wcześniej demontując wahacz, amor, kiwaczkę....łącznik i tulejką opuściłem max do dołu (jest tam luz który umożliwi ucięcie śruby tarczą)....po przecięciu śruby położyłem Afrę na drugim boku ucinając łeb śruby od strony łańcucha. Użyłem łyżki do opon od strony wydechu aby za pomocą dźwigni odsunąć łącznik od ramy ....i wyszło Po podgrzaniu tulei na palniku (ok 5 min) i kilkakrotnym użyciu młotka śruba skapitulowała Tuleja wraz ze śrubą była lekko skorodowana...ale z uwagi na bardzo dobre dopasowanie(brak luzów) nawet drobny nalot korozji powoduje iż za hugona nie dało rady wybić młotkiem..także nie uderzajcie w tą w tą śrubę z ułańską fantazją, bo jak pisali poprzednicy to marny pomysł i nie przynosi pożądanych efektów
Reasumując: śruba do wymiany, uszczelniacze w nienagannym stanie tak jak i łożyska
smaru na łożyskach był koloru żółto-rdzawego i pachniał ryżem...może jeszcze orginalny hondy
Stan łożysk i kolor smaru u mnie był taki sam - może faktycznie nówka Honda ... Złożyłem i czekam tylko na śrubę,ale zamówię dopiero w poniedziałek, wszędzie inwentaryzacje
Pozdrawiam.
Łysy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.01.2011, 18:39   #23
maher
 
maher's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: sosnowiec
Posty: 347
Motocykl: exc 530,gs500
maher jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 13 godz 8 min 42 s
Domyślnie

Można tysz kupić śrubę nierdzewną za 3zł i spokój na 300 lat!
maher jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.02.2011, 21:36   #24
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
Domyślnie

No i tak jak myślałem... u mnie zonk na łączeniu kiwaczki z wahaczem... wyjąłem wahacz, szuwaksu zadałem młotem naparzałem... nie idzie. albo zawiozę gdzieś na prasę, albo kontówa, ale chyba druga opcja, bo śruba tak czy siak będzie do wymiany. No i jeszcze zastanawiam się jak wybić łożyska z osi wahacza. Serwisówka mówi, że speszyl tool potrzebny, bo tak se kombinuje , że bez tego toola to obydwa te łożyska igiełkowe w jedną stronę trza wbijać, może ktoś to robił, to niech podzieli się, czym i z której strony do tego się zabierał.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 12.02.2011 o 01:57
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2011, 14:56   #25
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
Domyślnie

Co do kiwaczki, oryginalne uszczelniacze to 17,5x26x5 koszt 20 zł szt. W sklepie z łożyskami kupiłem uszczelniacz jednowargowy 17x26x6 koszt 3 zł za szt. jak myślicie czy da radę, czy też nie warto oszczędzać i kupić oryginalne. Mi się wydaje, że te pół milimetra mniej na średnicy wewnętrznej chyba nie powinno odgrywać większej roli, gdyby było więcej wtedy uszczelnienie mogłoby być nie wystarczające.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 09.03.2011 o 15:07
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.03.2011, 15:59   #26
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
No i jeszcze zastanawiam się jak wybić łożyska z osi wahacza.
tak jak każde inny łozyska.
1 Bierzesz pręta gwintowanego np 10mm
2 Dobierasz nasadkę średnicą mniejszą niż łożysko - do wypychania u mnie 25,5 mm miała nasadka 16
3 z drugiej strony bierzesz rurkę, nasadkę lub coś w tym stylu dużej średnicy - większej niz 26 mm - do tego wpadną łożyska.
4 Kręcisz aż gwint spowoduje wypchnięcie starych łożysk. Nowe łozyska montujesz na odwórt. W ten sposób nie uszkodzisz cieniutkiej ścianki łożyska.
Zdjęcie z usuwania łożysk z wachacza:
111.jpg
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2011, 00:35   #27
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
Domyślnie



Pany ma kto do przehandlowania śrubę nr 9 ? Zamawiam w Hądzie już trzeci raz i po raz trzeci przysyłają mi jakąś zupełnie inną część...
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2011, 01:30   #28
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Cibor, szukaj w sklepie ze śrubami, muszą Ci coś dopasować. Ja swoje musiałem w trampku ciąć, a wybicie ich ze sworzni było nie lada wyzwaniem. Dostałem bez problemu długość taką jaka potrzebna i wymagana twardość. No i wyszło spooooooooooooro taniej
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wyparowały łożyska dźwigni wahacza malikut Rama, zawieszenia, napęd 13 14.03.2010 12:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.