|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
29.03.2011, 18:31 | #111 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
mam pytanko skierowane do posiadaczy ktmowych amorkow, czy amorek z tej aukcji podpasuje do aferki? http://allegro.pl/ktm-sx-exc-smr-450...2.html#gallery
|
29.03.2011, 19:48 | #112 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
To jest chyba amor pod pds
|
30.03.2011, 01:34 | #113 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
to źle?
|
04.04.2011, 01:48 | #114 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Nie pasuje.
Dziś rozebrałem afrykański amor i amor od lc4 enduro. Długość korby (tej chromowanej rurki co wychodzi z amora) od wyjścia z obudowy do odbojnika jest taka sama dla AT i LC4. Dziwne bo skok 22cm a 32cm nie wskazuje na to. Po odsunieciu odbojów rurka w WP jest jednak dłuższa a sam odbój jest o wiele miekciejszy niż w AT. EOT |
04.04.2011, 09:25 | #115 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Uuu, tzn, że większy skok jest realizowany tylko przez dźwignię? Rozbierałeś amor od Enduro? Pomierzyłbyś jeszcze dokładniej rozstaw śrub montażowych w Duku i enduro? Ciekawe jaki skok tłoka ma Duke?
|
04.04.2011, 13:06 | #116 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Duke ma dużo krótszy skok, freekrider o tym dokładnie pisał
http://img217.imageshack.us/img217/6523/schowek02hu.jpg tutaj to widać dobrze 32cm a 17cm skoku |
04.04.2011, 13:26 | #117 | |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Amorki PDS są przystosowane do pracy bez dźwigni zawieszenia - podpina się je bezpośrednio pod wahacz. Progresja jest realizowana przez progresywną sprężynę i odpowiednią konstrukcję. Jakbyś to wsadził do AT miałbyś progresję^2 + być może strasznie wielki skok, bo ciężko to przeliczyć, jeśli dźwigni nie ma.
To by znaczyło, że nie potrzeba też aż tak twardych sprężyn do tych amorków. Cytat:
http://www.ktmcycles.com/manuals/2003/index.htm pzdr, Adam |
|
04.04.2011, 14:28 | #118 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Przegrzebałem te OEMy ktm i wyszło że najlepiej wziać amor od enduro pomiędzy 2002 a 2005. Niestety ale nie udał mi się ustalić skoku tych amorów. Mój amor jest z 97r i chyba deko za długi
Mój WP enduro ma 412mm i jest to model 118S701. Te nowsze WP po 2000r z lc4 enduro o oznaczeniu 1187A03 118Y734 118Y736 118X728 118X729 118X724, jak wszystkie od DUKE i DUKE 2 mają 398mm. Ale to tylko kwestia dziurki w innym miejscu na kościach nowych i tyle Bardziej należy skupić uwagę na to że przy 320mm skoku to tylna opona wydrze nam dziurę w dupie Afryka ma 220 skoku. Tak na szybko to policzyłem. 250 wejdzie, 260 wejdzie, 275 też. A te ze skokiem powyżej to już cza tył podnosić o te kilka cm względem serii. Czy np Majki jeśli chcesz podwyższać tył dalej to masz większy wybór. W każdym razie te starsze mają większy skok jak pisze Freakrider Ostatnio edytowane przez Dzieju : 24.03.2013 o 09:02 |
08.04.2011, 10:45 | #119 | |
...już nie taki świeży
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
Cytat:
Akurat oddaje amor z AT do naprawy i z ciekawości sobie zmierzyłem ile się wysuwa ta "chromowana rurka" wyszło że jakieś 11 - 12 cm - no to jak się to ma do podawanego skoku 220mm? Czyli jednak układ PRO LINK (długość kości) decyduje o skoku zawieszenia a nie tylko parametry amortyzatora. Cosik mi się wydaje, te wszystkie amory od LC4 niezależnie od tego czy enduro czy DUKE są o bardzo zbliżonych parametrach, jak nie tych samych. Ktoś mnie wyprowadzi z błędu i rozwieje wątpliwości? Krytykę przyjmę na klatę Dlaczego to pisze, ano chciałbym zanabyć pewien tylny amor WP. A z numerków wynika ze jest od DUKA i tu mam dylemat czy kupować czy szukać dalej od enduro (zmniejszać skoku w AT nie chcę, a wręcz przeciwnie ) Ostatnio edytowane przez bartol : 08.04.2011 o 10:50 |
|
08.04.2011, 10:54 | #120 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Na to właśnie wygląda, z tym, że od Duke'a ma najmniejszy skok na tłoku amora. Zapewne są jakieś małe różnice między amorami, ale większość skoku jest realizowane przez system dźwigni przy wahaczu. Dlatego też ciężko określić jak dany amor się będzie zachowywał w innym moto.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
regeneracje tylnego amora | bartol | Rama, zawieszenia, napęd | 15 | 01.09.2012 18:27 |
Poszukuję amora tylnego do RD 03 | Tatuś | Wszystko dla Afryki | 2 | 23.09.2011 18:38 |
Szukam tylnego amora. | Lepi | Rama, zawieszenia, napęd | 9 | 02.09.2011 15:40 |
Demontaż tylnego amora. | mrdracul | Rama, zawieszenia, napęd | 3 | 11.03.2011 13:31 |