Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.04.2011, 23:00   #61
BartekJ


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Gliwice
Posty: 246
Motocykl: RD 07a i orange, ale biały-250 EGS
BartekJ jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 38 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Castrol ma opinie oleju którego ludziom najczęściej najwiecej ubywa
Od 30 tyś leję Castrola GPSa 10W40, czyli półsyntetyk. Na 10 tys dolewam jakieś 3 setki, sprzętu jeszcze nie zatarłem. Przebieg licznikowy 50 tyś, dołożyłbym ze dwie dychy do tego.
Z tym, że mam Castrola niemieckiego, z beczki. Castrol Polska jaja sobie z odbiorców hurtowych robi i podziękowaliśmy im za współpracę.
W przypadku sprzętów mocno wysilonych, takiego np. KTMa 450 exc, częste są przypadki poboru oleju na Motulu syntetyku. Po przejściu na Castrola R4 problem znika.
A teraz chcę se wlać Repsola 10w40, ale Offroada. I na własnej rzyci popatrzeć, czy się co zmieni.

I jeszcze jedno. Wychodzi na to, ze marketing to podstawa. Zawodnicy niby mają sponsoring ze znanej firmy olejowej, naklejkę owszem ma sprzęt umieszczą, ale leją do sprzętu oleje, o których nie słyszymy. Przeważnie USAńskiego autoramentu. Czuję się czasem jak dobra dojna krowa..........
BartekJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.04.2011, 23:52   #62
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał BartekJ Zobacz post
Od 30 tyś leję Castrola GPSa 10W40, czyli półsyntetyk. Na 10 tys dolewam jakieś 3 setki, sprzętu jeszcze nie zatarłem. Przebieg licznikowy 50 tyś, dołożyłbym ze dwie dychy do tego.
Z tym, że mam Castrola niemieckiego, z beczki. Castrol Polska jaja sobie z odbiorców hurtowych robi i podziękowaliśmy im za współpracę.
W przypadku sprzętów mocno wysilonych, takiego np. KTMa 450 exc, częste są przypadki poboru oleju na Motulu syntetyku. Po przejściu na Castrola R4 problem znika.
A teraz chcę se wlać Repsola 10w40, ale Offroada. I na własnej rzyci popatrzeć, czy się co zmieni.

I jeszcze jedno. Wychodzi na to, ze marketing to podstawa. Zawodnicy niby mają sponsoring ze znanej firmy olejowej, naklejkę owszem ma sprzęt umieszczą, ale leją do sprzętu oleje, o których nie słyszymy. Przeważnie USAńskiego autoramentu. Czuję się czasem jak dobra dojna krowa..........
Jak mialem nawet ponad 100 000km to nic nie dolewałem a zmienałem olej co 12000km. Głównie liquy moly 10w50. Ale nie byłem też pierwszym właścicielem. HGW jak nasze sprzęty były docierane. Miałem też przez chwile Varadero na szprycy. Kolega miał od nowości 2006 a jak drugi właściciel 2005. Ja nic nigdy nie dolałem, Ona ciągle jakieś dolewki.
Nie ma reguł
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2011, 21:28   #63
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

W kwestii statystycznej - na trasie:

600km trasa + 150 lekki off + 600km trasa

zjadło połówkę miedzy kreskami (Mobila 15w50)

a ile to jest to nie wiem ale ktoś zaraz napisze
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2011, 00:22   #64
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Mi dwa razy tyle tego samego oleju i trasy ino szybciej chyba jechałem
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2011, 00:36   #65
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

ino jak .. Rambo jechałeś.
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.12.2011, 15:25   #66
bliźniak
droga jest celem
 
bliźniak's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
bliźniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
Domyślnie

Co Pany sądzicie o takich specyfikach: pytanie do tych co testowali takie lub podobne.
/radzę wyłączyć dźwięk /

__________________
RideNow!
bliźniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.12.2011, 14:06   #67
Henryk-Knox
 
Henryk-Knox's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Siemiatycze
Posty: 209
Motocykl: RD07
Przebieg: 40 000
Galeria: Zdjęcia
Henryk-Knox jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 16 godz 16 min 8 s
Domyślnie

Myslałem o tym preparacie - zrobic test w silniku , ale co ze sprzegłem ? smar z ceramitem to mozna by przetestowac w łozyskach kół , jak komus np. woda poszła do łozysk i chce zwykły smar napchac w bieżnie to dobra okazja ceramitem potraktować ?
Henryk-Knox jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2011, 12:31   #68
Transglobal
 
Transglobal's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Transglobal jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
Domyślnie

Fakty.Leje pełne syntetyki Motul 5100, 7100,do tego całe opakowanie Motorlife , zero dolewek ,stan oleju na bagnecie zawsze trzymam koło górnej granicy , zmiana oleju zawsze po zimie na nowy , około 10 tys km rocznie, Mobila 15w50 + Motorlife wżęła 250-300ml ale pozom i tak nie spadł poza bezpieczne minimum ,na nowy sezon pójdzie Motul 300 V. Z zauważalnych obiadów po stosowaniu dodatku to tylko ze silnik wkręca się lepiej , jest to tylko dodatek i nie ma się co spodziewać przypływu mocy o 10 KM, zwiększenia max.prędkości, ognia z wydechu i innych wodotrysków.Silnik ma teraz 54 tyś.Żeby dać podłoże do rożnego rodzaju spekulacji i teorii spiskowych chcę zrobić długodystansowy test na syntetykach + dodatek,
Transglobal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2011, 20:20   #69
bliźniak
droga jest celem
 
bliźniak's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
bliźniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
Domyślnie

Od razu Ci powiem, kolego Transglobal, że 300V jest bardzo rzadziutki w temp pracy czyli ok 100'C, po wlaniu go do RD07 (ok. 40tkm miała wtedy) hałas silnika znacznie się nasilił - to jest b.dobry olej do nowych wys. obr. jednostek. Afryka jest konstrukcyjnie za stara na taką wodę W tej chwili testuję Motorexa 10-50, narazie 7tkm na nim i dolane jakieś 600ml...
Powodzenie w testach i czekam na wyniki za 50-100tkm Pozdr.
__________________
RideNow!
bliźniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2011, 22:58   #70
Czarek40
 
Czarek40's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Kuźnica Kiedrzyńska /Czestochowa
Posty: 370
Motocykl: ADV 990, SXF 250
Czarek40 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 1 dzień 2 godz 49 min 49 s
Domyślnie

A ktoś pamięta polskie discovery SONDA Kurek i Kamiński (niestety chłopaki zginęli w wypadku , szkoda..) tutaj jeden z programów tyt "Olej"





__________________
Cała nuta trwa dwa razy dłużej niż półnuta, ta z kolei dwa razy dłużej niż ćwierćnuta itd.
Czarek40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.