|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
29.04.2011, 11:10 | #1 |
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Skalmierzyce
Posty: 246
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 godz 13 min 58 s
|
Po wyminanie oleju zaczeła dymić
Siema
Po wymianie oleju motor zaczął kopcić na siwo momentami na czarno, na wysokich obrotach puści chmurkę, wcześniej przed wymiana tak się nie działo. Motor stał około miesiąca nie odpalany i został wymieniony olej na Mobil 10W40 z beczki półsyntetyk. Na opaskach na króćcach były tuleje/dystanse, które wywaliłem i dokręciłem po swojemu. Filtr powietrza wygląda na czysty, motocykl się nie dławi, idzie ładnie bez problemu, nalot 93tys. Co to może być- uszczelniacze? Wcześniej wszystko było ok. Ostatnio edytowane przez kraft90 : 29.04.2011 o 11:37 |
01.05.2011, 20:11 | #2 |
kapłan maryjan
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
Jaki olej był wcześniej zalany? Kopci cały czas czy tylko po odpaleniu i pozniej dopiero na obrotach?
|
01.05.2011, 20:55 | #3 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Olej tu nic nie ma do rzeczy, to bardziej jakieś gaźnikowe historie ja dymi na czarno
|
01.05.2011, 22:44 | #4 |
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Skalmierzyce
Posty: 246
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 godz 13 min 58 s
|
Dymi na początku na czarno potem na siwo ale świece są osmolone. W spalinach wyczuwalny olej, wcześniej nie wiem jaki był. Dymi na zimno i na ciepło na wysokich obrotach.
|
01.05.2011, 22:59 | #5 |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Kuźnica Kiedrzyńska /Czestochowa
Posty: 370
Motocykl: ADV 990, SXF 250
Online: 4 tygodni 1 dzień 2 godz 49 min 49 s
|
Jak nie wiesz jaki olej był wcześniej to na twoim miejscu wlałbym mineralny. Z syntetyków przechodzi się w półsyntetyczny po mineralny z wiekiem i przebiegiem nigdy odwrotnie.
|
01.05.2011, 23:45 | #6 |
kapłan maryjan
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
Jak tylko na czarno to ok zgodze sie ze za duzy poziom paliwa. W gaźnikach coś było grzebane?
Ale skoro piszesz, że wyczuwasz oliwę w spalinach to ja zaczalbym od sprawdzenia cisnienia w garczkach. Na sucho i próbę olejową. Z uszczelniaczy dymiłby na zimnym silniku po odpaleniu. Ile oleju zużywa ten silnik? Ile zużywał wcześniej? Olej -wieczny dylemat - nie prawda, ze minerala będzie brał mniej. Będzie brał mniej oleju o większej lepkości. Sam wlewałem do silników jeżdżonych na mineralu pełen syntetyk i zużycie albo się nie pojawiało albo spadało - każdy olej ma obecnie dodatki myjące. No ale nie o tym mowa. |
02.05.2011, 00:08 | #7 | |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Cytat:
Paliła do 1,5L/1000km wszystkiego.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
|
02.05.2011, 08:27 | #8 |
kapłan maryjan
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
Już się pogubiłem - to u ciebie Wieczny bierze ten olej czy u Krafta?
Zresztą pewnie każdemu bierze tylko pytanie ile Przy 1,5 l/1000km to chyba zawory w prowadnicach mówią do siebie "więcej luzu meen" |
02.05.2011, 14:25 | #9 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Kiedyś wymieniałem olej kumplowi w Vulcanie 800 i po wymianie równiez kopcił jak cholera. Co się okazało, koleś nie mógł go odpalić i go zalał na tyle, ze paliwo poszło w olej i jakims cudem olej dostał sie do wydechu i tam się smażył przez jakiś czas. Po polataniu trochę przestało. Może przegoń go trochę i obserwuj co się dzieje.
__________________
Wichura |
04.05.2011, 00:11 | #10 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Gliwice
Posty: 51
Motocykl: RD07a
Przebieg: 34t
Online: 2 dni 8 godz 13 min 44 s
|
Też tak miałem bo za dużo nalałem. Jak trochę odlałem oleju przestało kopcić
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 23:53 |
Żłopanie oleju | visuz | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 24 | 04.10.2011 21:29 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 20:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 12:55 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |