Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Szpej turystyczny - Produkty i Porady > GPS > Hardware

Hardware Opisy sprzętu, porady dotyczące wyboru...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08.07.2011, 01:08   #31
Soltys
 
Soltys's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Uć
Posty: 836
Motocykl: Junak M10, RD04
Soltys jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 14 godz 16 min 5 s
Domyślnie

Nie pojawia się żadna ikonka, wgraj na kartę jakąś muzykę i zobacz czy uda się ją włączyć. Pamiętaj tylko żeby była w formacie wma.

Ja mam to urządzenie ponad pół roku, póki co nie mam powodów do narzekania. Pierwszą awarie miałem po miesiącu użytkowania - w Holandii padł mi przycisk on/off
i po przyciskaniu go przez pół godziny udało się go jakoś włączyć, a wyłączanie odbywało się poprzez wyjmowanie baterii. Oddałem na gwarancji i wymienili bez problemu.
Był okres czasu kiedy gubił często sygnał GPS ale wszystko wróciło do normy. Wgrałem Auto Mapę i działa bez problemu, pomijając fakt że po przejechaniu 1400 km ostatnie 200 pociągnęła mnie bocznymi drogami po szutrach i polnych drogach...
Moim zdaniem stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry
Soltys jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.07.2011, 13:13   #32
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,684
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 3 godz 13 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał daniel_87 Zobacz post
To i ja zakupilem AT35, czy po zainstalowaniu karty w urządzeniu powinna pokazać się jakaś ikona? mam wrażenie ze mój egzemplarz nie widzi karty.
Wejdź w ustawienia i tam gdzie podajesz ścieżkę do programu nawigacyjnego powinno Ci się wyświetlić podajże SDMMC czy coś w ten deseń - to jest karta pamięci.
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.07.2011, 16:37   #33
track99


Zarejestrowany: Jul 2009
Posty: 2
Motocykl: RD02&sc24
track99 jest na dystyngowanej drodze
Online: 14 godz 5 min 53 s
Domyślnie

Podobno ten model ma taką przypadłość że jeśli za 1 razem odpali to będzie żył, a jeśli nie to tylko wymiana na nowy pomoże...
track99 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.07.2011, 20:50   #34
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,684
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 3 godz 13 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał track99 Zobacz post
Podobno ten model ma taką przypadłość że jeśli za 1 razem odpali to będzie żył, a jeśli nie to tylko wymiana na nowy pomoże...
Logicznie rozumując, to tak jest z każdym urządzeniem
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.07.2011, 08:47   #35
daniel_87
 
daniel_87's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
daniel_87 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
Domyślnie

ten akurat jest zajebiaszczy, natomiast miałem opory przed kupnem. Serwis Larka nie istnieje po prostu. Wszykie naprawy opisane są przez kogoś przy biureczku w domu "wymiana kondensatorów oraz oprogramowania" niezależnie od usterki. Pierwszy jakiego kupiłem nie działał już w sklepie. Naprawa umowna i na papierku, dalej nic nie działa. Zrobiłem mega bałagan w sklepie to oddali kase. Drugi podziałał poł roku i nie dało się go skalibrować , serwis, wynik ten sam, opis identyko. Sprzęt poleciał do śmieci
daniel_87 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.07.2011, 10:03   #36
Cumuulus


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Żory
Posty: 98
Motocykl: Super Terefere 750 3TD na leniuszku
Cumuulus jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 7 godz 14 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał fxrider Zobacz post
Co do garmina - fakt, że toto kosztuje, ale sporo też daje. I to jest zupełnie inna kategoria navi niż lark - wymaga dużo więcej osobistego zaangażowania i chęci "dłubania", ale jeśli ktoś to opanuje to daje na prawdę duże możliwości.
Tutaj drobna rada seria 60 i 62 to wbrew pozorom zupełnie inne urządzenia i odkąd opanowałem dobrze 62kę już uważam, że w obecnej chwili niema sensu kupowanie 60tki na moto - zwłaszcza, jeśli ktoś planuje endurzyć gdzieś dalej od domu i być "autonomiczny nawigacyjnie".
Generalnie na moto polecałbym już nowsze generacje sprzętu garmina: Dakota, Colorado(jeśli uda się dorwać), Oregon lub 62/78. No ale to w sumie w innym wątku powinno być już kontynuowane.
Cześć

Faktycznie seria outdoorowych odbiorników Garmina jest ok. Ja używam gpsmap 76 CSX. Jedyna wada jest taka, że kalkulacja dłuższych tras - ok 300 km w porównaniu z AM jest średnia - wybiera główne drogi i wcale nie najkrótsze. Radą na to jest rekalkulowanie trasy co 70 km. Opcje kalkulacji trasy są również bardziej ubogie niż w AM.
Z mojego doświadczenia wynika, że garmin najlepiej sprawdza się jeśli używa się tras przerzuconych z mapsource'a.
Dla mnie ideałem jest urządzenie, na którym odpalisz AM i np Garmin Mobile XT - wtedy i na asfalcie i w terenie sobie poradzisz.

Pozdrawiam
Cumuulus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.07.2011, 12:31   #37
fxrider
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
fxrider jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
Domyślnie

Weź pod uwagę, że 76 to jest odpowiednik 60tki - czyli sprzęt technologicznie sprzed dekady. W nowszych "rodzinach" na prawdę dużo się zmieniło, a trasy są liczone tak z 5-10x szybciej.
Po za tym każda wersja firmware w garminie może inaczej liczyć trasy (i oczywiście inaczej niż MS - to że zaplanujesz tam jakąś trasę nie znaczy, że odbiornik przeliczy ją potem tak samo).
Druga sprawa, że w Garminie możesz używać różnych map co ma zasadnicze znaczenie dla kalkulacji tras. O ile używanie CityNavigatorza gdzieś na odludziach lubelszczyzny to proszenie się o problemy, to GPmapa w tych samych jest skuteczna.
Robiłem nawet eksperymenty mając Vistę HCX i 60Cx (czyli w sumie bardzo zbliżone urządzenia jeśli chodzi o soft) i potrafiły na tym samym kpl. map, z tego samego miejsca startu i docelowego policzyć inne trasy. Można się zdziwić

M.in. z tych powodów wrzucanie punktu docelowego do garmina to nigdy nie był dobry pomysł. Trzeba wymyślić trasę na papierze, wbić ją w odbiornik sadząc co kilkanaście km waypointy a po wyliczeniu sprawdzić, czy to jest to co chcieliśmy.
Piszę zupełnie poważnie, bo można czasem się nieźle naciąć, jeśli nadmiernie zaufa się garminowi w kwestii wyliczanej trasy.

A garminaXT nie lubię - taka słaba i często problematyczna namiastka tego co ma się w dedykowanym odbiorniku. Niemniej ze względów budżetowych (garminy są drogie, niestety) taki właśnie n.p. Lark 35AT jest bardziej uniwersalnym i rozsądniejszym wyborem (AM jest wygodniejsza na szosę niż G., OziExplorera można też odpalić).
G. jest fajny, ale jako odbiornik uniwersalny, jeśli ktoś sporo endurzy albo do dalszej i dzikszej turystyki (dostępność map, dobra obsługa śladów). W innym przypadku nie bardzo ma sens.

pozdrawiam, Adam
__________________
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
fxrider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.07.2011, 12:25   #38
Guziec
 
Guziec's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Pyskowice
Posty: 121
Motocykl: RD07a->R1150GS
Przebieg: za mały
Guziec jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 23 godz 54 min 8 s
Domyślnie

A tak z innej beczki czy ktoś już podłączył słuchawki Ja kupiłem gadżet Nokia BH 106 ( fajne bo do ucha ) ale hihihi, mój Lark widzi ją ale za żadne skarby nie chce się z nią połączyć ) Wyświetla - połączono a za 3 sek - połączenie nie udane. Resetowałem, prosiłem modliłem i NIC. Gdzieś wyczytałem ( instrukcja? ), że tylko słuchawki stereofoniczne będą współpracować - to już mocno chyba bez sensu co?mam muzyki słuchać ? Najlepsza muzyka to praca silnika. Nawet nie czuje jak mi sie rymujee. Informacja z serwisu z Wawy - TYLKO STEREOFONICZNE SŁUCHAWKI ! ( BLUETOOTH NOKIA BH-214 HS-44 ) jak dojdą to będę próbował je zainstalować) Pzdr_v2

Moduł bluetooth zainstalowany, słuchawki oryginalne nokii - wymiana na inne, kiepska jakość dźwięku śmiga POLECAM !

Ostatnio edytowane przez Guziec : 16.07.2011 o 07:15
Guziec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2011, 21:26   #39
MłodyUć
 
MłodyUć's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Łódź
Posty: 123
Motocykl: KTM EXC 525
Galeria: Zdjęcia
MłodyUć jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 19 godz 52 min 36 s
Domyślnie Takie tam moje spostrzeżenia na temat Larka...

Lark po 3 dniach jeździe na DRZ-cie już podziękował mi za współprace. Po pierwsze primo śrubki zaczęły się same odkręcać z czego 3 zgubiłem w czasie jazdy (pewnie od wibracji), po drugie primo nie chciała się włączyć, po trzecie primo jak już ją udało się odpalić, po delikatnym puknięciu w tylną część obudowy sama się wyłączała. Nie spodziewałem się niczego lepszego po Nawigacji za 360zł. Podsumowując nie nadaje się na ęduro.
MłodyUć jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2011, 21:50   #40
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Wymien i spróbuj ponownie. Po jednym egzemplarzu trudno oceniać.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Mocowanie Lark 35AT ATomek Zastosowanie praktyczne 9 28.10.2013 19:04


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.