|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.08.2011, 15:46 | #31 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
A czy komuś z forumowiczów obróciło zębatkę na wałku ?
|
24.08.2011, 15:53 | #32 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
a jak rozpoznac po liczniku czy mam 72tyś czy 172tyś. jak licznik pokazuje wiecie jak.
|
24.08.2011, 22:23 | #33 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Centrum Sterowania Kosmosem
Posty: 524
Motocykl: RD07
Przebieg: słuszny
Online: 1 tydzień 5 godz 24 min 13 s
|
wiesz, dobrą metodą jest rzuceniem oka na sprzęgło, po tarczach a napewno po przekładkach można już conieco powiedzieć. ale tak naprawde to najstarsi idianie nie mogą nic powiedzieć bez pomiarów cylindra...
|
24.08.2011, 22:40 | #34 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 53 min 22 s
|
a i cylindry nie zawsze prawdę powiedzą - wystarczy że koleś bez filtra parę kilometrów porobił
albo bez oliwy polatał ... łogólnie wszystko trzeba posprawdzać o wszystkie info zebrać do kupy żeby czegoś tam się domyśleć ...
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
24.08.2011, 22:50 | #35 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Centrum Sterowania Kosmosem
Posty: 524
Motocykl: RD07
Przebieg: słuszny
Online: 1 tydzień 5 godz 24 min 13 s
|
tzn. przebiegu nie da się wyznaczyć po badaniu podzespołów, jedynie co to ogólne zmęczenie. Puntek ma racje, cza wszystko do kupy zebrać...
|
24.08.2011, 23:01 | #36 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
Co do barbarzyńskiej metody spawania zębatki do wałka, to w pewnych sytuacjach jak najbardziej bym tak zrobił..bo powiedzmy kupujesz Afrę, latasz sobie, silnik malina, ciągnie jak trzeba nie kopci oleju, podczas zmiany napędu okazuje się, że wałek jest na wykończeniu no i teraz... jak masz kasę to: oczywiście zamawiasz nowiuśki wałek w Hondzie za 1000 zł , nowe zębatki, uszczelki, oddajesz moto do mechanika i za 2 tysie masz po zabawie, ale za te 2 tysie to ja np wolę pojechać na jakiś offowy wypad np w Bieszczady. W takiej sytuacji ja oddaje moto do pana Henia który wie co jak i czym się spawa i przy zastosowaniu odpowiedniej technologii spawania połączenie zębatki z wałkiem nie puści mi przez następne 20 tys km. A że rocznie robię jakieś 4-5 tys to mam sprawę na 4 lata załatwioną za kwotę powiedzmy 100-200 zł. Jak sie skończy napęd demontażu zębatki dokonujemy za pomocą szlifierki kątowej, i pan Henio znowu robi swoją robotę. Oczywiście trzeba by było zrobić patencik, żeby zębatkę dobrze się wspawyawało i równie łatwo ją się usuwało czyli jakiś patent z dwóch zębatek spawanych do powierzchni czołowej wałka, żeby łatwo było zeszlifować spaw. Inna sprawa, kiedy silnik i tak jest w stanie agonii i tak wymaga remontu to wiadomo, że inwestuje się w nowy wałek. Oczywiście że nie ulega wątpliwości że odpowiednie spasowanie i przestrzeganie podstawowych zasad montażu i konserwacji elementów zaprocentuje na przyszłość, ale obecnie kupujemy Afrki tylko i wyłącznie z drugiej ręki zatem różnie to z tymi wałkami bywa... w mojej RD 03 na szczęście póki co jak nówka i wcale nie latała tylko na oryginalnych zębatkach.
Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 24.08.2011 o 23:08 |
24.08.2011, 23:42 | #37 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 37 min 34 s
|
i tu masz racje metoda to iście barbarzyńska wałek to do 7 koło 650zl kosztuje dokładnie tyle co 4,3zebatki
ps niektóre materiały nie nadają się do spawania lub trzeba je zagrzać do 200 lub więcej stopni wiec uszczelniacze i uszczelki mogą polecieć a w pana Henia to do końca nie wierz bo staloskopu nie ma i dobór to będzie na zasadzie czy ma tym smarknie |
25.08.2011, 03:11 | #38 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
|
E tam u mnie pan Henio prowadził wykłady na kursie spawalnictwa metodą TIG i facio wiedział o czym gada, poza tym mamy na politechnice dobrych fachowców od obróbki i spawalnictwa co nie takie rzeczy spawali, z resztą już tu Siwy pisał, że miał spawana zębatkę i nie puściło to na pewno da się to zrobić zgodnie ze sztuką i tak aby wytrzymało ile trzeba. A koszty i tak o niebo niższe niż np rozbieranie w mak dobrego silnika i wymiana tylko jednego wałka. Aczkolwiek to ciągle zakrawa na barbarzyństwo
|
25.08.2011, 22:59 | #39 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Zapomnieliście, żę zamisat spawania można użyć Loctite do regeneracji zużytych wielowypustów. Patent jest bardzo dobry i łatwiej to rozłączyć niż w przypadku spawu
|
25.08.2011, 23:08 | #40 |
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Bytom
Posty: 567
Motocykl: 2x XTZ 750, 1x XTZ 660.
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 8 min 33 s
|
Mnie jakoś bardziej by przekonywało spawanie Całe szczęście, że ja mam dobry wałek
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
SPOT potrzebny... | Hanka | Przygotowania do wyjazdów | 0 | 13.09.2012 01:03 |