Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.08.2008, 10:31   #11
wlodar
Dołączył: Sobota, 14 Stycznia 2006
 
wlodar's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2006
Miasto: Gorzkie Pole/k.Poznania
Posty: 361
Motocykl: xl883 Iron
wlodar jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 8 godz 38 min 19 s
Domyślnie

Zdejmowanie wachacza to przecież pikuś, dwie śrubki odkręczasz i po wszystkim, a co łańcuch jest pancernie połączony to jest.
__________________
HD
wlodar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2008, 11:53   #12
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2008, 13:48   #13
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie Zrzucenie wahacza pod wymianę łańcucha

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
zeby zdjąc wachacz trzeba odkrecic 2 srubki. Spinka to dobra jest ale tylko do roweru.
Dzięki za rozjaśnienie. Czy demontaż i montaż wahacza to rzeczywiście taki pikuś? Czy da się to zrobić bez przemocy i żadnych specjalnych narzędzi (jakie są krytyczne punkty tej operacji )? Jest to gdzieś opisane, czy jest to tak proste, (leci mniej wiecej tak: postawić na centralce, zdjąć zaślepki, odkręcić nakrętkę, wyjąć ośkę, spada wahacz, zdjąć stary łańcuch, założyć nowy, wypozycjonować wahacz, włożyć ośkę, zakręcić nakrętkę, zaślepić) że nie warto?
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2008, 16:03   #14
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
Domyślnie

jeszcze odkęcić mocowanie między ramą a "kiwaczką" - tym elementem współpracującym z tylnym amorem. Mi zajeło około 40 minut.
__________________
Enduro i ADV

Ostatnio edytowane przez motormaniak : 24.08.2008 o 21:27
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.08.2008, 01:41   #15
EGON
R.Capt.
 
EGON's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Beeftown
Posty: 171
Motocykl: RD07
EGON jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 20 min 5 s
Domyślnie

bez odkręcania "kiwaczki" też mozna...
__________________
EGON jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.08.2008, 22:47   #16
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Przy poszukiwaniu napędu zauważyłem pewne rozbieżności w proponowanych zębatkach do RD03. W zestawach dla tego modelu proponowano 16/49 (takie mam), 15/49 i 15/48 zębów. Czy to odgrywa poważniejszą rolę w eksploatacji (np. dramatyczniejsze zużycie ślizgów), czy praktycznie żadnej?
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2008, 23:32   #17
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domyślnie

wieksza lub mniejsza predkosc max
przy zakladaniu wiekszej zdawczej nic a nic, ale jakbys mniejsza zakladal to owszem, slizgi szybciej sie skoncza. (niewiele, ale zawsze szybciej).

Slizgi sa przystosowane na standardowe przelozenie, zatem wszelkie zmiany w dol spowoduja, ze beda szybciej lecialy
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.08.2008, 17:33   #18
Truck
 
Truck's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 79
Motocykl: RD07a
Truck jest na dystyngowanej drodze
Online: 19 godz 32 min 41 s
Domyślnie

W Louisie maja teraz jakąś akcje handlową i za koła Sunstar + łańcuch did ten złoty profi super hiper zapłaciłem 132 euraski (Megastore Graz). Łańcuch zakuty
lancuch maly.jpg
__________________
RD04 >>> RD07a >>> Varadero

Ostatnio edytowane przez Truck : 29.08.2008 o 17:41
Truck jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2008, 09:59   #19
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

mniejsza zdawcza przyśpieszy zużycie ślizgu wahacza a oszczędzi dolny.
Co do zmian w przełożeniach to moim zdaniem nie ma sensu.
W 03 przełożenie 16/49 spisuje się idealnie.
Moto jest na tyle silne że całkowite załadowanie nie robi większego wrażenia na tych 50KM.
Natomiast próba zmniejszania np tylnej spowoduje że owszem obroty może i spadną o np.200 ale z racji większego obciążenia silnika ( zwłaszcza z ładunkiem) spowoduje konieczność odkręcania więcej gazu.
To są prawa fizyki i tzw. "zawracanie Wisły kijem" jest chyba ciężkie do wykonania.
Co skutkuje nie mniejszym a czasem ciut większym zużyciem paliwa.
Jedyny przypadek zasadności przyśpieszania przełożenia to gdy się jeździ w pojedynkę bez gratów.
Dodam że u mnie na standardowych przełożeniach 16/49 przy 100 mam 4400obr.
Kolejnym faktem jest to że przy max prędkości jaka AT jest w stanie polecieć czyli ok 175 +- obroty nie osiągają czerwonego pola a tym samym oznacza to ze silnik nie jest już w stanie dalej się wkręcić.
W tej sytuacji przyśpieszenie przełożenia najczęściej zmniejszy prędkość max a to z uwagi na to ze silnik będzie miał większe obciążenie.
Bawiąc się dalej fizyką i jej prawami wychodzi że przesadne obciążanie silnika i również napędu zmniejszaniem tylnej zębatki powoduje większe obciążenie układu korbowego (panewki , sworzeń tłoka) jak też pogarsza warunki pracy napędu ( skrzynia , łańcuch).
Niektórzy na forum robili już takie eksperymenty i większość się z tego wycofała.
No ale są tacy co to muszą się sami przekonać czy to jest dobre czy nie , no i dzięki nim ktoś inny ma wiedzę czego nie robić a co dobre.
Ps. jako ciekawostkę powiem że kiedyś spotkałem sie z ofertą 32 zębów do 03.....bez komentarza pozostawiam.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.11.2008, 20:11   #20
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
Domyślnie

Kurna gdzie się podziały łańcuchy DID 525VM Patrzę po sklepach internetowych i wszędzie niedostępne ... chwilowy brak towaru czy koniec produkcji ?
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
spodnie dla niskiego :) jakiej firmy szukac Arkadius Ciuch Afrykańczyka 5 03.12.2012 12:03
Zestaw napędowy Zając Rama, zawieszenia, napęd 4 09.01.2009 22:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.