|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
28.12.2011, 09:59 | #51 |
Będę montował na dniach model 3963, a o prądach wiem tylko tyle, że kopią.
Ma ktoś rozpisane kolorki kabelków w Acewellu i w Afrze który do którego (afryka z 1996)? Najbardziej mnie interesi + i - (mam stresa, co by nie spalić ustrojstwo na wstępie ), a z resztą to jakoś dojdę. Wpinaliście się w kostkę od zegarów? |
|
28.12.2011, 11:21 | #52 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
|
Ja z własnego doświadczenia powiem Ci, że nie taki diabeł straszny.
Pierwsze wrażenie było takie że rozłożyłem ustrojstwo i instrukcję, po czym kilka dni chodziłem, myślałem, zaglądałem do instrukcji. W końcu nadszedł ten dzień. Krok 1 Podłączenie licznika do zasilania - przewody w instrukcji opisane są kolorami oraz ich przeznaczeniem. Ponieważ licznik jest zasilany po pierwsze bezpośrednio z akumulatora, a po wtóre z instalacji po załączeniu zapłonu. Przy poszukiwaniu odpowiednich miejsc w instalacji czyli "+" oraz "-" dla mnie nieocenionym pomocnikiem okazała się żarówka 12V z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód przykładasz do masy (stelaż, śruby mocujące do ramy) a drugi wkładasz w kostki pod czachą, lub gdzie tam chcesz. UWAGA: Unikaj raczej wkładania dwóch przewodów do kostek. W ten sposób bez problemu odnajdziesz miejsce w którym jest prąd na stałe oraz w którym pojawia się po włączeniu zapłonu. Później pozostaje Ci zdjąć odcinek izolacji z interesującego Cię przewodu a następnie przylutować przewody od licznika. Krok 2 Podłączenie kontrolek i czujników i kierunkowskazów. Jeśli zdołasz podpiąć zasilanie to ten etap to już jest bułka z masłem. Ja przewody od zegarów odcinałem kilka centymetrów od nich, następnie widząc czego dotyczyły łączyłem z odpowiednim przewodem od ACE i po sprawie. Do odnalezienia odpowiedniego miejsca do wpięcia kontrolki kierunkowskazów też użyłem żarówki z przewodami, następnie tylko lutowania i gotowe. Krok 3 Czujnik temperatury i prędkości. Czujnik temperatury (czarna rurka) został wpięty w obieg chłodzący przez przecięcie przewodu, wycięcie zbędnego odcinka przed chłodnicą a następnie załże przewodów na czujnik zaciśnięcie opaskami, podpięcie czujnika i gotowe. UWAGA: Temperatura na czujniku pojawia się od pewnej wartości (bodajże powyżej 40 st.) tak że nie panikuje jeśli od razu nie zobaczysz odczytu temperatury. Czujnik prędkości - ten z ACE się nie przydał, ponieważ nie mam ślimaka. Z tego czujnika wykorzystałem jedynie kostkę i kawałek przewodu za kostką, do którego został podpięty magnetyczny czujnik rowerowy (który dostałem od kolegi) po podpięciu dwóch przewodów możesz sprawdzić czy działa przesuwając szybko magnesem w niewielkiej odległości od czujnika. Czujnik zamontowałem na osłonie amortyzatora na kleju POXIPOL. Natomiast do tarczy przymocowałem magnes (kawałek magnesu) ze starego zysku twardego. Trzymał się nawet bez kleju ale w końcu też został przyklejony POXIPOLEM. PICT8452.jpg Więcej fotek przy montażu ACE nie robiłem. Pozdr
__________________
1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być. |
28.12.2011, 11:37 | #53 |
Dzięki, bo mi już cosik jaśnieje
Rozumiem, że stały plus idzie na kontrolki, a ten po stacyjce idzie na licznik? Czy na odwrót? Tak sobie myślę, czy nie przylutować do końcówek kabli od Ace cienkich konektorków i wkładać je do kostki w odpowiednie miejsce. Potem ładnie zaizolować. Chciałbym uniknąć likwidacji kostek. Właśnie też sie zastanawiam co zrobić z tym przewodem ślimakowym i jak nie zaszaleje kupując orginalny czujnik magnetyczny to pójdę Twoją drogą. |
|
28.12.2011, 11:49 | #54 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
|
Już nie pamiętam, ale stały "+" w ACE służy jedynie do podtrzymywania danych.
Reszta włącza się po włączeniu zapłonu. Patrz na instrukcję. Tam wsjo jest. Tylko od razu wszystkiego nie widać Ja żadnej kostki nie zlikwidowałem tylko odciąłem przewody za licznikami i do nich przylutowałem przewody. Na konektorkach czasem może coś puścić. Połączenie stałe jest najpewniejsze.
__________________
1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być. |
28.12.2011, 12:12 | #55 |
Fuck..tycznie widzę.
Wpatruję się w schemat i wyczaiłem nawet trzy +. Dwa po stacyjce, czyli Switch Key i VDD ( co to jest to VDD ?) i jeden bezpośrednio od aku do Clock power. Teraz zostało wyczaić który który kabelek idzie bezpośrednio od aku, a który, po stacyjce. |
|
28.12.2011, 12:22 | #56 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
|
Do użyjesz tego żaróweczkę lub inny miernik i Voilà
__________________
1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być. |
28.12.2011, 12:25 | #57 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: PRZEWORSK
Posty: 412
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 1 dzień 23 godz 43 min 39 s
|
__________________
1) Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę. 2) Szczury są jak ludzie, choć odwrotnie może być. |
28.12.2011, 12:28 | #58 |
"Vdd to jest napięcie (dokładnie V to potencjał) jakim jest zasilny obwód drenu tranzystora unipolarnego"
To takie proste |
|
31.12.2011, 12:59 | #59 |
Dla potomnych wrzucam kolorki kabelków. Nóżkę podpięłem pod awaryjne (niewyraźnie napisałem na schemacie - żółto czarny w kostce na 3 piny)
Sprawdźcie wg Haynesa, czy w Waszych rocznikach nie ma różnic w kolorkach kabli. Mój schemat był dla XRV 750T. Żeby nie niszczyć kostek i dla szybkiego powrotu do oryginalnych zegarów zrobiłem jak na fotce. Potem to będzie trzeba jeszcze zaizolować tak żeby w razie dostania się wody mogła sobie pójść precz. Jeszcze nie wiem jak, ale jak ktoś ma pomysła to wrzucać. |
|
31.12.2011, 16:24 | #60 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,155
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 15 min 2 s
|
Przed połączeniem kabli nasuń długi kawałek "koszulki" termokurczliwej. Delikatnie (z naciskiem na delikatnie) suszarką ogrzej. końcówki możesz sobie taśmą izolacyjną uszczelnić (robiłem tak połączenia manetek i zapalniczki - działa kilka lat.
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Acewell 3971 - problem zw wskazaniami obrotomierza | hans | Układ elektryczny i zapłonowy | 20 | 10.12.2012 10:27 |