29.01.2012, 22:29 | #41 |
Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Kalisz
Posty: 20
Motocykl: G650X-challenge
Online: 2 dni 2 godz 42 min 34 s
|
Srodek czyli zlaczka zasilania to oryginal garminowski. Touratech sprzedaje sama ramke/uchwyt. Srodka nie ma w zestawie i musisz dokupic osobno. Pozniej sklada sie to razem w calosc. W przypadku uchytu do ZUMO jest identycznie.
|
08.02.2012, 14:49 | #42 | |
Zarejestrowany: Dec 2010
Miasto: Kalisz
Posty: 20
Motocykl: G650X-challenge
Online: 2 dni 2 godz 42 min 34 s
|
Cytat:
Otoz wrzucilem 5 sladow przez Mapsource: 1. 3295pkt 2. 7384pkt 3. 5152pkt 4. 3149pkt 5. 3973pkt Wszystkie po zaznaczeniu opcji "pokaz na mapie" sa widoczne w calosci Po wrzuceniu ich do odbiornika Mapsourcem tworzy sie plik \Garmin\GPX\Temp.GPX. Po odpaleniu odbiornika i zaimportowaniu tych sladow nazwa pliku zmieniona zostaje na "Imported_08-LUT-12 123734.gpx". Sladow tych ponownie nie da sie sciagnac z poziomu MapSourca. Mozna je recznie wyciagnac z odbiornika przez skopiowanie na dysk i otworzyc Mapsourcem. Beda wtedy widoczne. Jesli jednak zmienimy w odbiorniku np kolor takiego sladu to MapSource juz go nie otworzy nawet po recznym skopiowaniu. Moze komus sie przyda taka informacja. Musze zobaczyc jak radzi sobie z tym BaseCamp. Co moge powiedziec/napisac wiecej? Sam odbiornik robi bardzo pozytywne wrazenie. Ekran jest swietny. |
|
08.02.2012, 15:17 | #43 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Jeśli MS wysypuje się na "kolorowanych" śladach to spr. je najpierw przekonwertować (choćby GPX->GPX) w GPSBabelu.
MS to przedpotopowe już oprogramowanie i nie oferuje wsparcia nawet dla wszystkich funkcji 60csx, a im nowszy odbiornik tym bardziej widać tą niekompatybilność i prowizorkę rozwiązań zastosowanych przez garmina aby jednak "jakoś" to ze sobą współdziałało. Szczerze pisząc już od dawna nie korzystam z MS bo po prostu nie mam do czego - góra tyle, żeby mapę podejrzeć. Resztę rzeczy wygodniej jest zrobić ręcznie innymi metodami/programami. Btw. znacie może jakiś dobry, wygodny program do obsługi śladów? Tak, żeby można było je łączyć, dzielić, uzupełniać, nazywać, etc. ? Bo na razie nie znam żadnego takiego kombajnu, który potrafiłby dobrze wykonać te wszystkie zadania. W odbiornikach które zapisują ślady jako pliki GPX i potrafią je wyświetlać na mapie (n.p. 60tka nie spełnia tego drugiego warunku) nie ma słyszałem aby komuś udało się osiągnąć limit punktów w śladzie. Znany limit 10k pktów dot. odbiorników które przechowywały ślady w wewnętrznej pamięci (n.p. 60tka i starsze generacje). |
09.02.2012, 09:01 | #44 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Mapsource jest już martwym programem - Garmin zastąpił go Basecampem. Tak na szybko, nawet dla laika rzucają się trzy jego przewagi nad MS:
- importuje na ekran kompa mapy zainstalowane w gps-ie (nie trzeba ich miec zainstalowanych w kompie!) - można dowolnie konwertować tracks <-> routes - obsługuje BirdsEye, czyli ściąganie zdjęć satelitarnych do gps-a. Choć użyteczność tego ficzera zależy silnie od jakości tychże zdjęć, to pomysł jest fajny. BC nie robi też takich problemów z importem obcych, lub starych tracków jak to mi się notorycznie zdarzało w MS. Cytat:
Przy wyświetlaniu na gps-ie z właściwą mapą, plik tworzy przeźroczystą warstwę i efekt jest taki że widzisz na ekranie tę mapę z nałożonymi "trasami". Nie jest to to o co ci dokładnie chodzi, ale i tak świetna rzecz. Zdrówko, Miszel |
|
09.02.2012, 09:42 | #45 | |||
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Cytat:
Gdy jeszcze nie było BC ani nie znałem innych metod udało mi się wykorzystać MS do zrobienia czegoś takiego, ale to była alpejska kombinacja. Teoretycznie więc się da, jednak wprost takiej funkcji nie ma. UPDATE: jest, ale działa tylko w niektórych sytuacjach. Cytat:
Nie testowałem jeszcze. Niemniej mapy rastrowe w KMZ dają się świetnie podglądać w Google Earth (warto tworząc KMZ ustawić opacity (przezroczystość) na 100% - garmin i tak na to nie reaguje - a potem pobawić się suwakiem przezroczystości elementu/warstwy w GE). Cytat:
|
|||
09.02.2012, 10:58 | #46 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
Tyle że dla mnie osobiście praktyczna przydatność tego w 'terenie' jest dyskusyjna. Testowałem te zdjęcia dość intensywnie w zeszłym roku w Niemczech, przy poruszaniu się pieszo po miastach. Zdjęcia były bardzo dobrej jakości i dawały sporo radochy przy zwiedzaniu starych miasteczek, gdzie widziałem od razu na gps-ie sporo starych urbanistycznych smaczków i zmieniałem moje wałęsanie się w zależności od tego co ujrzałem na ekranie. No właśnie: dawały radochę..... Jednak do konkretnej nawigacji takie coś wręcz przeszkadza. Porządnie zrobiona wektorowa mapa topo daje o wiele więcej czytelniejszej (!) i użytecznej informacji. Umowne znaki opisujące las, pola rzeczki, ścieżki, mosty, budynki, skarpy. Wszystko w umownych kolorach, w wysokim kontraście. Wszystko skalowalne bez utraty jakości jak to z wektorami bywa. Zresztą wiadomo, co będe pisać... Dla mnie to jest ideał. Mapa rastrowa (zrobiona z normalnej mapy papierowej) też już nie jest taka wygodna - ale to inna dyskusja. To sa uwagi do zdjęć BE dobrej jakości. Jednak próbowałem też zdjęć z terenów H, SK, CZ i S i tu było znacznie gorzej jesli chodzi o jakość. Bezużyteczne. A lokalnych, wektorowych map na garminy jest mnóstwo. I w tym tkwi sedno.... Zdrówko, Miszel |
|
09.02.2012, 12:50 | #47 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Ja w terenie często korzystam z map rastrowych (map, nie widoku z satelity), bo zazwyczaj wielu fajnych ścieżek nie ma na ogólniedostępnych mapach wektorowych. Tymczasem dla wielu krajów są dostępne stare już, ale przydatne do celów enduro mapy wojskowe i inne.
W PL źródełkiem jest dla mnie http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/ Zdjęcia z google maps można bardzo łatwo wrzucać na garmina, gorzej że są ograniczenia związane z KMZ. |
22.07.2012, 12:37 | #48 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Kłobuck/Kopenhaga
Posty: 59
Motocykl: BMW F650GS
Online: 1 tydzień 6 dni 16 godz 28 min 26 s
|
Witajcie Panowie . Zakupilem urzadzenie zwane Garmin Montana 650 z topo. Doradzcie prosze jakie mapki najlepiej wrzucic do niej i w jaki sposob ,bo dla mnie to prawie jak prom kosmiczny(black magic) Pomozecie?
|
22.07.2012, 13:36 | #49 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Masz wątek w dziale GPS software, a tam legalnych darmowych map trochę jest
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Montana- kabel do zasilania | Michal | Zastosowanie praktyczne | 9 | 05.11.2013 11:04 |
Garmin Oregon (Montana, 62, ... ) - oprogramowanie subiektywnie idealne | sowizdrzal | Zastosowanie praktyczne | 15 | 27.08.2013 12:14 |