|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
31.01.2012, 18:01 | #41 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
A propo radzenia sobie w deszczu to proponowałbym brać jeszcze pod uwagę wiek opony. N.p. mam wrażenie, że metzelery z wiekiem twardnieją i zauważalnie gorzej zachowują się na mokrym. Z E08 to samo - po pierwszym roku od produkcji szybko traci właściwości.
To tak na podstawie moich obserwacji i wniosków z opisów innych osób. |
31.01.2012, 18:09 | #42 | |
Zarejestrowany: Dec 2011
Miasto: Poznań
Posty: 54
Motocykl: Aprilia Atlantic 500
Online: 2 tygodni 4 godz 37 min 0
|
Cytat:
|
|
06.02.2012, 20:56 | #43 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Szczerze mówiąc opona zaczyna się na prawdę starzeć po zamontowaniu jej na motocykl. Michelin przeprowadził badania, z których wynika że opona idealnie przechowywana traci w ciągu roku tyle swoich właściwości co w ciągu 3 tygodni użytkowania. Nie należy więc wpadać w panikę i między bajki należy włożyć legendy miejskie że roczna opona to leżak. Według polskich norm za oponę całkowicie nową uznaje się taką do 3 lat od daty produkcji. W handlu przyjęło się że za taką uznaje się oponę do 2 lat. Powyżej dwóch lat zazwyczaj w ofercie jest info o wieku tej opony. Oczywiście wiadomo że inaczej starzeje się opona w magazynie producenta a inaczej np u handlarza , który wozi opony po motobajzlach.
Napiszę kilka słów na temat tego dlaczego w obrocie są roczne, dwuletnie a nawet starsze opony, bo rozwalają mnie czasami pytania klientów na początku stycznia 2012 o opony z 2012 roku. Po pierwsze im bardziej popularna opona tym łatwiej trafić na świeży egzemplarz, ale nie zawsze. Opony nie są w ciągłej produkcji. Produkowana jest pewna partia i następnie linia produkcyjna jest przestawiana na inny rozmiar, model itd Kolejna partia może zostać wyprodukowana np za kilka miesięcy. Często opony produkowane są w różnych zakątkach świata i transportowane są do magazynów w Europie drogą morską. Od producenta opony trafiają do hurtowni zazwyczaj w większych partiach żeby zapewnić ich dostępność na sensownym poziomie. Zanim taka partia opon zostanie sprzedana mija trochę czasu. Czasami hurtownia przesadzi trochę z ilością i nie jest w stanie sprzedać tej dostawy przez cały sezon a dopuki tych opon się nie sprzeda, nie zamówią świeższych bo przecież tych na śmietnik nie wywalą. Często też się zdarza że producent przesadzi z produkcją i do hurtowni trafiają np roczne opony i hurtownia nie może odmówić ich przyjęcia. Tak to wygląda z "drugiej strony barykady" i powiem wam szczerze że po nocach śnią mi się czasami klienci, którzy marudzą że opona ma rok i 3 tygodnie Według mnie 24 miesiące to rozsądna granica dla obu stron i zapewniam Was że gdyby zrobić ślepą próbę, nikt by nie odróżnił opony 2 letniej od całkowicie nowej podczas jazdy.
__________________
Hubert |
07.02.2012, 11:57 | #44 |
A ja tam się cieszę, że nikt nie chce starszych opon niż 2 lata. Czasami przynajmniej można trafić coś przecenionego.
Mi nie przeszkadza że guma ma 26 miesięcy, przecież nie będe latał na niej całe lata, tylko 3-4 miesiące i śmietnik.
__________________
Pozdrawiam Michał |
|
08.02.2012, 12:04 | #45 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Jeśli chodzi o nowe oponki to jeśli kupując będę mógł zaufać, że były przechowywane w odpowiednich warunkach to nie ma problemu, żebym kupił i 3letnią. Po prostu liczę, że szosowa guma może mi starczyć na 2 lata jazdy, a nie chciałbym mieć na kołach jednak czegoś starszego niż 5 lat.
Po prostu spotkałem się już praktycznie z przypadkami, gdzie oponka z włoskami na środku i archiwalnym DOTem była po prostu twarda i niebezpieczna. Oczywiście spotkałem też przypadki wręcz przeciwne (n.p. dunlop trailmax "jodełka"), więc nie należy tematu generalizować - dlatego pisałem o konkretnych przypadkach gdzie zaobserwowałem takie zachowania. Akurat ojciec kupił moto z "nową" 9letnią gumą (metzeler, ale nie pomnę modelu - jakiś cruiserowy) na przodzie, więc nie omieszkam przetestować gdy warunki pozwolą. |
17.02.2012, 14:23 | #46 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Cieszyna /Strzyżów
Posty: 54
Motocykl: RD07
Online: 1 dzień 15 godz 43 min 3 s
|
hmmmm...
Noto trochę się zmartwiłem tymi Heńkami bo miałem odziać na ten sezon a w planach mam Albanię i obawiam sie czy dam rade wrócić czy się nie rozpadnie i znów głowa zrobiona a co myślicie o Mitasie 10
też tak wyje jak 09 interesuje mnie też Dunlop k360 i Metzeler enduro 2 Ostatnio edytowane przez Dzinoafro : 17.02.2012 o 15:09 |
18.02.2012, 00:10 | #47 | |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
Cytat:
Zakup Mitasy 07 i taka Albanie zrobisz dwa razy na tym samym komplecie Ja na swoich mam juz 10 tys km i nawet polowy nie zdarlem - to sie nazywa dlugowieczna opona! |
|
18.02.2012, 12:32 | #48 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Cieszyna /Strzyżów
Posty: 54
Motocykl: RD07
Online: 1 dzień 15 godz 43 min 3 s
|
Jak się spisuje 07 na mokrym asfalcie ?
bo teraz mam 09 i na mokrym trochę ślizga |
18.02.2012, 14:02 | #49 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Lepiej, ale bez rewelacji.
Albo guma jest trwała albo miękka (czyt. dobra na mokro). E07 ma specyficzny profil - bardzo szeroki środek i dosyć wąskie krawędzie. Dzięki temu wolniej schodzi i lepiej trzyma przy jeździe na wprost, lepiej też kopie w piachu, ale oczywiście ma to konsekwencje na zakrętach. W lekkich moto na których jeździłem na E07 nie był to jakiś duży problem, ale na RD07 już dziwnie (tzn. niefajnie) się czułem na tej oponie z tyłu - niemniej nie testowałem jej na pożyczonym moto zbyt intensywnie, zwłaszcza wobec dziwnego/niepewnego dla mnie prowadzenia. |
18.02.2012, 17:45 | #50 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Cieszyna /Strzyżów
Posty: 54
Motocykl: RD07
Online: 1 dzień 15 godz 43 min 3 s
|
Teraz mam 09 i na suchym fajnie się prowadzi nawet po serpentynach i daje rade w terenie ;D wkurza mnie tylko bo wyje na asfalcie i ślizga się na mokrym przy mocniejszym odkręceniu gazu ;/
zastanawia mnie jeszcze ten Dunlop k360 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mefo ( Heidenau) ? | petrosbike | Hamulce, kola, opony | 26 | 06.05.2015 23:54 |
Heidenau - co o tym sądzicie | wojtek II | Hamulce, kola, opony | 20 | 10.05.2012 12:45 |
Opona HEIDENAU ??? | boryś | Hamulce, kola, opony | 5 | 14.08.2008 08:44 |