Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.02.2012, 19:07   #21
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,556
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 19 godz 20 min 33 s
Domyślnie

ja bym wolał coś takiego:
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2012, 15:32   #22
fiodor


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Łódź
Posty: 7
Motocykl: nie mam AT jeszcze
fiodor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 17 godz 44 min 52 s
Domyślnie

Koledzy, a powiedzcie, jak traktowana jest przyczepka do motocykla w aspekcie dopuszczenia do ruchu drogowego?
Czy ma mieć swój numer rejestracyjny? Czy podlega przeglądom, itd, itp?

W kwestii techniczno - eksploatacyjnej.
Przyczepki do moto nie używałem. Za to wykonałem kiedyś 3 przyczepki do roweru. 2 "rozdałem", jedną mam do dzisiaj. Były to przyczepki jednokołowe, poruszające się po śladzie roweru.
Wrażenia z jazdy - po prostu nie czujesz, że coś ciągniesz za sobą. Dziwne, ale prawdziwe.
Myślę, że z prawidłowo wykonaną przyczepką do motocykla, nie obładowaną nadmiernym bagażem i zmyślnie zamocowaną wrażenia mogą być podobne.
Może kiedyś się o taką "pokuszę".
Najbardziej czuły punkt to mocowanie przyczepki:
- miejsce na motocyklu do podłączenia onej,
- specyfika przyczepki 1-śladowej - ma mieć 2 stopnie swobody względem motocykla (góra-dół i prawo-lewo), przy zachowaniu sztywności na przechylenia. Istotne jest też dobranie toru jazdy przyczepki - zachowanie "jednośladowości" - wszak motocykl w zakrętach się pochyla.
Przyczepki 2-kołowe (dwuśladowe) to zupełnie inna historia. I tylko na asfalt.
fiodor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 16:25   #23
kgmodel
 
kgmodel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kościelec
Posty: 22
Motocykl: RD04
kgmodel jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 12 godz 17 min 11 s
Domyślnie

Przyczepki motocyklowe nie podlegają rejestracji.Nie trzeba
robić badań technicznych.Waga z ładunkiem nie może
przekroczyć 100kg.Prędkość dopuszczalna z przyczepą 80km/h
(W Niemczech do 60km/h).
Długość zestawu nie może przekraczać 4m.
Tablice rejestracyjną, według naszych przepisów odkręcamy z motocykla i montujemy na przyczepce.

Długo nosiłem się z zamiarem zbudowania przyczepki.Po analizie dostępnych konstrukcji, wybór padł na jednokołówkę.Zimą nie miałem czasu, tydzień przed wyjazdem miałem wolne i mogłem przy tym pogrzebać. Nadwozie zrobiłem z laminatu, na zasadzie traconego modelu.
Było mało czasu na budowę formy negatywowej, i okazało się że braknie też go na szpachlowanie.
Wygląd i zamykanie zostawia wiele do życzenia, ale generalnie spisała się na medal.
Zapakowałem do niej duży namiot, materace, kuchenki, gary,dwie torby ciuchów, i dużo prowiantu.
Zmieściły się nawet krzesełka turystyczne i suszarka do włosów .
Kolega jechał trampkiem zapakowanym do góry.Zaliczył kilka gleb parkingowych, całe szczęście nie doznał żadnej kontuzji która zepsuła by wyprawę.Ciężko jest utrzymać tak obładowany motocykl.
Z przyczepką nie ma tego problemy.Motocykl z przyczepką prowadzi się tak, jakby nic z tyłu nie było.Szybkie
zakręty lewo-prawo pokonuje się jak solówką.
Do 120 km/h jazda jest bezproblemowa, powyżej tej prędkości turbulencje troszeczkę
zaczynają kołysać zestawem.Zużycie paliwa wzrosło tylko o pół litra na setkę.
Zrobiłem z nią 5000km.Przejechała alpy i na każdym parkingu przyciągała dużo gości z branży















Ostatnio edytowane przez kgmodel : 26.02.2012 o 18:18 Powód: nie wyświetlają się zdjęcia
kgmodel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 17:06   #24
Miklaz
 
Miklaz's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Lublin
Posty: 793
Motocykl: królowa wróciła
Miklaz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 14 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Foto Foto Foto Foto kgmodel, strasznie jestem ciekaw tej konstrukcji
Miklaz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 18:02   #25
kgmodel
 
kgmodel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kościelec
Posty: 22
Motocykl: RD04
kgmodel jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 12 godz 17 min 11 s
Domyślnie

Powinny już być foty.
kgmodel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 19:22   #26
Miklaz
 
Miklaz's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Lublin
Posty: 793
Motocykl: królowa wróciła
Miklaz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 14 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Gratuluje pomysłowości, fajny efekt końcowy.
Miklaz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 19:44   #27
czosnek
 
czosnek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
czosnek will become famous soon enough
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 35 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Kolega jechał trampkiem zapakowanym do góry.Zaliczył kilka gleb parkingowych, całe szczęście nie doznał żadnej kontuzji która zepsuła by wyprawę.Ciężko jest utrzymać tak obładowany motocykl.
Przyznam, że chyba jeszcze nie widziałem tak obładowanego motocykla na pokonanie takiego dystansu, na alpejskie winkle z porządnym asfaltem Twoje rozwiązanie wydaje się o wiele lepsze.
__________________
Wiesz... taki kuter...

czosnek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 20:36   #28
PARYS
Mam przerąbane :)
 
PARYS's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: WTA
Posty: 1,656
Motocykl: RD07a
Przebieg: stoi
Galeria: Zdjęcia
PARYS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 14 godz 55 min 9 s
Domyślnie

Dla mojej żony to i tak miejsca na suszarki nie starczy także i tak będę jeździł chyba raczej solo
Ale pomysł fajny. Nawet bardzo.
Jaki jest koszt takiego ustrojstwa?
I jeszcze jedno - ramę faktycznie chyba stalową warto ze względu na spawanie w byle czarnej dupie ale opakowanie to już można się pokusić o jakieś alu lub tak jak tu kolega kompozyt żywiczny.
__________________
Motto nr 1: Uważać na mokre pieńki i siekiery
PARYS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 20:42   #29
Jaki
 
Jaki's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: okolice Bielska-Białej
Posty: 1,298
Motocykl: CRF1000, BMW G650 X, GG txt280
Galeria: Zdjęcia
Jaki jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 22 godz 31 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kgmodel Zobacz post
Powinny już być foty.
a jkieś foty zaczepu masz
Jaki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2012, 20:48   #30
PARYS
Mam przerąbane :)
 
PARYS's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: WTA
Posty: 1,656
Motocykl: RD07a
Przebieg: stoi
Galeria: Zdjęcia
PARYS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 14 godz 55 min 9 s
Domyślnie

A ja też ceny ciekaw jestem takiego wykonania poprosiłbym jeśli łaska.

Toto hamulca nie ma chyba co? Ale psiatła musi raczej

I w kwestii formalno/modernizacyjnej - z tyłu takiego ustrojstwa przydałoby się zamontować taki jakiś maszt z chorągiewką albo ze psiatłami nawet co by puszkowozy nie mogli mówić, że nie widzieli.
__________________
Motto nr 1: Uważać na mokre pieńki i siekiery

Ostatnio edytowane przez PARYS : 26.02.2012 o 20:51
PARYS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.