|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.03.2012, 15:05 | #51 |
Pytanko
Rozebrałem zaciski, wyczyściłem, założyłem nowe przewody w oplocie, zalałem i odpowietrzyłem. Koło toczy się jakby z większymi oporami. Jak podniosę widelec i zakręcę ręką to robi 1,5-2 obrotów. Sama jazda i hamowanie bezproblemowa. Kulega tylko odpowietrzył i ma to samo. Ktoś mi rzucił teorię o układaniu się klocków przez ileś tam km i potem będzie w normie O co kaman? |
|
01.03.2012, 16:01 | #52 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
Nowe klocki zawsze jakiś czas się docierają.Chodzą wtedy ciaśniej do czasu aż wyrobią swoją bieżnię...chyba nawet zalecają ostro nie hamować. No chyba nie masz krzywej tarczy albo krzywo założonych zacisków...wtedy to nie zrobiłoby pełnego obrotu.
co do czyszczenia bieżni tłoczka zacisku super sprawą są takie szczoteczki... http://allegro.pl/szczotka-ze-stali-...103832865.html nie naruszają bieżni a łatwo oczyszczają do czystego alu. |
01.03.2012, 16:05 | #53 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Rychu, jak zmieniałeś klocki to norma, muszą się ułożyć do tarczy. Pojeździj trochę, pohamuj spokojnie (żeby nie przegrzać klocków) i wtedy sprawdź, powinno być lepiej.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
01.03.2012, 21:03 | #54 |
W tym sęk, że klocki stare
Nie wspominałem, ale robiłem przy zmianie zawiasu adaptery do zacisków. Ułożenie szczęk jest takie jak przy orginalnym zawiasie więc to wykluczam. Klocki równo przylegają do tarczy. Poza tym to zaciski pływające i się jakoś ułożą. Tarcze proste - nie słychać i nie czuć bicia. Mam wrażenie, że tłoczki nie wracają i to powoduje bliskie przyleganie klocków do tarczy. U kumpla po odpowietrzeniu jest ten sam objaw mimo, że wszystko ma w oryginale (prócz przewodów w oplocie). Pośmigam trochę i będę kontrolował. Jak ktoś będzie się nudził to niech zakręci kółkiem i napisze ile razy się zakręci. Żeby było dobre porównanie to podnosimy prawą ręką za gmol, a lewą kręcimy. |
|
01.03.2012, 21:15 | #55 | |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
Cytat:
Ale zeby caly klocek, no bez czesci stykajacej z tarcza. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 02.03.2012 o 01:57 |
|
01.03.2012, 22:21 | #56 | |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
|
Cytat:
|
|
02.03.2012, 01:04 | #57 | |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 21 godz 47 min 42 s
|
Cytat:
W Afri dopiero jutro będę zmieniał kloocki na nowe pierwszy raz więc jeszcze tego nie robiłem, ale w samochodach robię tak w każdym - stara szkoła. P.S. Myślałem, że gość wysmarował strone cierną, stąd moje zdziwienie, aczkolwiek lekkie. Nie szukając daleko, mój szwagier kiedyś w samochodzie nasmorował sobie klocki od strony ciernej i nawet był szczęśliwy, bo tarcze mu sie złotem pokryły . Hamulce na początku takie że szło sie pozabijać ale jakoś tam hamował. W aucie jednak jest serwo, tłoczek kilkakrotnie większy od tego w motórze, a poza tym hamuje jednocześnie jeszcze tył. W Afri mogłoby sie to skończyć znacznie gorzej. |
|
02.03.2012, 07:59 | #58 | |
Cytat:
|
||
02.03.2012, 21:11 | #59 |
majsterkowicz amator
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
w Afri też tak można wyczyścić zacisk: link
__________________
-=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" |
03.03.2012, 07:40 | #60 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,502
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Tymon, ale w czym problem? Tak wygląda zacisk pływający, gdy jest dobrze przesmarowany na prowadnicach, a Szynszyll napisał, że jeszcze bez klocków. Jak założysz klocki i odpowietrzysz układ, to już tak nie poruszasz zaciskiem. Najłatwiej sprawdzić po odkręceniu zacisku z jarzmem, czy jarzmo płynnie chodzi na prowadnicach zacisku.
U mnie tak to działa.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!! Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kobiety, jak tam wasze hamulce? | jagna | Lejdis | 71 | 21.02.2023 14:46 |
Biały błotnik-czym wyczyścić? | Kobra | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 7 | 28.02.2011 22:06 |
POMOCY !!! cieknące hamulce | chomik | Hamulce, kola, opony | 9 | 11.07.2010 23:53 |
jak wyczyscic zasniedziala pompe paliwa... | banditos | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 03.07.2010 16:01 |