Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.03.2012, 23:45   #21
Reinchardt
RENIA
 
Reinchardt's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Lubartów
Posty: 406
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Reinchardt jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 22 godz 31 min 57 s
Domyślnie

Dziś obgadałem jeszcze temat z macherami od prądów i jednak póki moto częściowo rozkręcone stoi, to pozlepiam to jednak na cynę - lutując. Konektorki podobno są mniej pewnym rozwiązaniem a ja chciałbym zrobić to raz a dobrze. Poza tym tak jak pisze klanol, przy okazji rewizji sprawdzić kostkę przy przekaźniku rozrusznika bo i to lubi być nieszczęściem od pary do kostki regulatora (tak jak u mnie). A no i jeszcze dzięki dla Klanola za opis i dla Rafwro za ten magiczny, po oczach bijący voltomierz, który w porę mnie ostrzegł.....
__________________
Rain chaser
Reinchardt jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.03.2012, 16:23   #22
dabal
 
dabal's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
dabal jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
Domyślnie

U mnie bylo podobnie, pomimo iż co roku zaglądałem czysciłem i zabezpieczalem. W końcu polutowalem i jest ok
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20120314864_2.jpg (417.1 KB, 11 wyświetleń)
__________________
734 zero 70 7dwadwa
dabal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.07.2014, 18:00   #23
tnt123


Zarejestrowany: Mar 2014
Miasto: Szczecin
Posty: 64
Motocykl: RD07a
tnt123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 4 min 35 s
Domyślnie Spalona kostka - wiem że to już było...

Pierwszy mój motocykl - pierwszy rok... więc trochę paniki - przecież miała się nie psuć...! Wczoraj po tygodniowym postoju nie odpaliła - rozładowany aku. Jest jakiś tani alarm więc pomyślałem że to on wydoił. Naładowałem przez noc i do pracy - parę km. było OK. Po 15 już nie chciała odpalić.. odpaliła za którymś razem. Do domu doturlałem się na gasnącym i strzelającym z tłumika silniku. W garażu zapalała już normalnie. Coś mnie tknęło - przypomniałem sobie historie z forum. Zdjąłem boczek a kostka z trzema kablami żółtymi spalona w środku. Idę je zlutować !!! ale pytanie moje jest takie - CO DALEJ?
Jak zapali to jeździć? czy jeszcze coś sprawdzić? z góry dzięki

czy spalona wtyczka to przyczyna kłopotów czy skutek czegoś innego?

Ostatnio edytowane przez tnt123 : 21.07.2014 o 19:53
tnt123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.07.2014, 19:53   #24
tomkow
 
tomkow's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
tomkow jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
Domyślnie

Ja bym sprawdził napięcie na klemach przy różnych obrotach silnika. Jak coś nie gra, to wymiana reglera. Ostatnio w aucie nie dopilnowałem i laweta była
tomkow jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.07.2014, 22:30   #25
tnt123


Zarejestrowany: Mar 2014
Miasto: Szczecin
Posty: 64
Motocykl: RD07a
tnt123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 4 min 35 s
Domyślnie

Kable polutowane....
Prądy zmierzone:
- bez świateł; niskie obroty 14,8-14,9
- bez świateł 4 tys obr. 14,5
- światła + długie; niskie obroty 13,2
- światła + długie; 4 tys obr. 14,1

Regulator po kilkunastu minutach chodzenia bez jazdy nagrzany na tyle że długo nie można utrzymać na nim ręki (średni zakres odporności na parzenie mierniczego). Miejsca lutowane zimne.

mogę jeździć?

krótka jazda na stacje benzynową i spowrotem bez boczków - regler ledwo ciepły...

Ostatnio edytowane przez tnt123 : 21.07.2014 o 23:14
tnt123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.07.2014, 01:28   #26
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 649
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie

Regler bedzie goracy i tyle...taki jego urok. Troszke wysokie ladowanie na niskich, ale raczej bez dramatu. 14.5 bez swiatel to ksiazkowe jest. Polecam Ci przejrzec pozostale kostki (wszystkie praktycznie), styki od aku i inne wyczyscic, przetrzec jakims papierem sciernym. Potraktowac polaczenia wazelina techniczna i nabijac kilometry

I jak przy sprzecie planujesz zostac na jakis czas, pomysl o wskazniku ladowania. Przydatna rzecz
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.07.2014, 08:39   #27
tnt123


Zarejestrowany: Mar 2014
Miasto: Szczecin
Posty: 64
Motocykl: RD07a
tnt123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 4 min 35 s
Domyślnie

dzięki... tak też zrobię ! Od rana śmiga od dotknięcia.
tnt123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulator napięcia vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 36 05.11.2022 08:20
Regulator Napięcia Jaki?? darkier Układ elektryczny i zapłonowy 46 17.10.2022 13:04


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.