|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.04.2012, 14:15 | #31 |
Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Wrocław / Grenoble
Posty: 1,188
Motocykl: RD07a
Przebieg: ~60kkm
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 9 godz 45 min 18 s
|
U mnie tak samo było, powalcz jeszcze ze stykami. Da się je przesuwać względem pompy i to ułożenie ma znaczenie. Nie traktuj ich pilnikiem.
__________________
Jeśli coś warte jest zrobienia, warto to zrobić, choćby źle. Gilbert K. Chesterton |
23.04.2012, 14:19 | #32 | |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Online: 2 tygodni 5 dni 20 godz 1 min 44 s
|
Cytat:
nie pilnikiem? upss.. choć ja mam taki stary pilnik do paznokci jest dosyć łągodny. A co do przesuwania to są na maksa posunięte w kierunku "pompy" Ostatnio edytowane przez Kudłaty91 : 23.04.2012 o 14:23 |
|
23.04.2012, 15:08 | #33 | |
Cytat:
To, że działa na "kroplówce" sugeruje, że coś nie tak z dolotem (filtr, kranik, itp.) Też trzeba przepatrzyć. Cierpliwości i głowa do góry....Taki problem to nie problem. Bez pompy można jeździć- zasięg- w zależności od zużycia paliwa to 150-200 km. W Polsce nie ma takich miejsc żeby w promieniu 100 km nie było stacji paliw, więc się nie ma co przejmować. Gdybyś jechał na Syberię to był był problem, ale Bieszczady oblecisz bez pompy- tyle, że ze 3 razy dodatkowo będziesz tankował. Jeśli zboczysz trochę z drogi i zawitasz do Bielska to mogę tu popatrzyć na Twoją pompę- może coś poradzimy |
||
23.04.2012, 15:39 | #34 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Online: 2 tygodni 5 dni 20 godz 1 min 44 s
|
Dzięki za chęci jak będę w tych rejonach to na pewno zawitam, nie robię objazdówki chcę tylko dojechać do Ustrzyk Górnych, zostawić Afri pod opieką i iść już piechotą na szlak a wracając do tej pompy zdjęć nie mam jak zrobić, studiuję poza domem i w garażu przesiaduję tylko w weekendy. Przyczyną pewnie będzie rzeczywiście banalna sprawa. Mam na zapas pompę z xj 900 jeszcze na niej nie jeździłem ale pewnie jak swojej nie zdołam naprawić to podczepię zapasową..
|
23.04.2012, 16:16 | #35 |
Kudłaty, nie wiem czy Ci to pomoże ale opiszę swój przypadek. Objawy miałem podobne.
Mam oryginalną pompę z patentem „obejściowym” odciążającym styki, na standardowym przekaźniku świateł. Niedawno, w Maroku, miałem awarię objawiającą się utratą mocy, szarpaniem, chwilowym powrotem mocy albo kompletnym wyłączeniem silnika. Po zatrzymaniu i pracy na wolnych obrotach przez kilka minut, moc wracała, ogień do piątego biegu…i po chwili to samo. Ewidentnie problem z zasilaniem paliwem. Przed wyjazdem dogłębne pieszczoty: nowe styki, kabelki, przekaźnik, filtry itd… Okazało się, że w w/w przekaźniku wygięła się nóżka jednego ze styków (przekaźnik ma podobną konstrukcję i zasadę działania jak styki w pompie – elektromagnes przyciągający ruchomy styk do stałego = zamknięcie obwodu. Nie wiem co wygięło tę nóżkę ale w sumie jest to dość delikatna konstrukcja), co powodowało że pompa pracowała w przerywany sposób. Zatrzymanie i praca na wolnych obrotach przy minimalnym spalaniu pozwalało pompie załadować gaźnik i dlatego po ruszeniu przez chwilę było OK. Wymieniłem przekaźnik na zapasowy (20 zeta) i po sprawie. U Ciebie objawy są podobne tzn. tak jakby pompa raz działała, raz nie. Przyczyny mogą być w samej pompie (montaż styków, lutowania, cewka?), przekaźnik „obejściowy” (jeśli masz taki patent), ten przekaźnik za reglerem, o którym wspomniałeś albo przetarte kable zasilające obwód pompy (względnie szwankujące w nim połączenia. Prześledź kable od pompy do skrzynki bezpieczników). Powodzenia! ps. napisz na koniec dla potomnych jak sobie poradziłeś |
|
23.04.2012, 17:26 | #36 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Online: 2 tygodni 5 dni 20 godz 1 min 44 s
|
hmm dzięki Faraon za myśl , wrócę do domu i wszystko prześledzę według waszych zastrzeżeń. U mnie nic nie było modzone/ulepszane z tymi obejściami obciążającymi styki więc rozbiorę jeszcze raz tą pompę i wszystko posprawdzam. A i wracając do tego przekaźnika za reglem, piszecie że służy tylko do włączenia pompy przy odpalaniu więc chyba nie powinien mieć żadnego powiązania z takim zachowaniem pompy czy wręcz przeciwnie? Gdzie taki dostać?
|
23.04.2012, 20:34 | #37 |
Taki sam konkretnie to chyba tylko Honda, albo z innego motocykla.
Ale zanim zaczniesz za bardzo kombinować to spróbuj odpiąć wtyczkę i ominąć przekaźnik ( dwa z tych trzech styków trzeba spiąć- nie pamiętam które, ale to metodą prób i błędów) będziesz miał pewność czy to na pewno jego wina czy nie. |
|
24.04.2012, 09:19 | #38 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Radom
Posty: 169
Motocykl: RD04, RD07, Tramp, EXC 450
Online: 2 tygodni 5 dni 20 godz 1 min 44 s
|
Wrócę i wszystko posprawdzam! Dzięki jeszcze raz!
|
24.04.2012, 11:19 | #39 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Dabrowa G.
Posty: 690
Motocykl: RD07a DRZ 400E
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 10 godz 6 min 16 s
|
Cytat:
Jeśli jest tak jak piszesz to zacznij od wywalenia filtra paliwa.Kiedyś miałem taki przypadek:motocykl tracił moc i po jakimś czasie zgasł typowe objawy braku paliwa.Po sprawdzeniu dopływu do pompy na otwartym wężyku paliwo leciało więc myślałem że jest ok tylko pompa padła.Podłączyłem na krótko(grawitacyjnie) pomijając pompę,jednak po chwili przestawało płynąć co było trudne do stwierdzenia na drodze,lub płynęła tylko maleńka stróżka co powodowało pracę tylko jednego cylindra na bardzo niskich obrotach. Spróbuj podpiąć pompę bez filtra na próbę. powodzenia |
|
24.04.2012, 13:24 | #40 |
Kudłaty, jeszcze jedna rzecz - jeśli bedziesz dobierał się do samej pompy, to zwróć uwagę na śrubkę mocującą plastikową pokrywkę. Kiedyś miałem tak, że była za długa albo za mocno wkręcona i niemal dotykała do cewki wewnatrz obudowy, zwierając cały ten divajs. Końcówka śrubki lub cewka widoczna przez otwór w metalowej obudowie, w którą się ją wkręca, będą miały ślady piorunów. Wtedy przypiłuj śrubkę i dodatkowo wciśnij jakiś silikon w otwór co by się odizolować
|
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pompa paliwowa FACET. | e200g_ | Uklad paliwowy i wydechowy | 98 | 06.06.2014 23:47 |
Pompa paliwowa - szukam fachowca w trojmiescie | sailor | Uklad paliwowy i wydechowy | 5 | 05.06.2012 12:01 |
pompa paliwowa - odpowietrzanie? | Vooytas | Uklad paliwowy i wydechowy | 11 | 22.11.2011 00:02 |