Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.08.2011, 19:05   #131
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

właśnie zajrzałem do kostki regulatora. Stan kostki tragiczny do wymiany ale regler na szczęście jeszcze nie padł . Cy ktoś montował tą wtyczkę hermetyczna którą w linku zapodał hans lub inną . Nie chcę lutować na stałe kabli .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2011, 20:51   #132
ferolo
 
ferolo's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Słupsk
Posty: 720
Motocykl: CRF1000
Przebieg: od zera
ferolo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 godz 51 min 28 s
Domyślnie

Hej ja montowałem u siebie zresztą cała instalację zrobiłem hermetyczną, wrażenia po 5 tyś super nic się nie topi i wreszcie wszystko działa jak należy.
Zero problemów na pewno gorąco polecam to osobom które lubią ostro brodzić w wodzie ponieważ problem z elektryka znika
ferolo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.08.2011, 22:05   #133
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

chyba zapytam w serwisie czy mają bo pisząc zapomniałem ,że mam zapasowego reglera z oryginalną kostką . Wolę na trasie nie kombinować z połączeniami .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2012, 14:23   #134
Miras Sc
SOmalijczyk
 
Miras Sc's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: SOsnowiec
Posty: 767
Motocykl: 1090 AdvR
Miras Sc jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 godz 15 min 58 s
Domyślnie

I mnie dopadły kłopoty z regulatorem. Motocykl RD04 oryginalny regler z polutowanymi przewodami w temokurczkach. Przed wystąpieniem problemu ładowanie 13,8-14,4V w zależności od obciążenia i obrotów, stary aku ale przez zimę zadbany (podładowywany w ciepłym garażu)

A oto co mi się przytrafiło:
Po wyjściu ze sklepu przekręcam stacyjkę, zapalają się kontrolki, przycisk rozruchu, rozrusznik drgnął …… i w tym momencie cisza, zero kontrolek, nic. Po konsultacjach z expertami doszedłem do tego że padł akumulator, pod obciążeniem schodził do 1V. Ale w tzw. międzyczasie sprawdziłem przekaźnik rozrusznika, a tam bezpiecznik stopiony ale nie przepalony i kostka nadtopiona, ale styki całe. Przeczyściłem je, założyłem nowo zakupiony aku (udało mi się kupić żelowy), wszystko pod przedweekendową presją czasu. I tu dochodzimy do sedna, czyli pomiarów napięć ładowania.

- na jałowym i na obrotach, bez obciążenia – 14,4V
- na jałowym, z obciążeniem 110W – 13,8V, +stop i drogowe – 13,6V
Ale na obrotach z obciążeniem – 15,2V – to chyba za dużo

To zachowanie regulatora wydaje mi się troszkę dziwne. Co może być tego przyczyną Ktoś się z czymś takim spotkał
Miras Sc jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2012, 14:37   #135
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 864
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Miras, moim (i tylko moim ) zdaniem, akumulator żelowy nie pasuje do tego typu reglera.

Pożycz od kogoś drugi regler i sprawdź, ewentualnie inny akumulator i też sprawdź prądy.

Jak to zrobisz, napisz, co wyszło.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2012, 15:05   #136
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Nie wystaczy miec zlutowanych kostek - drygim wrazliwym miejscem jest wspomniany stycznik. On tez wymaga konserwacji - trzeci to grubość kabli.

Polecam artykuł w afripedii. http://faq.africatwin.com.pl/index.p...choroby_Afryki
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2012, 15:31   #137
Miras Sc
SOmalijczyk
 
Miras Sc's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: SOsnowiec
Posty: 767
Motocykl: 1090 AdvR
Miras Sc jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 godz 15 min 58 s
Domyślnie

Wymiana przewodów to grubsza sprawa, ale związek z aku bezobsługowym mnie zaintrygował. Czekam na nowy regulator by Rafwro i zobaczę co to zmieni. Oczywiście biorę się za czyszczenie i kontrolę styków i połączeń masowych.

Dzięks za pomoc Inne sugestie mile widziane.
Miras Sc jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2012, 23:04   #138
Darro
ex Kitu
 
Darro's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Opole
Posty: 124
Motocykl: RD07a
Darro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 15 godz 18 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Nie wystaczy miec zlutowanych kostek - drygim wrazliwym miejscem jest wspomniany stycznik. On tez wymaga konserwacji - trzeci to grubość kabli.

Polecam artykuł w afripedii. http://faq.africatwin.com.pl/index.p...choroby_Afryki
Miałem trochę za niskie ładowanie, ale po wyczyszczeniu i zakonserwowaniu owego stycznika znalazł się brakujący 1V .
Warto tam od czasu do czasu zajrzeć, bo zbiera się tam sporo syfu.
Darro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2012, 11:35   #139
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Miras Sc Zobacz post
I mnie dopadły kłopoty z regulatorem. Motocykl RD04 oryginalny regler z polutowanymi przewodami w temokurczkach. Przed wystąpieniem problemu ładowanie 13,8-14,4V w zależności od obciążenia i obrotów, stary aku ale przez zimę zadbany (podładowywany w ciepłym garażu)

A oto co mi się przytrafiło:
Po wyjściu ze sklepu przekręcam stacyjkę, zapalają się kontrolki, przycisk rozruchu, rozrusznik drgnął …… i w tym momencie cisza, zero kontrolek, nic. Po konsultacjach z expertami doszedłem do tego że padł akumulator, pod obciążeniem schodził do 1V. Ale w tzw. międzyczasie sprawdziłem przekaźnik rozrusznika, a tam bezpiecznik stopiony ale nie przepalony i kostka nadtopiona, ale styki całe. Przeczyściłem je, założyłem nowo zakupiony aku (udało mi się kupić żelowy), wszystko pod przedweekendową presją czasu. I tu dochodzimy do sedna, czyli pomiarów napięć ładowania.

- na jałowym i na obrotach, bez obciążenia – 14,4V
- na jałowym, z obciążeniem 110W – 13,8V, +stop i drogowe – 13,6V
Ale na obrotach z obciążeniem – 15,2V – to chyba za dużo

To zachowanie regulatora wydaje mi się troszkę dziwne. Co może być tego przyczyną Ktoś się z czymś takim spotkał
Miałem na początku sezonu podobny przypadek. Ładowanie w czasie obciążenia wchodziło na 15,5V. (regler - wiadomo jaki). Fazowe połączone na stałe, okręgła kostka - oryginał - zadbana. Masy zadbane. Zajrzałem do kostki stycznika (4 piny) - była nadpalona i zaśniedziała. Wywaliłem kostkę, połączyłem wszystko nowymi konektorami - Pomogło. Po tym ładowanie wróciło do normy (w każdych warunkach)

2 przypadek - nie mój, ale efekt był podobny - ładowanie rosło ponad normę (pod 16V - upaliło żarówki)- Przy wymianie okazało się, że 3 pinowe kostki świateł były nadpalone i zasyfione. Szczególnie jedna. Szybka próba - Odpięcie spalonnej kostki, unormowało ładowanie. Sprawdź i to.

Cytat:
Napisał Kitu Zobacz post
Miałem trochę za niskie ładowanie, ale po wyczyszczeniu i zakonserwowaniu owego stycznika znalazł się brakujący 1V .
Warto tam od czasu do czasu zajrzeć, bo zbiera się tam sporo syfu.
Kitu
To co piszesz, nie pasuje mi do pozostałych przypadków w których brak dobrego styku w instalacji (za reglerem), zawsze powodował wzrost ładowania, a nie spadek... Hm. Czy nie poprawiałeś jednocześnie styku przed reglerem ( 3 żółte przewody prądu zmiennego) ?

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2013 o 09:02
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2012, 12:45   #140
Miras Sc
SOmalijczyk
 
Miras Sc's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: SOsnowiec
Posty: 767
Motocykl: 1090 AdvR
Miras Sc jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 godz 15 min 58 s
Domyślnie

Dzięki RAFWRO. Czyli jest szansa że regler jest OK (będzie na zapas). Dzisiaj gruntowne czyszczenie i konserwacja elektryki. Nowe aku, nowy regler - kompleksowo i na jakiś czas powinien być spokój.

Jeszcze raz, za pomoc.
Miras Sc jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przypalona wtyczka hero Układ elektryczny i zapłonowy 53 26.07.2021 23:01
Czarny kabelek z reglera sambor1965 Układ elektryczny i zapłonowy 8 30.09.2010 14:14
Wtyczka do pompy potrzebna sambor1965 Uklad paliwowy i wydechowy 2 22.09.2010 00:11
okablowanie reglera Vooytas Układ elektryczny i zapłonowy 3 30.06.2008 21:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.