|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.09.2008, 20:47 | #11 | |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
|
Cytat:
To nie jest zwykly przekaznik tylko stycznik 200A . Przekaznik odparuje jak go sie potraktuje takim pradem. Rozrusznik w afryce pobiera miedzy 130 -160 A wiec to nie malo. moja plytka tylko krotkotrwale zaswieci jak ja tam podlaczysz.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
24.09.2008, 21:10 | #12 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
myślałem o takim mocnym przekaźniku/styczniku jak go nazywasz ale nawet od inego motocykla. te zwykłe są chyba na 30A. całą resztę można sobie podorabiać i lepiej zabezpieczyć przed wilgocią. jak wspominałem, nie jestem zwolennikiem kostek bo dostaje się do nich wilgoć i robi się kicha potem. a swoją drogą warto zajżeć zimową porą do tych połączeń.
|
25.09.2008, 00:24 | #13 |
No właśnie od innego motocykla. Wyjdzie na to samo Motormaniak jak pamiętam wsadzał od pierdopędów lub "innych" motocykli - efekt, może nie świecił jak mówi R2D2 ale się ładnie zglejował po kilku wł.
Tak dla zobrazowania dwa kawałki blachy o gr. 3mm spawamy elektrodą 2,5mm i prądem około 40 - 80A Rozrusznik pobiera około 200A ............... |
|
25.09.2008, 13:08 | #14 |
Very Old Member ;)
Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 320
Motocykl: RD04
Online: 5 dni 16 godz 37 min 3 s
|
Ja wtym roku wymienialem ten bezpiecznik - padl na trasie. W sumie nie ma sie co dziwic - 16 lat wytrzymal (byl oryginalny), ale zadnego syfu w kostce nie znalazlem.
__________________
Pawel RD04 '92 |
01.10.2008, 00:24 | #15 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Oho, chyba mnie też powoli czeka wymiana. Zajrzałem i kostka się delikatnie stopiła. Śledzę temat.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
01.10.2008, 08:32 | #16 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
w innym wątku podałem niestety bez odpowiedzi, sposób na uniknięcie nadmiernego obciążenia ów kostki. chodzi o przeciągnięcie odrębnego kabla zasilającego światła (chyba największy pobór mocy). zwróć uwagę, ze przez tą kostkę przechodzi całe zasilanie. to może być tż przyczyna awarii regulatora bo opór na instalacji wrasta wraz z postępem syfologii w kostce
|
01.10.2008, 10:54 | #17 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
Klanol- Twój pomysł żeby puścić przez przekażnik i bezpośrednio kablem z aku wydaje sie świetny - ale ponieważ napisałeś żeby odzywali sie tylko "spece" - więc milczałem...
"Motormaniak jak pamiętam wsadzał od pierdopędów lub "innych" motocykli - efekt, może nie świecił jak mówi R2D2 ale się ładnie zglejował po kilku wł. " Zastosowałem wtedy potężny przekaźnik 70 A - wytrzymał z miesiąc. Potem założyłem oryginał.
__________________
Enduro i ADV |
01.10.2008, 12:33 | #18 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
co za skromność
w ogóle to istalacja w AT jest mocno skopana jak dla mnie. wiele awarii np regulatora, pompy wynika właśnie z nieprzemyślanej konstrukcji. nieszczelne złączki śniedzieją, poddane są nadmiernemu obciążeniu, w dodatku sposób ich mocowania wręcz zaprasza wilgoć i syf do środka. w dodatku te wszystkie pierdołowate czujniki stopki, sropki, żaróweczki i inne duperele nikomu nie potrzebne a wprowadzające zamęt (z tym gównianym pseudokoputerkiem na czele) i będące potencjalnym źródłem awarii i wkurwu w trasie. jak pewnie zauważyłeś, puszczanie głównego zasilenia (kilka ładnych Amper) przez jedną złączkę i cienki kabelek to trochę pomyłka. dlatego światła (ponad 110W) i gniazdo zapalniczki mam zamiar zasilić odrębnym przewodem. kolejnym moim ulubionym elementem jest kostka zasilająca od regulatora napięcia - zmasakrowałem ją sromotnie i zastąpiłem lutem nic się nie grzeje tera! |
05.10.2008, 11:27 | #19 |
hmmm przekaznik do kupienia w larssonie(mi wytrzymał 5 miesiecy) teraz mam od transalpa i smiga zajebiaszczo
|
|
06.10.2008, 10:29 | #20 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,420
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
przypomnialy mi sie laborki z elektroniki:
- Panie Asystencie, ta dioda sie pali?! - Prosze Panow, dioda sie nie pali, tylko swieci! ... - Ale Panie Asystencie... !!! - Co to jest? Wylaczyc zasilanie!!! Wylaczyc zasilanie!!! A teraz grzecznie pojde do garazu i obejze wspomniane kostki, zanim zaczna... swiecic! samul |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Do czego ten Dział? Co tu ma być, a co nie :) | PUFF | Wszystko dla Afrykańczyka | 0 | 26.03.2008 11:32 |