|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.07.2012, 18:58 | #31 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: Poznań
Posty: 131
Motocykl: RD07a
Online: 6 dni 5 godz 36 min 12 s
|
etam do roboty..
wkreca sie cacy, chodzi cacy, jeździ - a ten litr, dwa na sezon..? no jak do roboty i tak jeźdżę 80 - 100 - 110 - to nie dolewam. dwa razy spróbowałem 120 - 150 i mnie krówka zaskoczyła 15 letni motór! tak z ciekawości chciałbym wiedzieć dlaczego? |
24.07.2012, 14:30 | #32 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,146
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
Czarne bączki to jedno, zżeranie oliwy to drugie raczej.
Na bączki to pewnie kwestie mieszanki - może zacznij od wyciągnięcia świec i sprawdź kolor. Na oliwę natomiast braną to może być caaaaała gama przyczyn - od zaworów, przez pierścienie do głowicy... mi żarło około 0,5 l / 1000 km i silnik był hmmmm.... no jak sie okazało, do dużego remontu . Jak masz możliwość i zdolności zrób sobie pomiar kompresji z próbą olejową, to może przynajmniej zdiagnozujesz czy do remontu góra czy dół . Ps. dodam ze mój przed remontem też hulał i jeszcze jeździł i odpalał normalnie a komprecha na przednim garze była już tylko 6.... Ps2. z Poznania do Wrocławia tak daleko nie jest - umów się ze Szparagiem i podjedź do niego. On coś wymyśli. |
24.07.2012, 15:39 | #33 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: Poznań
Posty: 131
Motocykl: RD07a
Online: 6 dni 5 godz 36 min 12 s
|
świece wyciagałem - cappuccino - podobno ideał - co by nie było - ze trzy pary oczu na nie patrzyło
szparagszparag - kiedys bede musiał i tak z gaziorami podjechać.. |
24.07.2012, 17:07 | #34 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
A mówiłem, że remont
A tak serio to przy przegazówce leci chmurka czarna, ale podczas jazdy idzie na niebiesko. A na trasie powyżej 110 bierze, bo wtedy masz duże obciążenie przy dość wysokich obrotach. Ale połknąć od max do min na bagnecie w 150km nie wróży dobrze. Mój TA wykazywał apetyt 0,1-0,2 jak jeździłem spokojnie (czyli prawie nigdy ) A jak deptałem i jeździłem na trasie do 120 to brał więcej. Wysokie obroty przez dłuższy czas i ciągnie z miski |
24.07.2012, 18:54 | #35 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: Poznań
Posty: 131
Motocykl: RD07a
Online: 6 dni 5 godz 36 min 12 s
|
aż tak źle nie jest Jaro - Tomek jeździł za mną kilka razy i żadnego siwca nie zauważył - a kręciłem do 6tysi
|
24.07.2012, 20:35 | #36 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Dorzuce coś ciekawego od siebie. Przed wyjazdem do Rumuni afra paliła mi około 0,5l / 1000km. Wymieniłem olej na nowy i wlałem dwa Ceramizery. Zrobiłem równo 4 tys km.
Dolałem w tej trasie moze 200ml na 4000 tys km, a trasa nie była łatwa. Nie wiem teraz na czym się opierać, bo przeważnie jezdze dynamicznie i kręce do 6/7tys obr. , teraz jechałem delikatniej bo z samochodem. Zauważyłem tez , że zadymiała mi wczesniej przy odkręcaniu manety już przy 5 tys obr, teraz przy 7-8 tys i to mniej. Ceramizer?
__________________
Wichura |
24.07.2012, 21:05 | #37 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Niekoniecznie. Olej jest spalany szybciej, bo robi się rzadszy kiedy jest już przepracowany. Być może jazda w offie na niższych obrotach postarza olej, który potem przy szybkim przelocie jest chętniej palony przez silnik. Dopóki w samochodzie nie zalałem syntetyka to jak przekroczył 10 tys od zmiany oleju to brał litr na 3 tys Do tego dystansu może ze 2 setki. Po zmianie na syntetyk nie bierze ani kropli nawet po 17 tys km
|
24.07.2012, 22:13 | #38 |
Afryka zawsze w sercu i na tatuażu :)
Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Bytom
Posty: 631
Motocykl: BMW F800GS
Przebieg: 29167 M
Online: 3 tygodni 4 dni 12 godz 28 min 31 s
|
a ja miałem tak: kupiłem moto z 93 kkm. Wlałem 10w40 motula, reszta z 4 litrow starczała, a nawet zostało do nastepnej wymiany (7-8 kkm zrobione). pozniej wlalem 20w50 bo wyczytalem, ze lepsze ma wlasciwosci smarne na "cieple kraje".... spokojnie 1,2 ltr starczyło do nastepnej wymiany.
Po przelocie tez z 7-9kkm wrocilem na 10w40... i to byl chyba blad... afra jak to w Polsce... zaczela brac suma sumarum wyszlo 0,4-0,5 /1000km. Teraz: zalalem znowu 20w50 i zmniejszylo sie do 0,2/1000km Zobaczymy, jak do konca sezonu bedzie, w sumie remont nie straszna rzecz przy przebiegu 130kkm na dlugie zimowe wieczory
__________________
Jazda na dwóch kółkach jest jak chodzenie po bagnach - bardzo wciąga. |
25.07.2012, 00:30 | #39 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Cały czas mam wlany 20w 50 półsyntetyk Bel-Ray i powinna brać go coraz wiecej bo po każdej wymianie brała. Więc niższe obroty i ten shit do oleju może go sztucznie podkręci na zasymulowanie kolejnych lat dobrej pracy
__________________
Wichura |
25.07.2012, 01:53 | #40 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
Kurde, nie wiem co myśleć o tym ceramizerze. Bo wierzyć w mniejsze zużycie oleju to wierze, ale co tak naprawde miało wpływ? Bo to mi Potterem zalatuje troche
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przelewa paliwo - zbyt wydajna pompa? KTM LC4 ADV | rob | Uklad paliwowy i wydechowy | 1 | 08.10.2012 19:14 |
Zaworki iglicowe - 07 a 04, zużycie? | Olek | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 01.02.2012 22:26 |
Zbyt bogata mieszanka na przednim garze | Misza | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 25.08.2009 11:57 |
Zużycie zębatki | Kudłaty Rysiek | Rama, zawieszenia, napęd | 36 | 10.06.2009 15:23 |
Korbowód, sworzeń - wyraźne zużycie | Zet Johny | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 20 | 19.01.2009 22:29 |