|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
01.08.2012, 23:02 | #21 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
|
wg manuala powinno być tak jak pisze Pan Porucznik ...
F i R pozdr |
02.08.2012, 00:40 | #22 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Jak już to RT i FT
|
02.08.2012, 01:18 | #23 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
|
strona 105 , Factory service manual GER, znaczki są dwa F i R na wałkach ...
|
03.08.2012, 13:29 | #24 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 4
Motocykl: RD03
Online: 33 min 47 s
|
|
24.05.2017, 07:33 | #25 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Słupsk
Posty: 720
Motocykl: CRF1000
Przebieg: od zera
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 godz 54 min 25 s
|
Czesc panowie odgrzeje temat mam problem z ustawieniem rozrządu tzn znak ustawiam sobie na wale tłok mam w górze wałek mam ustawiony strzałka do góry kolo ustawiam znakami aby zgrywaly się z płaszczyzną głowicy i po założeniu łańcuszka nie mam idealnie równej powierzchni
Jest albo przesuniety troche w lewo troche w prawo łańcuchy mam stare i nie pamiętam jak to było wcześniej czyby aż tak były wyciągnięte zresztą jak ma się napiacz do tego może musze je trochę przesunąć np na ząbkach na dole walu mam jeszcze lancuszek od xl 700 posiada tyle samo ogniw jedynie troszkę inną budowę ale pasuje i po zamontowaniu też jest przesunięcie |
24.05.2017, 08:40 | #26 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,914
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 5 godz 48 min 32 s
|
Zrob zdjecia obu sytuacji i wrzuc
__________________
buziaki |
24.05.2017, 08:49 | #27 |
Jak masz łańcuchy stare to kreseczki na kołach zębatych (przykręcanych na wałkach ) nie będziesz miał równo z głowicami. Kreseczka od strony napinacza ma schodzić poniżej poziom płaszczyzny do której licujesz.
Zrozumiałeś z tego coś? To naturalny mechanizm w przypadku wyciągnięcia łańcuchów i moim zdaniem logiczny. |
|
25.05.2017, 07:03 | #28 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Słupsk
Posty: 720
Motocykl: CRF1000
Przebieg: od zera
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 godz 54 min 25 s
|
Ok udało się ustawić już wiem jak to wygląda teraz pytanie z racji tego że to V jak ustawić kolejny cylinder tzn teraz ustawiłem tylny więc został mi przedni w serwisówcę podają że muszę robić obroty o 488 albo albo 232 a tak na chłopski rozum.
Skoro ustawiłem już tylny to teraz kręcę w lewo do momentu jak pojawi mi się znak przedniego na kole i tłok w górze czy robię mijankę i dopiero za 2 razem jak się pojawi to go ustawiam? |
25.05.2017, 08:47 | #29 |
Musisz mieć odpowiedni znak na kole magnesowym (to już masz pewność że tłok jest u góry ale nie koniecznie w tym "cyklu") i odpowiednia literka na wałku rozrządu.
Patrz w Haynes - nawet po zdjęciach powinieneś dojść o co chodzi rozrz.png Ostatnio edytowane przez Zet Johny : 25.05.2017 o 09:02 |
|
25.05.2017, 09:05 | #30 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,914
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 5 godz 48 min 32 s
|
instrukcje podaja ten sposob i ja tak zawsze robie - szybko i prosto
1. ustawiamy przedni cylinder w pozycji TDC, co odpowiada w AT znakowi FT we wzierniku w lewej pokrywie 2. w tej pozycji zakładamy wałek rozrządu na przednim cylindrze. Wałek ma być skierowany krzywkami w dół i oczywiście zamontowany zgodnie ze znakami na kole. 3. przekręcamy odwrotnie do wskazówek zegara silnikiem zakładając na wał klucz nr 17 poprzez wziernik w lewym deklu o 232 stopnie ( około 2/3 ) w tym miejscu pojawia się znak RT, który oczywiście odpowiada TDC tylnego cylindra. 4. zakładamy wałek tylnego cylindra w sposób analogiczny do przedniego czyli krzywkami na dół. sruby na kolach zebatych walka na mocny klej i dokrecic z momentem 23Nm bo spotkalem juz do polowy wysuniete...
__________________
buziaki |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
silnik | sizyrk | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 5 | 13.05.2014 18:24 |
Honda XL 600R - kompletny rozrząd potrzebny | JarekAT | Inne - dyskusja ogólna | 9 | 06.09.2011 21:17 |
Zapłon, rozrząd. Czy zapali? | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 13 | 19.01.2010 13:02 |