|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.08.2012, 14:50 | #151 |
Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Świnoujście
Posty: 64
Motocykl: RD07
Przebieg: 75000+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 dni 15 godz 5 min 29 s
|
Połączenia miedzy aku, masą i na przekaźniku sprawdziłem i wyczyściłem przed pomiarem napięcia ładowania.
Poza tym z mojego starego reglera unosił się swąd spalenizny. Poprzedni właściciel też miał miał z tym problem, bo sam regulator jest nie oryginalny. |
25.08.2012, 15:45 | #152 |
Dołączył: 28.5.2006
|
Jeżeli wszystko posprawdzałeś i masz padnięty regler, to przy zakupie nowego weź pod uwagę ten od RAFWRO.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
31.08.2012, 14:29 | #154 | |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Cytat:
W weekend do tego usiądę i może coś jeszcze dodam. Zgadzam się, że łopatologicznie i w punktach służy najlepiej, ale tym którzy oczywiście czytają. Gdyby tylko więcej osób tam zaglądnęło przed otwarciem kolejnego wątku - " Problem z ładowaniem -pomocy!!! " . Podsumowując tematy postów oraz treści telefonów do mnie - piszący i dzwoniący w 9 na 10 przypadków znaleźliby źródło awarii dzięki afripedii. R |
|
08.09.2012, 20:04 | #155 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kraków
Posty: 140
Motocykl: AT+TA
Online: 1 tydzień 41 min 5 s
|
Wygląda na to, że drogi wszystkich Afrykanerów prędzej czy później prowadzą do tego wątku.
Dobrze, że mam przy kierownicy woltomierz i dzięki niemu zauważyłem, że z ładowaniem jest słabo. Po zdjęciu boczku moim oczom ukazała się zwęglona złączka i jest to dowód na to, iż naszej Pani nie trzeba specjalnie nużyć w błocie czy topić w rzece, aby zechciała sobie co nieco usmażyć (do tej pory traktowałem ją jak damę, od brudnej roboty mam trampka) . W zasadzie musiałem tą złączkę pokruszyć kombinerkami, żeby dostać się do kabli. Wymieniłem na nową i wygląda na to, że regulator na szczęście ocalał bo ładowanie w okolicach 14.1 - 14.3V. Ciekawe jak długo ta wtyczka pociągnie, tym bardziej, że wszystkie inne złączki były i są jak nowe. W ogóle elektryka to chyba pięta Achillesowa tego modelu. Pan Chąda kiepskich elektryków zatrudnia w swoim biurze projektowym. Mam pytanie. Ładowanie według wskazań woltomierza jest prawidłowe, jednak radiator regulatora bardzo silnie się nagrzewa. Nie macałem go wcześniej, więc nie mam porównania jeśli chodzi o jego ciepłotę sprzed upalonej wtyczki. Czy taka temperatura pracy regulatora to norma, czy też jednak jest uszkodzony? Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.09.2012 o 16:41 |
11.09.2012, 11:15 | #156 |
Dołączył: 28.5.2006
|
Jeżeli masz oryginalny regler, to norma.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
11.09.2012, 15:50 | #157 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kraków
Posty: 140
Motocykl: AT+TA
Online: 1 tydzień 41 min 5 s
|
Dzięki za odpowiedź. Czy to znaczy, że są dostępne doskonalsze zamienniki?
|
11.09.2012, 17:03 | #158 |
Dołączył: 28.5.2006
|
Przeczytaj ten temat:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5592
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse. |
05.03.2014, 22:04 | #159 |
Łowcy z Łopola
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: O! Pole...
Posty: 1,233
Motocykl: Szwenduro
Online: 2 miesiące 2 tygodni 11 godz 29 min 54 s
|
Odkopuję temat ponieważ znalazłem ciekawe info u braci z Italii (co prawda dot. Transalpa, ale problem jest ten sam).
Otóż Włosi stosują zamiast oryginalnego reglera regulator z Transalpa 650 lub 700 (ale ten jest droższy). Regler z 650-tki działa na MOSFETach i nie ma z nim takich problemów. http://tecnica.transalp.it/faidate.php?id=179 http://translate.google.pl/translate...D179&sandbox=1 Ewentualnie stosują regler z Piaggio X9. Patent znany bo u nas też są odważni co wsadzają reglery od chinoli. http://tecnica.transalp.it/faidate.php?id=178 http://translate.google.pl/translate...D178&sandbox=1 |
05.03.2014, 22:19 | #160 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Koszalin
Posty: 1,028
Motocykl: LC8 ADV była rd07
Przebieg: do uzgo
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 17 min 51 s
|
a ja wsadziłem od suzuki gs 500 i cały sezon przeleatał bez najmniejszych problemów....
za regler dałęm 40 pln. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przypalona wtyczka | hero | Układ elektryczny i zapłonowy | 53 | 26.07.2021 23:01 |
Czarny kabelek z reglera | sambor1965 | Układ elektryczny i zapłonowy | 8 | 30.09.2010 14:14 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 22.09.2010 00:11 |
okablowanie reglera | Vooytas | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 30.06.2008 21:36 |