|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
20.09.2012, 02:05 | #31 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Trójka nie ma chłodnicy oleju
Czwórki i siódemki palą sporo mniej przez to oleju. Mi pierwsza dolewka oleju przyszła przy 135 000km. Zanim taki przebieg się pojawił, było pałowanie po autostradach Turcji Rumuni czy Węgier w upały i nigdy nie ubyło nic do czasu |
20.09.2012, 10:17 | #32 | |
Administrator
|
Cytat:
Nie obstawiał bym że to przez chłodnice 04 i 07 pala mniej oleju a tylko przez średnio mniejsze przebiegi. Sporo trójek ma po stoparedziesiąt tyskm i ponad 20 letnie uszczelniacze. A np 07 są młodsze i wiekiem i przelotem. Brak chłodnicy oleju w 03 może w trudniejszych warunkach skutkować nieznacznym podniesieniem temp oleju ale na pewno nie na tyle żeby to miało bezpośredni wpływ na zwiększone zużycie. Żeby nie gdybać, czy jeździł ktoś z termometrem zamiast korka 03 i 07 i może podać jakie temperatury oleju uzyskiwał w podobnych warunkach? Żeby było wiarygodnie i naukowo to jeszcze na takim samym/bardzo zbliżonym oleju. Bez tych danych twierdzenia że chłodnica ma znaczący wpływ ( pomijam tutaj jazdę po pustyni czy po zbiornik w błocie) nie mają zastosowania.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.09.2012 o 10:20 |
|
20.09.2012, 14:30 | #33 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Pamiętam jak w silniku TA600 pojawiło się zużycie oleju i jak w AT750.
Wyraźnie wiecej chlają te silniki 600/650 olej niż 750 |
20.09.2012, 14:36 | #34 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
Moja na castrolu brała dosyć dużo ale raczej przy jeździe autostradowej powyżej 6500 obrotów , a teraz na liqui moly praktycznie w ogóle nie bierze , póki co po jakiś 3 tys km nic nie dolałem , a parę razy zdarzyło się zbliżyć do czerwonego pola Nie pomaga na pewno też wydech leovince , jeżdzę tylko bez db killera.
A co do temperatur , dzisiaj jest trochę zimno , wskazówka cieczy zaraz na początku skali , a temperatura oleju jakieś 80 stopni po 15 minutach jazdy . Pozdrawiam! |
20.09.2012, 23:03 | #35 |
Rambo i Dzieju przypominam, że Rd03 ma inną magistralę olejową, którą w późniejszych modelach zastąpiono chłodnicą oleju!!! Wersje Matathon poza dołożonym wentylatorem na lewej chłodnicy nie miały zmian w układzie chłodzenia silnika
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
|
21.09.2012, 09:57 | #36 | |
Administrator
|
Cytat:
Jak wspomnialeś wersje pustynne jeździły bez chłodnic i dawały radę dlatego daleki jestem od twierdzeń że to chłodnica ma bezpośrdni wpływ na spalanie oleju. Jest kilka innych czynników za to odpowiadających.
__________________
AT03 |
|
04.10.2012, 21:03 | #37 |
Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: Poznań
Posty: 131
Motocykl: RD07a
Online: 6 dni 5 godz 36 min 12 s
|
a ja zapytam czy poziom oleju mierzy się na ciepłym, czy zimnym silniku..?
bo na ciepłym mam max miarki, na zimnym nieco ponad połowę, hm? |
04.10.2012, 21:10 | #38 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 96
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 18 min 40 s
|
Mierzy się na rozgrzanym, ale nie gorącym. Najlepiej po jeździe postawić moto na równej, płaskiej powierzchni, odczekać kilka minut i zmierzyć. Tak jak w instrukcji, którą można znaleźć na stronie http://africatwin.prv.pl/.
Pozdrawiam. |
04.10.2012, 21:11 | #39 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 5 godz 51 min 39 s
|
Instrukcja podaje żeby rozgrzać silnik, wyłączyć i po minucie sprawdzić.
Spóźniłem się z odpowiedzią:-) |
05.10.2012, 23:00 | #40 |
Rozgrzać, zostawić na 10 minut.....( ja zawsze liczę do 600-set ) i sprawdzić stan
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Bagnet oleju | strobus1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 13 | 19.03.2013 23:53 |
Żłopanie oleju | visuz | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 24 | 04.10.2011 21:29 |
Bagnet oleju | Skydiverek | Regularne czynności serwisowe | 5 | 22.06.2011 20:45 |
Poziom oleju | JackHarrer | Regularne czynności serwisowe | 21 | 17.09.2010 12:55 |